День будівельника-2018: що зводять залізничні зодчі?

Залізничним будівельникам цього року гріх нарікати на малі обсяги роботи. Напередодні професійного свята — Дня будівельника України, що відзначається 12 серпня, ми вирішили розповісти про найбільш знакові, вагомі й цікаві об’єкти, які зводяться цього року.

Щорічно ПАТ «Укрзалізниця» виконує значні обсяги ремонтно-­будівельних робіт для того, аби забезпечити нормальний технічний стан будівель і споруд, збільшити пропускну спроможність, подовжити електрифіковані лінії та реалізувати інші програми розвитку залізничного транс­порту. За інформацією, наданою Департаментом будівель і споруд ПАТ «Укрзалізниця», до цієї діяльності залучено понад 10 тис. будівельників, що пліч­о­пліч з колійниками, енергетиками, зв’язківцями та багатьма іншими колегами виконують поставлені завдання.

Житло — перш за все

Сьогодні повним ходом розгорнуто роботи на виконання Програ­ми заходів ПАТ «Укрзалізниця» з житлового будівництва та переобладнання об’єктів під житло на 2018 р. Найбільшою з них є друга черга житлового комплексу по вулиці Чехова в м. Синельникове. Тут має бути ще 56 квартир. Як повідомив перший заступник директора Департаменту будівель і споруд Євген Юрченко, вже зведено три поверхи, розпочато влаштування перекриття, триває штукатурення стін і перегородок. Загалом же завершення робіт заплановано в листопаді цього року.

Крім того, продовжується реконструкція майнового комплексу під гуртожиток для сімей в м. Здолбунів на вісім квартир (виконано роботи з посилення фундаменту та розпочато облаштування цегляних стін); а також капітальний ремонт гуртожитку в м. Слов’янськ на 32 кімнати (виконано заміну шиферної покрівлі на металочерепицю, проводяться внутрішні оздоблювальні роботи, перепланування кімнат, перекладання інженерних мереж тепло­ й водопостачання та водовідведення).

Слід зазначити, що у 2018 р. підрозділами філії «Центр будівельно­-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» (філії «БМЕС») уже завершено переобладнання будівлі ВОХР під житловий будинок в м. Івано­-Франківськ та реконструкцію житлового будинку в с. Хриплин, що дало змогу покращити житлові умови шести сім’ям залізничників.

Від Борисполя до Будапешта

Підрозділи філії «БМЕС» також беруть участь у реалізації низки спільних із регіональними філіями ПАТ «Укрзалізниця» проектів. Так, на виконання доручення Уряду, разом із Південно­-Західною залізницею триває розбудова залізничного пасажирського сполучення між Києвом і Міжнародним аеропортом «Бориспіль». Будівельники залізничної компанії зводять пасажирські платформи поблизу летовища. Термін завершення робіт — до 1 грудня поточного року.

Паралельно з цим з регіональною філією «Львівська залізниця» споруджується нова платформа в рамках іншого проекту — організації залізничного пасажирського сполучення колією 1435 мм на мар­шруті Будапешт—Чоп—Мукачево. Будівельники також займаються встановленням залізобетонної огорожі, влаштуванням пішохідних доріжок, ремонтом станційних будівель і виконують благоустрій прилеглої території.

Електрифікація дільниці Потоки—Золотнишине у регіональній філії «Південна залізниця» — важливий проект задля збільшення експортних обсягів перевезень одного з найбільших підприємств України — Полтавського ГЗК. Тут будівельникам компанії доручено встановлення на дільниці залізобетонних фундаментів та опор контактної мережі. Крім того, в комплексі на станції Золотнишине завершуються ремонтні роботи пасажирської платформи, будівель вокзалу та поста ЕЦ, благоустрій.

Історичний проект

Варто згадати й про без перебільшення історичну подію — запуск 24 травня в експлуатацію Бескидського тунелю. Відкриття руху ним має стратегічне значення для України, адже забезпечує надійність залізничних перевезень на дільниці Львів—Мукачево—Чоп, якою прямують до 60 % обсягів вантажів, що слідують через західний кордон держави.

За період будівництва тунелю, починаючи з 2013 р., підрозділи БМЕС виконали роботи з облаштування будівельних майданчиків та підходів до Східного й Західного порталів, відведення русла річки Віча, влаштування автомобільних доріг та інших допоміжних об’єктів.

Разом з іншими залізничниками в тунелі виконано повний комплекс робіт із прокладання кабельних мереж і пожежного сухотруба, встановлено сигналізацію та освітлення, прокладено мережі СЦБ по станції Опорець з боку Східного порталу та від станції Скотарське до Західного порталу.

Довідка

Господарство філії «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» ПАТ «Укрзалізниця» нині налічує 21 територіальне управління. Тут працюють майже 10,8 тис. осіб. До основних функцій діяльності господарства належать будівництво, ремонт, експлуатація та утримання службово-технічних будівель і споруд, об’єктів соціальної сфери у належному стані, а також забезпечення безперебійної роботи систем водопостачання, теплопостачання та санітарно-технічного обладнання.

 

Вітання

Член правління ПАТ «Укрзалізниця» Ремігіуш Пашкевич:

«Історія будівельних підрозділів Української залізниці має чимало яскравих моментів.
Є чим пишатися, і дуже знакове те, що цього року відбувається відродження славних традицій. Разом з іншими залізничниками будівельники облаштовують нові пасажирські платформи, встановлюють опори при електрифікації ліній, зводять житло для робітників нашої компанії... Важко переоцінити внесок, який роблять будівельники у загальну справу підвищення ефективно­сті роботи ПАТ «Укрзалізниця». Варто зазначити, що це господарство одним із перших стало на шлях реформування з утворенням відповідної філії та нині продовжує рухатися за цим напрямком. Вважаю, що побудова вертикально інтегрованої системи керування сприятиме підвищенню показників роботи та зменшенню витрат. Прошу всіляко підтримувати господарства, що реформуються.

Від імені адміністрації товариства вітаю всіх будівельників компанії з професійним святом! Бажаю нових звершень, родинного затишку та достатку, міцного здоров’я й віри у майбутнє!»