Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Як влітку збільшуватимуть обсяги пасажирських перевезень

Про те, які додаткові можливості надасть Укрзалізниця пасажирам прийдешнього літа, розповів директор Департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» Олександр Красноштан.

Рейси стануть довшими 

— Укрзалізниця вже розпочала підготовку до літніх перевезень?

— Цей процес запущено відразу після нового року. Проведено вже декілька селекторів і нарад, де обговорено всі напрями роботи для забезпечення перевезень у період відпусток.

Виклики перед Укрзалізницею стоять дуже серйозні. Адже парк пасажирських вагонів останніми роками неухильно скорочується через значну зношеність рухомого складу. Проте, незважаючи на це, нам вдається щороку нарощувати обсяги пасажирських перевезень завдяки підвищенню ефективності використання вагонів. Цей рік не стане винятком.

— За рахунок чого плануєте збільшити кількість пасажирів?

— Основний напрям наших зусиль — інтенсивніша експлуатація рухомого складу внаслідок скорочення простоїв. На літній період низка составів здійснюватиме додаткові рейси у час між основними маршрутами.

Наприклад, потяг № 73/74 Кривий Ріг—Москва. Між рейсами його рухомий склад стоїть у Кривому Розі майже 22 год. Ми порахували, що за цей час він може дістатися до Одеси та назад. Таким чином отримуємо додатковий поїзд Кривий Ріг—Одеса, який дасть можливість жителям 600-тисячного міста доїхати до курортів Чорноморського узбережжя.

Аналогічна ситуація з потягом Київ—Покровськ (колишній Красноармійськ), який теж майже добу простоює на кінцевій станції. За цей час він може без проблем здійснити рейс Покровськ—Генічеськ і відвезти на відпочинок жителів Донбасу.

Продовжуватимемо маршрути наявних поїздів. До прикладу, потяг № 43/44 Івано-Франківськ—Київ на літній період буде курсувати маршрутом Івано-Франківськ—Бердянськ (через Київ). Це дасть економію рухомого складу. Адже для того, щоб запровадити додатковий поїзд зі столиці до узбережжя Азовського моря, потрібна ще одна пара составів. При подовженні наявного маршруту фактично отримуємо такий потяг, додавши лише один состав. За цього жителі Івано-Франківщини та Львівщини їхатимуть без пересадки до морських курортів, а жителі південних регіонів так само зручно дістануться до туристичних принад Карпатського регіону.

Аналогічно на літній період ми подовжуємо поїзд № 118/117 Чернівці—Київ до Генічеська. Працюємо над зміною маршрутів ще декількох поїздів.

Інший підхід до раціонального використання рухомого складу ми умовно назвали «трійками».

— Потяги-трійки — це щось нове у пасажирській логістиці?

— У нас є поїзд № 57/58 Ковель—Одеса. Водночас потяг № 97/98 прямує із Ковеля до Києва. Здійснивши нічні рейси, ці поїзди вдень стоять відповідно в Одесі та Києві, а можуть зробити додатковий рейс між цими містами. Таким чином, помінявши протягом дня поїзди місцями, ми отримуємо додатковий поїзд Київ—Одеса без залучення іншого рухомого складу. А ввечері ці состави вирушать у нічні рейси до Ковеля згідно з розкладом поїздів № 57/58 та № 97/98.

Звісно, час руху такого потяга є не надто зручним для пасажирів: багато хто віддає перевагу нічним. Проте в період літніх відпусток, коли спостерігається шалений попит на квитки до південних курортів, нам важливо запропонувати можливість вибору. Якщо є нагальна потреба у поїздці, а квитків на нічний поїзд дістати не вдалося, людина погодиться скористатися денним рейсом. Або пошукає альтернативу, запропоновану іншими видами транспорту (автомобільний, авіаційний тощо).

Провідникам допоможуть студенти

— Від інтенсифікації перевезень, звичайно, виграють пасажири, які отримають додаткові можливості для поїздок. А наскільки ефективні такі рішення для Укрзалізниці?

— Це дуже вигідно економічно. При інтенсифікації перевезень різко підвищується не лише ефективність використання рухомого складу, а й продуктивність праці персоналу.

Крім того, це дає можливість забезпечити вищу якість перевезень для пасажирів. Адже ні для кого не секрет, що ті вагони, які нам вдається «підняти» для організації додаткових літніх поїздів, перебувають не у найкращому технічному стані. І пасажири, які ними їздять, вельми часто нарікають на незручності.

Завдяки таким рішенням ми отримуємо додаткові обсяги перевезень тими поїздами, що здійснюють регулярні перевезення та підтримуються в доволі якісному технічному стані.

— Чи вдасться за таких умов підтримувати належний технічний стан вагонів, яким доведеться більше працювати?

— Інтенсивніше використання рухомого складу, звісно, призводить до швидшого зношування. Тому ми розпочали готуватися до літніх перевезень ще з початку року. Перед відповідними підрозділами стояло завдання підвищити якість технічного обслуговування, посилити ремонтні бригади. Адже всі необхідні ремонтно-технічні заходи протягом літніх перевезень доведеться виконувати за значно коротший час.

— Чи планується на період літніх перевезень збільшити штат провідників?

— Так, інтенсивніший рух потребує додаткових працівників. Зараз активно працюємо зі спеціалізованими залізничними навчальними закладами, щоб залучити до роботи у літні місяці студентів. Сьогодні маємо поіменні списки молодих людей, які зголосилися прийти до Укрзалізниці на літні місяці. Студенти отримають нагоду пройти якісну виробничу практику та підзаробити. Укрзалізниця задовольнить потребу в тимчасовому персоналі для пікових літніх перевезень.

— Збільшення кількості пасажирів автоматично призведе до підвищеного попиту на постільну білизну. Укрзалізниця до цього готова?

— Зазвичай під час літніх перевезень різко зростає навантаження на прально-прасувальні комплекси. Адже призначити додаткові поїзди можна лише за умови, що ми надамо пасажирам усе необхідне для подорожі. Тому зараз інспектуються потужності пральних комплексів і логістика забезпечення потягів білизною. Вивчається можливість екіпірувати частину поїздів в інших точках маршрутів, де потужності не настільки завантажені.

— Напередодні літа батьки та вчителі завжди переймаються, чи вистачить квитків для організованих дитячих поїздок

— Перевезення організованих груп дітей є одним із пріоритетів. Аби максимально задовольнити всі заявки, нам важливо отримати їх якомога раніше, щоб спланувати необхідну кількість місць. Для цього ми звернулися до обласних державних організацій з листами-проханнями подавати заявки на дитячі групи раніше, ніж за 45 днів. У такому разі товариство зможе зарезервувати необхідну кількість місць у поїздах ще до відкриття вільного продажу квитків. Це дасть змогу максимально забезпечити дітей зручними місцями в поїздах.

Поїзди, маршрути яких планується подовжити на літній період

№ 43/44 Івано-Франківськ—Київ до Бердянська;

№ 63/64 Харків—Київ до Одеси;

№ 76/75 Кривий Ріг—Київ до Херсона;

№ 79/80 Київ—Дніпро до Новоолексіївки;

№ 97/98 Ковель—Київ до Одеси;

№ 118/117 Чернівці—Київ до Генічеська.