Представники акціонерного товариства «Škoda Transportation a. s.», приватного акціонерного товариства «Запорізький електровозоремонтний завод» (ПрАТ «ЗЕРЗ») і філії «Українська залізнична швидкісна компанія» АТ «Укрзалізниця» (філія «УЗШК») обговорили освоєння капітального ремонту двоповерхових поїздів серії EJ-675.

 

Наразі Укрзалізниця має два такі поїзди, що були придбані для перевезень під час Євро-2012. Термін їхнього сервісного супроводження закінчився у 2018 р. Тоді ж постало питання щодо виконання ремонтних робіт капітального обсягу. Реалізувати це завдання впродовж двох наступних років керівництво АТ «Укрзалізниця» намагалося шляхом оголошення міжнародних тендерів. На жаль, безуспішно. Тому наприкінці 2019 р. вирішили сконцентрувати увагу на ПрАТ «ЗЕРЗ».

Підприємство має чималий досвід оновлення з подовженням терміну служби пасажирських електровозів чеського виробництва серій ЧС2, ЧС4 і ЧС7.

Проведені міжнародні тендери щодо капремонту EJ-675 засвідчили: іноземний ринок прагне отримати за цю роботу чималі гроші. Відтак модернізація в Україні дасть змогу зберегти, за підрахунками економістів, до 2 млн євро. Керуючися такою математикою, член правління АТ «Укрзалізниця» і голова наглядової ради галузевих приватних акціонерних товариств Франтішек Буреш ухвалив рішення відновити співпрацю з АО «Škoda Transportation a. s.».

Перемовинам за круглим столом передувала екскурсія чеської делегації цехами ПрАТ «ЗЕРЗ». Під час неї гості переконалися: підприємство працює якісно та напружено.

Один із результатів роботи — щойно відремонтований електровоз ЧС4-082 приписки регіональної філії «Південно-Західна залізниця» — закордонні гості оглянули на заводському подвір’ї.

— Це другий локомотив, оновлений цього місяця в обсязі капремонту з подовженням терміну служби. І сьомий з початку року, — проінформував гостей т. в. о. голови правління ПрАТ «ЗЕРЗ» Олег Головащенко. — Минулого року наш колектив відремонтував 40 електровозів, а нинішнього — плануємо 53 (у разі підтримки програми керівництвом АТ «Укрзалізниця» та затвердження фінансового плану товариства Кабінетом Міністрів).

Вартість ремонту електровоза ЧС4-082 становить приблизно 11 млн 600 тис. грн. За цього рентабельність робіт мінімальна.

На думку Франтішека Буреша, колективу ПрАТ «ЗЕРЗ» необхідно активніше працювати задля підвищення продуктивності праці та зменшення вартості запасних частин, які виготовляють сторонні постачальники. У досягненні позитивного економічного результату зіграла провідну роль заміна імпортних запчастин і деталей на вироблені українськими підприємствами.

Запропонована стратегія підтримки розвитку бізнесу ПрАТ «ЗЕРЗ» зацікавила також запорізьку обласну та міську владу.

 

Коментарі 

Президент України Володимир Зеленський:

«Ми як держава зацікавлені показати, що маємо вітчизняного виробника. Зробіть хоча б один зразок вагона, і може бути державне замовлення». (З виступу на зустрічі з колективом ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» 6 березня 2020 р.).

 

Член правління АТ «Укрзалізниця», голова наглядової ради галузевих приватних акціонерних товариств Франтішек Буреш:

«Освоєння колективом ПрАТ «ЗЕРЗ» нового виду виробничої діяльності не лише заощадить Україні чималу суму валюти, а й залучить ремонтні та будівельні технології світового рівня, які, до речі, задіюватимуть і в інших проєктах залізничної компанії. З цією ж метою ведемо перемовини з керівництвом АО «Škoda Transportation a. s.» щодо стажування наших працівників. Мусимо ремонтувати свій рухомий склад не за кордоном, а на власних потужностях. Причому з максимальним використанням деталей і запчастин українських виробників. Але за інженерної підтримки будівників цієї техніки. Саме такий підхід, на моє глибоке переконання, гарантує не тільки якісне технічне обслуговування та капремонт сучасного рухомого складу АТ «Укрзалізниця», а й локалізацію певної частини його виробництва у майбутніх контрактах».

 

Т. в. о. голови правління ПрАТ «ЗЕРЗ» Олег Головащенко:

«Для участі в цьому проєкті обрали наш завод. Адже він найпотужніший порівняно з іншими локомотиворемонтними підприємствами АТ «Укрзалізниця» за виробничими площами, рівнем технічної бази, наявністю необхідної кількості висококваліфікованих працівників. Тож поставлене завдання виконаємо з найвищою якістю».

 

Директор з продажу АО «Škoda Transportation a. s.» Іво Гурняк:

«Наразі ми переконалися: ПрАТ «ЗЕРЗ» здатен капітально відремонтувати поїзди серії EJ-675. Залишилось обговорити деталі. Готові допомагати інженерним, технічним і технологічним супроводженням, постачанням необхідних запасних частин, брати участь у залученні фахівців з тих робіт, які самі не виконуємо, а також у випробуваннях оновлених поїздів. Вважаю, що ремонт першого потяга триватиме приблизно півроку, поки фахівці отримають необхідний досвід та вирішаться всі організаційні питання. Наступний можна оновити вдвічі швидше».

 

Директор філії «Українська залізнична швидкісна компанія» АТ «Укрзалізниця» Сергій Лейбук:

«Нині ми на 90 % наблизилися до започаткування проєкту. Ремонт першого потяга стане своєрідним каталізатором для вирішення численних проблем. Під час процесу будемо вчитися ефективній взаємодії. Зі свого боку готові створити бригаду фахівців, які перейматимуть досвід чеських колег із технічного обслуговування EJ-675. Союз між АТ «Укрзалізниця», філією «УЗШК» і ПрАТ «ЗЕРЗ» триватиме стільки, скільки будемо експлуатувати ці поїзди».

 

Перший заступник міського голови Запоріжжя Сергій Мішок:

«Перспектива українсько-чеської співпраці дуже приваблива. Для нашого промислового міста ПрАТ «ЗЕРЗ» — важливе підприємство, оскільки надає робочі місця понад 2 тис. працівників. І ми дуже вдячні за це керівництву АТ «Укрзалізниця».

 

Перший заступник голови Запорізької обласної ради Єгор Семенков:

«В умовах світової економічної кризи такі замовлення важко переоцінити, оскільки вони гарантують подальший розвиток українського машинобудування. Тому закликаю колектив ПрАТ «ЗЕРЗ» продемонструвати найкращі якості у процесі освоєння нового виду виробничої діяльності. Це стане основою для нарощування обсягів ремонтних робіт, вкрай необхідних для оздоровлення тягового рухомого складу Укрзалізниці».