Брелок для локомотива та світлодіоди під кузовом: останнього червневого четверга на приміському вокзалі Львова пройшла виставка модернізованих тепловозів та електровозів. Під час заходу були продемонстровані інновації, що дали можливість суттєво підняти рівень безпеки руху та покращити умови праці локомотивників. Виставка засвідчила, що за відповідного підходу до модернізації тягового складу його роботу можна зробити ефективнішою, а умови праці локомотивних бригад — значно комфортнішими.

З усіх депо

Практично всі локомотиви, представлені для огляду, певний час перебували на відстої через несправність тягових двигунів та інших систем. За рік напруженої праці вдалося повернути їх до роботи. Частину тягових двигунів капітально відремонтували на підприємствах АТ «Укрзалізниця», решту обладнання львівські залізничники відновили власними силами.

— На виставку прибули локомотиви практично з усіх локомотивних депо залізниці, що виконують тягову та маневрову роботу, — розповідає заступник виконавчого директора регіональної філії «Львівська залізниця» з рухомого складу та матеріально-технічного постачання Ігор Батюшин. — Наші спеціалісти зробили досить багато для того, аби повернути до життя локомотиви, що прибули сюди власним ходом. Хотілося б виділити кілька основних напрямів цієї роботи. Перш за все це, звичайно, уникнення аварійних ситуацій. Наприклад, у ланцюг живлення електромагніта аварійної зупинки дизеля (БМ) встановлено радіокероване реле з дистанційним кишеньковим пультом. Це стане у пригоді у разі негайної зупинки дизеля при виникненні аварійної ситуації у роботі дизель-генераторної установки та допоміжного обладнання під час стоянки тепловоза і перебування машиніста поза кабіною управління. Тобто все, як у сучасній автівці: одним натисканням кнопки на спеціальному брелоку машиніст зупиняє силову установку локомотива.

Комфортне освітлення

Наступний напрям модернізації — встановлення на локомотивах нових радіостанцій. Для поїзного радіозв’язку це КПР-0100, для маневрового — Транспорт РВС-02. Для покращення зовнішнього вигляду локомотивів їхні кузови пофарбовано сучасними фарбами, зокрема акриловою.

Колійники добре знають, що іноді після стоянки локомотива на верхній будові колії залишаються плями від мастила. Саме тому на рухомий склад встановили нові лінзові компенсатори вихлопних колекторів та оливозбірні баки і підбуксові оливозбірники. Вони й запобігатимуть потраплянню залишків оливи для змащення вузлів тепловоза на верхню будову колії.

Одна з основних проблем у старих локомотивах — недостатнє освітлення агрегатних відсіків та кабіни машиніста. Сучасні світлодіодні світильники легко справляються з цим недоліком. Наприклад, для покращення умов праці локомотивних бригад встановлено світлодіодне освітлення дизельного відділення та кабіни машиніста, а також електричну схему, світлодіодні підкузовне освітлення і прилади буферних ліхтарів. Встановлено й комутаційне та захисне обладнання у кабіні на пультах машиніста та помічника машиніста.

Крім цього, аби локомотивникам легше працювалося у літню спеку, зробили систему кліматичного контролю кабін машиніста та систему кондиціювання. Є також варіант застосування мобільного мінікондиціонера.

Дзеркала і фото на згадку

Під час модернізації значну увагу приділили дотриманню вимог з охорони праці. Зокрема, у локомотивах встановили сучасні дзеркала заднього виду (360х180), термоелектричний нагрівач/охолоджувач для харчових продуктів. Машиніст та помічник машиніста отримали нові крісла. Приємною несподіванкою стали й вентилятори охолодження кабін машиніста, нові склоочисники з електроприводами, ролетні сонцезахисні штори з тканини у кабіні машиніста. Для підвищення пожежної безпеки встановлено пристрій пожежної сигналізації.