До кінця року буде відремонтовано 9 високих пасажирських платформ

Зручна для людей і досить дорога в будівництві та експлуатації висока пасажирська платформа частково обрушилася в результаті «полювання» мисливців на метал. На щастя, травмованих немає: обійшлося лише тимчасовими незручностями та фінансовими збитками (майже 350 тис. грн). Про транспортну подію та термінове відновлення об’єкта інфраструктури ми дізнавались у ревізорів і будівельників.

Нижче рівня платформи

Побачивши під підніжкою вагона метровий провал, пасажири приміських електропоїздів, які 2 листопада прибули на платформу Дачна, від несподіванки не вигадали нічого кращого, ніж «десантуватися» в яму. У небезпечній ситуації люди допомагали один одному, а сторонні спостерігачі фотографували та викладали знімки в соціальних мережах.

Начальник відділу технічного регулювання та інфраструктури Департаменту безпеки руху (ЦРБ) ПАТ «Укрзалізниця» Сергій РЕБРИКОВ розповів, що у ході оперативно проведеного службового розслідування з’ясувалися такі факти. Конструкція високої залізничної платформи на 1143 км (напрямок Запоріжжя—Мелітополь) впала в око грабіжникам. Злодії розтрощили частину кутника, що утримує залізобетонні плити. Тому проїжджаючий поїзд № 8610 (АГД-1А № 502 — дрезина) зіштовхнувся з елементами кріплення, які перебували в негабариті. І як результат, три прогони пасажирської споруди були деформовані зі зміною конструктивних розмірів і завалені вниз, а пасажири ризикували отримати травми.

Треба додати: будівельники Дніпровського територіального управління (БМЕС) за допомогою техніки Локомотивного депо Нижньодніпровськ-Вузол, Мелітопольського локомотивного депо та Хортицької дистанції колії до 24 листопада відновлювали цілісність платформи. Технологія виконання робіт ускладнювалася двома факторами. По-перше, працювала техніка на залізничному ходу (іншого під’їзду до об’єкта немає). По-друге, всі необхідні заходи потрібно було проводити без затримки руху поїздів по головному ходу.

Відповідно, трохи більше трьох тижнів пасажирам восьми пар приміських електропоїздів доводилося здійснювати посадку і висадку за тимчасовою схемою:  через останні вагони на небезпечну частину платформи.

Вартість комфорту

Зручні високі платформи (на одному рівні з підлогою вагона, які побудовані з метою зменшення часу посадки та висадки пасажи-рів) вводилися в експлуатацію на станціях і зупинних пунктах з великим пасажиропотоком та дільницях з напруженим графіком руху поїздів. Йдеться як про залізничні вокзали, приміром, Києва, Одеси, Дніпра, так і про їх передмістя, де наплив людей вранці та ввечері, тобто в години пік, у середньому становить до 1 тис. 200 осіб на добу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як зазначив заступник начальника Департаменту будівель та споруд (ЦБМЕС) ПАТ «Укрзалізниця» Євген ЮРЧЕНКО, на балансі їхнього господарства 4 тис. 737 пасажирських платформ. З них високих — лише 342, адже вони «примхливі». З одного боку, їхні металеві частини доступні злодіям, які намагаються покращити своє матеріальне становище. А з іншого, — ці об’єкти інфраструктури перебувають в агресивному середовищі. Йдеться як про швидке руйнування їхньої конструкції під впливом вібрації, так і про наслідки електрокорозії металу та бетону (опорних частин: фундаментів, ригелів, а також бордюрних балок та плит перекриття) на електрифікованих дільницях. Це спричиняється витоками блукаючих струмів, особливо на дільницях постійного струму. Тому для унеможливлення виникнення небезпечних ситуацій керівництво залізниць та дирекцій залізничних перевезень разом з представниками господарства БМЕС постійно проводять об’їзди, і за їх результатами вживаються необхідні заходи. Крім того, двічі на рік (при комісійних оглядах) особлива увага приділяється саме цим платформам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Треба додати: на будівництво та ремонт високої платформи треба приблизно удвічі більше коштів, ніж на оновлення низької. Тому один підрозділ територіального управління (враховуючи, що господарство БМЕС обслуговує житлові будинки, виробничі будівлі та споруди, котельні, мережі водо- та теплопостачання і водовідведення тощо) за рік може провести реконструкцію або капітальний ремонт у середньому чотирьох високих платформ. До того ж на капітальний ремонт або реконструкцію високих платформ потрібно від двох до трьох місяців залежно від конструкції платформи та типу покриття. При будівництві використовується спеціальний самохідний рухомий склад і узгоджуються
вікна. Однак, незважаючи на це, роботи з благоустрою високих платформ постійно тривають.

Заступник начальника Департаменту будівель та споруд (ЦБМЕС) ПАТ «Укрзалізниця» Євген ЮРЧЕНКО:

«Ремонт пасажирських платформ, у тому числі високих, виконується постійно: частково замінюються залізобетонні балки, плити перекриття, ригелі, фундаменти тощо. Поточного року було заплановано капітальний ремонт дев’яти високих платформ на 10 млн грн, зокрема на станціях Галещина (Полтавське територіальне управління), Ключарки (Львівське територіальне управління), Куп’янськ-Вузловий (Харківське територіальне управління), Бердичів (Київське територіальне управління), Макійчукове (Коростенське територіальне управління) та інші. А також реконструкція 20 платформ на 32 млн грн, зокрема Новобіличі (у межах Києва), Димерка (Ніжинський напрямок), Княжичі (Конотопський напрямок), Одеса-Застава.

Додам: план «оздоровлення» на 2018 р. поки ще узгоджується. Проте розглядається можливість провести реконструкцію майже 40 платформ, з них високих — шість».

 

Начальник відділу технічного регулювання та інфраструктури Департаменту безпеки руху (ЦРБ) ПАТ «Укрзалізниця» Сергій РЕБРИКОВ:

«З 6 до 10 листопада фахівці нашого ревізійного апарату перевіряли відповідність габаритів високих платформ встановленим нормативним вимогам. Інспектування показало, що із
343 об’єктів було перевірено 68 високих платформ і майже у всіх зафіксовані недоліки. Особливої уваги вимагають 10. З них по регіональних філіях: «Придніпровська залізниця» — 6, «Південно-Західна залізниця» — 3 і «Львівська залізниця» — 1. Основні проблеми: ненадійне впирання плити перекриття на ригель, вихід за габарит металевого кутника верхньої обв’язки платформи, руйнування бокової стінки, тріщини в опорах, зазори між плитами перекриття тощо».