Електрифікація напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка триватиме 33 місяці

Реконструкції та електрифікації залізничного напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка — бути. Цього року дві міжнародні фінансові установи та ПАТ «Укрзалізниця» уклали відповідні угоди про наміри, а нещодавно банки-інвестори домовилися між собою розділити значну частину витрат навпіл.

Зокрема, 13 грудня рада директорів Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) прийняла рішення щодо надання кредиту в розмірі 150 млн євро на реалізацію цього проекту. Кошти надійдуть у два транші: перший — до 124,5 млн євро для електрифікації, будівництва другої колії та високовольтної лінії на дільниці Долинська—Миколаїв; другий — до 25,5 млн євро на електрифікацію дільниці Миколаїв—Колосівка.

Ще 150 млн євро кредитних коштів планується отримати від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ). Решту (а це 67,9 млн євро) Укрзалізниця використає із власного бюджету.

Екологічне узгодження

Тим часом на завершальній стадії — узгодження проекту реконструкції дільниці Долинська—Миколаїв, реалізація якого підвищить пропускну спроможність напрямку Знам’янка—Долинська—Миколаїв. Цей проект передбачає будівництво другої колії, електрифікацію обох колій, реконструкцію пристроїв СЦБ та зв’язку, будівництво пасажирських платформ та переїздів, а також двох дворівневих транспортних розв’язок (у тому числі зведення автомобільного мосту на перетині колії із трасою Н­11 Дніпро—Миколаїв).

Минулого року тривали процедури з отримання експертного висновку. Зокрема, Департамент електрифікації та електропостачання ПАТ «Укрзалізниця» узгоджував проектну документацію, що проходила через п’ять міністерств. Ще одні вимоги висунуло Міністерство екології України. Їх врахування «подарувало» додаткову екологічну експертизу та необхідність приведення проекту до міжнародних стандартів. Позитивний висновок щодо екологічної безпеки цього проекту очікується цими днями. А далі — заключне слово Кабінету Міністрів України: відповідною постановою має бути затверджено розроблений проект.

Так само затверджуватимуться і ще два проекти: зовнішнього електропостачання (який включає будівництво двох тягових підстанцій Новополтавка і Миколаїв з прокладанням нових високовольтних ліній електропередачі до дільниці Долинська—Миколаїв) та проект електрифікації дільниці Миколаїв—Колосівка.

Земельні моменти

За цей рік також переглянуто проект зовнішнього електропостачання (розроблений у 2013 р.) і змінені технічні умови. Як розповів заступник начальника служби електропостачання регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Юрій Тептюк, якщо раніше планувалося живити дільницю Долинська—Миколаїв від джерела на Херсонщині, то тепер тягова підстанція Миколаїв живитиметься від мереж ПАО «Миколаївобленерго» в межах міста.

— Такі зміни дають можливість заощадити до 800 млн грн на виконання будівельно­монтажних робіт, — констатував він.

Утім, згідно з підписаним договором із підрядною організацією, до 1 липня 2018 р. триватиме оформлення земельних ділянок, але є деякі складнощі з пайщиками, зазначають у регіональній філії «Одеська залізниця».

— Є два завдання, які вирішує підрядник. Перше — оформлення права користування земельними ділянками державної власності на Укрзалізницю. Друге — укладання договорів користування земельними ділянками з їхніми власниками щодо встановлення опор. Однак з деякими є складнощі, а саме: власники перебувають за кордоном, паї передані юридичним особам, спадкоємці ще не вступили в право наслідування тощо, —
зазначив заступник начальника служби з управління майновими і земельними ресурсами регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Роман Тіхонов.

Щодо проекту електрифікації дільниці Миколаїв—Колосівка, то за 2017 р. виконано коригування кошторисної частини, адже з часу розробки попереднього проекту пройшло три роки. Крім того, залізничники отримали позитивний експертний висновок, але залишається проходження вищих інстанцій: узгодження у п’яти міністерствах та затвердження проекту постановою КМУ, що заплановано на наступний рік.

Мабуть, 2017 р. став фінальним акцентом у довготривалій історії затверджень та погоджень проектів щодо електрифікації напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка. Вже є впевненість, що 2018 р. стане точкою відліку масштабного будівництва, яке за графіком триватиме 33 місяці.

Що дасть?

Реалізація проекту реконструкції напрямку Долинська—Миколаїв—Колосівка вирішить низку завдань. По­-перше, реконструкція СЦБ із заміною обладнання на МПЦ дасть змогу підвищити безпеку руху поїздів. По­друге, нарешті вантажні та пасажирські перевезення в напрямку морських портів та курортної інфраструктури Миколаївщини здійснюватимуться за допомогою електричної тяги. Крім того, буде забезпечено зменшення витрат дизельного пального на тягу на 31,3 тис. т за рік, а щорічний економічний ефект становитиме приблизно 391 млн грн. Також зменшиться кількість викидів шкідливих газів в атмосферу на понад 100 тис. т щороку.

 

 

Заступник начальника служби з управління майновими і земельними ресурсами регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрза­лізниця»
Роман Тіхонов:

 

 

«Є допоміжні заходи, які євробанки не фінансуватимуть. Йдеться про захист від шкідливого впливу магістральних кабелів зв’язку, реконструкцію електромереж, які заважають будівництву, та інші роботи. Наприклад, реконструкція існуючих перетинів магістрального аміакопроводу Тольятті—Одеса, який прокладено до Одеського припортового заводу, газопроводів та нафтопроводів. Ці роботи визначено проектно­кошторисною документацією, й наразі завершується проведення відповідної експертизи».

 

 

 

 

 

Заступник начальника служби електропостачання регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрза­лізниця» Юрій Тептюк:

 

 

«У планах на 2018 р. закладено 400 млн грн інвестиційних коштів на реалізацію проектів. Це мінімальний обсяг, тим паче про реальний старт будівельних робіт можна казати тільки після затвердження хоча б одного з цих трьох проектів. Потім процедура співпраці з міжнародними банками передбачає проведення відкритого міжнародного конкурсу на визначення генерального підрядника, який займатиметься закупівлею обладнання та матеріалів на основі фінансування, а також залученням субпідрядних організацій. Завдання Укрзалізниці — технічний конт­роль за будівництвом та термінами проведення робіт».