Бізнес в очікувані змін

Днями відбулася зустріч в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова з представниками Американської торговельної палати. Він обговорив з бізнесом плани співробітництва на 2018 р. Зазначимо, що раніше Євген Кравцов оголосив про наміри ПАТ «Укрзалізниця» стати членом Американської торговельної палати.

 

Гострі питання

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов зазначив, що протягом наступних п’яти років компанія має збільшувати рівень перевезень до 100 млн т. Планується, що із них 60—70 млн т. піде на експорт. Він висловив сподівання, що бізнес піде назустріч, і це дасть можливість інвестувати в вагони і локомотиви.

Найгарячіше питання: представники бізнесу цікавилися, за рахунок чого поповнювати недостатню кількість тепловозів. Чи орендувати їх в інших державах, чи збільшувати обсяги ремонтів наявного парку?

Євген Кравцов повідомив, що, по-перше, це посилення контролю за ремонтом, яке уже дало свої результати. По-друге, ПАТ «Укрзалізниця» отримало пропозиції від інших держав щодо надання тепловозів в оренду.

— Це питання на стадії узгодження, проте однозначно: російська техніка
не розглядається, — зауважив очільник компанії.

Непопулярні рішення

Бізнес поцікавився можливістю передачі припортових станцій в управління бізнесу. Євген Кравцов відповів, що це питання розглядається, але потребує глибокого опрацювання.

— Станційне господарство — це питання не наступного року, але якщо дивитися на перспективу, то ми бачимо необхідність скорочення кількості станцій, — сказав Євген Кравцов. — У нас у пріоритеті — вийти на економічну ефективність. Доцільність утримання станцій, що закінчуються кар’єрами, які вивозять не більше 10 вагонів на тиждень і на фінансування яких ідуть великі кошти, буде переглядатись. У вересні цього року ми розпочали програму, щоб із найменш навантажених приміських маршрутів, де не ходять вантажні потяги, зняти рухомий склад і замінити його автобусами. При цьому товариство було готове закупити їх, але зіштовхнулося з колосальним спротивом місцевої влади. А це дало б змогу знизити наші витрати на неефективні перевезення.

Представники бізнесу погодилися, що такі непопулярні кроки є необхідністю, і підкреслили, що однозначно підтримають рішення ПАТ «Укрзалізниця» щодо закриття економічно невигідних станцій.

Прозорість

Представники бізнесу звернулися до Євгена Кравцова із проханням щомісяця висвітлювати основні показники роботи товариства.

Залізничники наголосили на тому, що детальна звітність уже є на офіційному сайті ПАТ «Укрзалізниця». Крім цього, там викладаються щоквартальні звіти.

— Ми відкриті, і якщо вам буде потрібна детальніша інформація щодо якихось показників, то готові її надати, — сказав Євген Кравцов. — Можливо, це проблема комунікації. Ми працюємо над ефективнішим донесенням інформації, і скоро будуть перші результати. Щодо ефективності роботи компанії хочу зазначити, що навантажування за останні кілька місяців зросло на 6 %. Ми готові до критики, але й хочемо об’єктивної оцінки нашої роботи. Також ми запускаємо аналітичний портал «Медіацентр «Магістраль» — майданчик для того, щоб відверто інформувати громадськість, клієнтів та експертів про стан справ у залізничній галузі. На ньому подаватимемо актуальну інформацію, експертні думки, а також ініціюватимемо конструктивний діалог із нагальних питань. Впевнені, що наш портал стане конкурентом іншим транспортним виданням.