Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Укрзалізниця приймає замовлення на будівництво вагонів

АТ «Укрзалізниця» пропонує ринку новий рухомий склад власного виробництва — люкові та глуходонні піввагони, окатишовози та фітингові платформи. Загалом в арсеналі афілійованих підприємств компанії — п’ять моделей рухомого складу різних типів. Можливе виготовлення з використанням матеріалів та комплектуючих замовника.

Хто і що будує

Керівництво товариства нещодавно поставило завдання з будівництва на продаж стороннім замовникам вантажного рухомого складу. Як повідомив директор Департаменту вагонного господарства АТ «Укрзалізниця» Олег Мотін, нині заводи компанії виготовляють п’ять моделей рухомого складу: три модифікації піввагонів та по одній — окатишовоза та фітингової платформи. Усі ці типи освоєні флагманом вітчизняного вагонобудування серед афілійованих підприємств — Панютинським вагоноремонтним заводом, розташованим у Харківській області. Це виробництво має давню історію та традиції, адже засноване ще 150 років тому як паровозні майстерні.

Крім того, по одному типу піввагонів — моделі 12-9745 — виготовляють на Стрийському (Львівська область, рік заснування — 1874-й) та Дарницькому (м. Київ, початок роботи — 1935 р.) вагоноремонтних заводах. Ці підприємства оснащені необхідним обладнанням для всіх етапів виробництва, починаючи від виготовлення хребтової балки до складання кузова та візків. Високу якість продукції гарантують необхідні документи, зокрема вітчизняні сертифікати УкрСЕПРО та системи менеджменту якості за міжнародним стандартом ISO 9001:2000. Крім того, надійність підтверджена багаторічною експлуатацією вагонів на залізницях країн СНД та країн Балтії.

Якість підтверджена практикою

Універсальні чотиривісні піввагони із суцільнометалевим кузовом моделі 12-9745 серійно виготовляються з 2004 р. Вони оснащені люками в підлозі, які забезпечують розвантаження на обидва боки. Вагони призначені для перевезення сипучих, штучних та інших вантажів, що не потребують захисту від атмосферних опадів. Передбачені автоматичні гальма з розподільником повітря, авторежимом, регулятором важільної передачі тощо.

Особливістю цієї моделі піввагона є нова конструкція верхньої обв’язки бокової стінки кузова, а також рівна її обшивка. Це сприяє повному видаленню сипучих вантажів при вивантаженні за допомогою вагоноперекидача. Крім того, рухомий склад оснащений універсальною посиленою кришкою люка. Вантажопідйомність піввагона становить 70 т, об’єм — 76 м³. Максимальна маса тари — 24 т.

Перевагою для покупців є надання повного комплекту конструкторської та нормативної документації, необхідної для експлуатації та проведення планових ремонтів, узгодженої з вагонним департаментом Укрзалізниці, вже після постачання 50 одиниць рухомого складу.

Більше вантажів меншою тарою

Піввагон моделі 12-9911 розроблений та виготовляється філією «Панютинський вагоноремонтний завод», починаючи з 2012 р. Він характеризується збільшеним об’ємом кузова та дещо вищим навантаженням на вісь, порівняно з моделлю 12-9745. Інші технічні характеристики принципово не відрізняються.

Новинкою 2018 р. на ринку вагонобудування від філії «ПВРЗ» АТ «Укрзалізниця» є глуходонні піввагони моделі 12-9911-01. Вони дають можливість перевозити суттєво більші обсяги вантажу, адже мають об’єм кузова 86 м³. При цьому їхня вантажопідйомність також більша (71 т) при меншій, порівняно з попередніми моделями, масі тари (до 23 т).

За рахунок особливостей конструкції — відсутності люків — ці вагони характеризуються більшою надійністю та меншою ціною.

Нормативний термін служби піввагонів — 22 роки. При цьому гарантія на кузов сім, а на хребтову балку — 10 років. Назначений строк експлуатації від побудови до першого деповського ремонту три роки, або 210 тис. км пробігу. До капремонту глуходонний піввагон працює 12 років.

Для агломерату та контейнерів

Серед інших типів рухомого складу, що випускаються філією «ПВРЗ», — чотиривісні хопери моделі 20-9749 для перевезення гарячих окатишів та агломерату температурою до 700 °С. Вони обладнані люками із розвантаженням на бічні сторони. Вантажопідйомність вагона — 69 т, об’єм кузова — 45 м³. Дата початку серійного виробництва — 2005 р.

У зв’язку з контейнеризацією перевезень ще одним затребуваним сьогодні типом рухомого складу є фітингові платформи. Філія «ПВРЗ», починаючи з 2017 р., пропонує такий рухомий склад моделі 13-6961. Такі фітингові платформи з довжиною рами 13,4 м призначені для транспортування великовагових контейнерів (20- та 40-футових). Вантажопідйомність — до 72 т. Платформи також характеризуються великим нормативним терміном служби — 32 роки.

Перелічені вагони виробництва підприємств Укрзалізниці розраховані на швидкість 120 км/год та можуть експлуатуватись у всіх країнах із шириною колії 1520 мм. Кузови виготовляються з конструкційної низьколегованої сталі марки 09Г2. Загалом при виробництві використовуються матеріали та комплектуючі вітчизняного виробництва (понад 90 %).

Продукція вагоноремонтних підприємств Укрзалізниці характеризується високою якістю, надійністю та конкурентністю. Вартість визначається залежно від комплектації вагона та особливостей виробництва. Зокрема, за словами Олега Мотіна, можлива робота із давальницькою сировиною та комплектуючими, що дає можливість прискорити виконання замовлень та оптимізувати ціну кінцевого продукту.

З усіх питань щодо придбання вагонів можна звертатися безпосередньо до філій-виробників або головного офісу Укрзалізниці.