В цьому році кондиціонери з’являться у 100 плацкартних вагонах Укрзалізниці

Як найшвидше дістатися з Дніпра до Трускавця? Що робиться для того, аби в спеку у вагонах було прохолодно? Як борються залізничники із перекупниками проїзних документів? На ці та інші питання відповів директор з пасажирських перевезень і сервісу ПАТ «Укрзалізниця» Ігор РОМАНКІВ.

— Ігорю Петровичу, розпочнемо з новації — інформування онлайн про можливі варіанти поїздки з пересадкою на інші потяги. Що це дає пасажиру?

— Більше можливостей. Якщо в піковий період немає квитків на той чи інший прямий потяг, є змога дістатися до місця з пересадкою. Іноді це виходить навіть швидше. Наприклад, нині один із затребуваних напрямків — з Дніпра до Трускавця. За цим маршрутом курсує один щоденний прямий потяг № 41. Час у дорозі —
20 год 47 хв. Проте за нашою новою системою пошуку можна знайти приблизно
20 варіантів, як дістатися лише з однією пересадкою. Загальний час, із урахуванням очікування на проміжній станції, — від 22 год. Тож у пасажира є можливість підібрати собі потрібний, зручний і прийнятний за ціною й рівнем комфорту варіант подорожі. Практично завжди є гарантована можливість доїхати до потрібного місця залізницею. Скоротити час очікування при пересадці можна у кімнаті відпочинку на вокзалі або, наприклад, екскурсією по місту.

— А чи передбачається можливість купівлі єдиного квитка на обидва потяги відразу?

— Поки що технічно немає такої можливості. Проте програма щодо цього готується. Питання, думаю, більше до IT-фахівців.

 

Бар’єри штучному дефіциту

— Ще одне запитання щодо продажу проїзних документів онлайн. Не так давно залізничники виявили нову вишукану схему перепродажу квитків — шляхом масового викупу через інтернет, здачі та знову купівлі. Через це навіть довелося тимчасово припинити повернення проїзних документів. Що дав цей захід і що робиться для того, аби унеможливити таку практику в подальшому?

— Результатом стало вже те, що на час новорічних свят  у вільному продажу додатково з’явились щодоби до 2 тис. місць на дефіцитні напрямки. Фахівці пасажирського господарства провели роз’яснювальну роботу серед касирів і провідників щодо ретельнішої перевірки проїзних документів стосовно дотримання правильності зазначених у них прізвищ. Відомо, що допускаються окремі помилки, проте перекупники навіть не пробували відтворити якісь певні прізвища, а вводили набір символів. Адже так швидше. Наші працівники повинні звертати на це увагу й не брати до повернення або не допускати до поїздки за такими квитками. Крім того, розроблені та втілюються суто технічні заходи у системі онлайн-продажів.

— Тобто можна сподіватися, що в наступні сезони масових перевезень такого не повториться?

— Думаю, що ми мінімізуємо ці ризики і можливості зловживань.

— А як загалом зараз іде підготовка до літнього сезону як найгарячішого у пасажирському господарстві?

— Підготовка трохи затримується через певні організаційні моменти, пов’язані з реорганізацією. Очікуємо на днях рішення щодо створення тендерного комітету філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця». Як ви знаєте, ця структура почала свою роботу не так давно (з квітня минулого року), а в поточному маємо повністю завершити її утворення й розпочати повноцінну роботу... Водночас кошти у фінплані закладені на все, що потрібно для якісного обслуговування пасажирів.

Кондиціонери — у плацкарт

— Передбачені якісь новації для пасажирів?

— На цей рік заплановано облаштувати чималу кількість плацкартних вагонів кондиціонерами і вакуумними туалетами — майже 100 одиниць рухомого складу. Наголошу, саме плацкартних вагонів, а не купейних чи СВ, які більшою мірою оснащені цивілізованими санвузлами й системами забезпечення комфортного мікроклімату. Це буде основна новація.

— Обладнання встановлюватиметься при виконанні капітально-відновлювальних ремонтів?

— Ні, це окрема програма з модернізації.

— Забезпечити плацкартні вагони сучасними туалетами та кондиціонерами, мабуть, задоволення не з дешевих?

— Так, проте за рахунок цього ми покращимо рівень сервісу, що врешті-решт стане підставою для підвищення вартості послуг за
перевезення. Отже, кошти згодом повернуться. Якщо не в цьому році, то у майбутньому. До того ж таке покращення обслуговування населення — пряма вимога Прем’єр-
міністра України Володимира Гройсмана.

— А чи не вийде так, що нове обладнання вартуватиме більше за вагон, адже рухомий склад
переважно вже зношений?

— Ми передбачили такий момент: для модернізації будемо використовувати порівняно нові вагони, які мають у запасі ще певний період експлуатації. На ті вагони, що вже мають бути списані, ніхто ставити нове обладнання не буде.

 

До ремонтів готові

— Наприкінці минулого року гостро постало питання щодо недопоставок запчастин для виконання капітальних ремонтів. Причому вже до майже готових вагонів. Що робиться в цьому плані зараз?

— Так, було питання по трьох групах запчастин. Нині поставки за ними у депо здійснюються. Відповідно виходять із ремонту вагони. Загалом можу сказати, що приблизно 95 % комплектуючих нині є в наявності. Отже, до робіт готові й сподіваємося цього року виконати плани КВР у повному обсязі.

— А як щодо закупівлі нових вагонів?

— Плануємо придбати через тендери майже 50 пасажирських вагонів. Точна кількість залежатиме від їх ціни.

— Вони дорожчають?

— На жаль, так. Загалом вартість пасажирського вагона на ринку доходить до $ 1 млн, залежно від комплектації.

— Ви кажете про вітчизняні вагони?

— Так, відсоток локалізації при побудові вагонів, які ми закуповуємо в українського виробника, досить високий. Тому можна говорити загалом про підтримку вітчизняної промисловості з боку залізничників.

Тенденції та пріоритети

— Якісь новації у новому рухомому складі будуть?

— Поки важко сказати, це залежить від виробника. Ми запропонували деякі покращення для пасажира. Зокрема, замінити доріжки на сучасне підлогове покриття. Дещо змінити полички і столик. З урахуванням потреб сучасного пасажира. Як ми вже зробили, наприклад, замінивши постільні речі. Також триває робота з підготовки конкурсу з організації гарячого харчування в нічних потягах, розповсюдження книг у швидкісних поїздах.

— Я так розумію, що сучасні пасажири вже звикли до вагонів-трансформерів та денних поїздів? Буде продовжуватися тенденція щодо переходу на них?

— Так, безумовно. Адже це дає нам змогу ефективніше використовувати рухомий склад, збільшити кількість рейсів поїздів.

— Які найбільш пріоритетні стратегічні питання поточного року?

— Як я вже казав, це завершення формування філії «Пасажирська компанія». Вона вже має запрацювати самостійно, відокремлено від регіональних філій. Нині відбувається остаточний розподіл функціональних обов’язків.