Про галузеву угоду, зарплату та житло говорили на Раді профспілки

Днями відбулося засідання Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників України, в ході якого було обговорено виконання галузевої угоди, а також нагальні питання галузі, пов’язані, зокрема, з рівнем заробітної плати та оздоровленням.

Про галузеву угоду, зарплати та житло

Першою прозвучала доповідь члена правління ПАТ «Укрзалізниця» Желько Марчека.

На захід завітала велика кількість керівників компанії, адже це не просто звітування про виконання галузевої угоди, а свого роду підбиття підсумків соціального партнерства з профспілкою. «Без зворотного зв’язку сам по собі соціальний пакет нічого не значить, — прокоментував Желько Марчек. — Вироблення єдиної системи та підходів до реалізації соціальних пільг і гарантій працівників Укрзалізниці — питання не лише сьогоднішнього дня, це питання якісного відпрацювання цієї системи для нових поколінь працівників. Укрзалізниця — соціально відповідальна організація, яка дбає про майбутній кадровий резерв. Соціальний пакет є найбільш наповненим серед подібних компаній України».

За словами члена правління компанії, на реалізацію заходів, передбачених Галузевою угодою на 2017 р., ПАТ «Укрзалізниця» було витрачено на 27 % більше, порівняно з попереднім роком. Місячні ставки і посадові оклади у 2017 р. зросли на 25 %, встановлена доплата у розмірі 25 % за роботу в районах проведення АТО на підконтрольній Україні території. Двічі підвищено суми добових при відрядженнях у межах України: з 60 до 100 грн, зі 100 до 150 грн.

У своїй доповіді Желько Марчек також акцентував увагу на матеріальній допомозі, охороні праці та добровільному медичному страхуванні. Детальніше він зупинився на житловій політиці.

«Після тривалої перерви здана в експлуатацію перша черга 100-квартирного житлового комплексу по вул. Чехова у місті Синельникове, — повідомив пан Желько. — Цьогоріч планується здати в експлуатацію ще приблизно 300 квартир».

Слово взяв в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. Він наголосив на партнерстві саме з цією профспілкою і закликав присутніх до конструктивного діалогу та співпраці.

Гідну оплату праці — першочергово руховикам

Наріжним каменем обговорення стало підвищення заробітної плати етапами. Найбільше представники профспілки нарікали на те, що зарплату ще й досі не підвищили руховикам. Вони наголосили на тому, що через це спостерігається масовий відтік кадрів, напруга у колективах. У своїх виступах голови профспілкових організацій вимагали підвищити зарплати поїзним та маневреним диспетчерам і черговим по станціях. Проблеми з руховиками, за словами голів територіальних профспілкових організацій, спостерігаються, зокрема, у Знам’янці, Одесі та Конотопі.

За словами Євгена Кравцова, завдяки впровадженню нового положення про оплату праці ПАТ «Укрзалізниця» та збільшенню посадових окладів залізничникам, яке відбувається в кілька етапів, у лютому 2018 р. Укрзалізниці вдалося піднятися на 8-ме місце за рівнем заробітної плати серед інших галузей економіки країни. «У квітні цього року буде запроваджено заробітну плату працівникам, які задіяні в організації руху поїздів, а також усім працівникам товариства, оплата праці яких не запроваджена попередніми рішеннями, — зазначив Євген Кравцов. — Це останній етап впровадження нового положення товариства про оплату праці залізничників. Ми планували його завершити раніше, однак на заваді цьому стали об’єктивні чинники. Підвищення заробітної плати безпосередньо пов’язано з ефективністю роботи підприємства. Зокрема, виникли труднощі в роботі портів через складні погодні умови в березні та затримку вагонів під навантажувально-розвантажувальними операціями, що не дало очікуваного фінансового показника й завадило реалізувати намічені плани. Ми домовлялися, що нове положення буде введене в роботу до квітня, і у квітні цей процес завершиться. Зазначу, що з усіх виручених компанією коштів мінімум 50 % відправляється у фонд підвищення оплати праці».

 

Оздоровчий сезон-2018

Після реорганізації філії «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» (БМЕС) у голів територіальних профспілкових організацій виникло чимало питань щодо статусу здравниць, які вони раніше обслуговували. Оздоровчий сезон уже «на носі», а досі невідомо, хто відтепер оплачуватиме підготовку і організацію відпочинку.

Щодо цього висловився в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця», який зазначив, що в нього є чимало запитань до новоствореної структури, і це питання вирішуватиметься в найкоротші терміни. Євген Кравцов зазначив, що перед керівництвом Департаменту будівель та споруд (ЦБМЕС) уже стоїть завдання подати пропозиції щодо коригування нинішньої структури, і закликав представників профспілки взяти у цьому участь.

Також керівники компанії запевнили, що проблемні питання оздоровлення 2018 р. мають бути вирішені у найкоротші терміни. Детальніше про це розповіла заступник директора з управління персоналом і соціальної політики Ольга Безпалько. Для того, щоб вчасно розпочати сезон оздоровлення, вона представила проект постанови «Про особливості організації і проведення процесу оздоровлення та відпочинку працівників ПАТ «Укрзалізниця» та членів їхніх сімей в оздоровчих закладах, що були передані на баланс та/або утримання новостворених відокремлених підрозділів (філій) ПАТ «Укрзалізниця» в 2018 р.».

«Проблема виникла саме з тими оздоровчими закладами, що були передані у філію БМЕС, — сказала Ольга Безпалько. — Вона відповідає за їхнє утримання, проте підготовка і організація процесу оздоровлення, якою раніше й займалися дорожні профспілкові організації (дорпрофсожі), не була коректно відображена і прописана в документації».

Пані Ольга закликала голів профспілкових організацій ознайомитися з проектом постанови і запропонувати свої поправки.

Загалом було відзначено конструктивну співпрацю адміністрації та профспілки щодо вирішення актуальних проблем функціонування залізничного транспорту та домовлено посилювати спільну роботу щодо відстоювання інтересів галузі на державному рівні.

Марина БІЛКА, «Магістраль». Фото Сержа Гончарова