Капітальні плани—2020

11 грудня 2019, 14:43
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов, «Магістраль». Фото з архіву «Магістралі»

Товариство наступного року планує спрямувати на капітальні інвестиції понад 20 млрд грн. Про це йдеться у проєкті фінансового плану, представленому нещодавно членом правління АТ «Укрзалізниця» Іваном Юриком. Чинники наповнення дохідної бази — зростання вантажообігу, індексація тарифів, продаж металобрухту тощо.

У презентаційних матеріалах щодо проєкту фінплану зазначається, що сума капітальних інвестицій на 2020-й значно вища за очікуваний результат аналогічної статті витрат поточного року, який прогнозується на рівні 11,7 млрд грн.

 

Понад половину всіх капітальних інвестицій — 11,6 млрд, або 58 %, — традиційно намічено виконати власним коштом. Ще 8,4 млрд грн правління АТ «Укрзалізниця» розраховує залучити через кредитні ресурси. Це — кошти міжнародних фінансових установ, зокрема Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейського інвестиційного банку (ЄІБ).

 

Рухомий склад і техніка

Основна стаття намічених інвестицій — оновлення рухомого складу. Із власних коштів на це планується спрямувати 5,6 млрд грн. З них понад половина, а саме 3,2 млрд грн, передбачена на модернізацію, решта — на капітальні ремонти та придбання основних засобів. Схожа ситуація і в частині використання залучених коштів. Більшість із них також планується спрямувати на придбання тепловозів (1,8 млрд грн) і вантажних вагонів (1,6 млрд грн). Крім того, передбачені кошти на нові електропоїзди та спецтехніку: рейкозварювальні машини, автомотриси, крани. Закупати їх планується через застосування механізму фінансового лізингу.

 

Інфраструктура

На другому місці у частині капітальних інвестицій — оновлення інфраструктури. На реконструкцію колій, стрілочних переводів, переїздів намічено витратити 1,3 млрд грн власних коштів та 2,6 млрд грн кредитних від ЄБРР.

У планах із будівництва зазначені розвиток дільниць Ковель—Ягодин і Мостиська—Львів, роботи з електрифікації напрямку Київ—Ізов—Держкордон, реконструкція на лінії Долинська—Миколаїв. На все це також передбачено витратити приблизно 2 млрд грн.

Заплановано збільшити кількість ремонтів основних засобів на 43 %, а закупівлі матеріалів — на 83 % порівняно з відповідними очікуваними показниками у 2019 р. Загальні витрати на матеріально-технічні ресурси в 2020-му намічено довести до 12,3 млрд грн.

 

Джерела доходів

Умовою для підвищення капітальних вкладень є зростання доходів. Це передбачається за рахунок, зокрема, індексації тарифів — інфраструктурної та вагонної складових.

Плату за користування вагонами Укрзалізниці планується збільшувати поетапно: з 1 березня — на 2,5 %, а з 1 червня, 1 вересня та 1 грудня — на 2 %. За рік має вийти 8,5 %, що фактично дорівнює прогнозному зростанню індексу цін виробників промислової продукції (ІЦВ), офіційно оголошеному Кабінетом Міністрів. Таким чином, Укрзалізниця послідовно дотримується лінії щодо прив’язування тарифів до ІЦВ.

Проте передбачені й інші джерела доходів, окрім зміни рівня тарифів. Це реалізація металобрухту та збільшення вантажообігу. Зростання останнього показника планується на 5,5 % до очікуваного в 2019 р., переважно за рахунок перевезень вантажів у внутрішньодержавному сполученні.

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?