General Electric локалізується в Україні: перші локомотиви надійдуть в листопаді

 5 червня в Одесі відбулася визначна подія: було укладено угоду на виробництво та відновлення на базі Крюківського вагонобудівного заводу вантажних локомотивів. Йдеться про тепловози серії ТЕ33А американської фірми General Electric.
За умов, коли зношеність локомотивного парку в Україні сягнула майже стовідсоткової межі (99,8 %), ця угода сприятиме оновленню тягового рухомого складу і дасть поштовх для розвитку вітчизняної економіки.

Чекаємо листопада

Коментуючи подію, директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський зазначив, що угоду уклали представник General Electric В’ячеслав Феклін та директор з економіки та перспективного розвитку Крюківського вагонобудівного заводу Ігор Манаєнков. Згідно з графіком постачання, перші 30 локомотивів мають зайти в Україну з листопада 2018 р. до лютого 2019 р. Певні компоненти від вітчизняного виробника (радіо, системи сигналізації, наладки, тестування локомотива, фарбування) буде встановлювати Крюківський вагонобудівний завод (далі КВБЗ). Загальна частка робіт на вітчизняному підприємстві на першому етапі становитиме 10 %. За словами Антона Саболевського, рамкова угода, що передбачатиме постачання наступної партії локомотивів, сервісне обслуговування та модернізацію тепловозів, розрахована на далеку перспективу — до 2034 р. До цього часу на КВБЗ мають надійти 225 локомотивів, побудованих на базі заводу ЕРІ, штат Пенсильванія. Коштів у сумі $ 1 млрд, які галузь виділяє на оновлення техніки, достатньо, щоб обновити весь парк магістральних тепловозів Укрзалізниці.

 

 

 

Мелітопольські плечі

Укладання угоди залізничники сприйняли досить емоційно. Насамперед усіх цікавить, які депо отримають нові локомотиви.

«З цього приводу на засіданні науково­технічної ради Укрзалізниці звучали різні думки, — відповів Антон Саболевський. — Але фахівці дійшли згоди, що базовим для розміщення тепловозів має стати локомотивне депо Мелітополь. З точки зору сервісного обслуговування це раціонально, оскільки цей виробничий підрозділ має найбільш ефективні плечі з використання локомотивів. Крім того, серія тепловозів ТЕ33А потребує обслуговування один раз на 96 днів і тому може експлуатуватися в межах великого радіуса. Інші депо мають коротші плечі і тому не зможуть повністю використати потенціал тепловозів».

Головна умова для українських локомотивів General Electric (до речі, на цьому під час перемовин наполягали Міністерство інфраструктури України та ПАТ «Укрзалізниця») — використання 40 % комплектуючих українського виробництва.

Як зазначив А. Саболевський, в Україні функціонує низка підприємств, які можуть поставляти для локомотивів General Electric якісну продукцію. Зокрема, Дніпропетровський та Полтавський тепловозоремонтні заводи, Запорізький електровозоремонтний завод. До речі, 40 % комплектуючих, які має забезпечити вітчизняна економіка, стосується механічної, електричної та гідравлічної частини локомотивів, а «серце» тепловоза — двигуни та компресори — лишаються від General Electric.

 

«Партія локомотивів, яку General Electric поставить у співпраці з КВБЗ, найбільша в незалежній Україні». Про це на своїй сторінці у «Фейсбук» написав в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

«Для мене особисто це велика перемога і знаковий момент для всієї галузі. Локалізація вже на початкових етапах була ключовим і принциповим моментом у перемовинах з GE. Можу сказати, що ані в Індії, ні в Казахстані подібний контракт не передбачає локалізації з першого зразка. Зараз General Electric продовжує визначати виробничу базу серед вітчизняних підприємств. Також плануємо створити центр сервісного обслуговування і модернізації робочого парку локомотивів».

 

Голова Наглядової ради — президент ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько

«Для КВБЗ ця угода вигідна своєю перспективою. Ми робитимемо все, щоб стати партнером GE на весь комплекс робіт, який корпорація виконуватиме в Україні, — розповів в інтерв’ю LIGA.NET Голова наглядової ради — президент ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько. — Передбачений відсоток локалізації виробництва — 10 % на першому етапі. Йдеться про приведення систем до вітчизняних стандартів щодо специфіки та експлуатації на українській залізниці. На базі КВБЗ здійснюватиметься обладнання тепловозів системами безпеки, збирання інформації, сигналізації про проблеми й пожежогасіння, а також сертифікація продукту випробувань. Після цього адаптований до вітчизняних стандартів тепловоз буде передано General Electric, а ті направлять його до Укрзалізниці. Для забезпечення тепловозів засобами безпеки до співпраці з КВБЗ долучаться десятки вітчизняних підприємств. Саме вони постачатимуть вузли й комплектуючі деталі. Перший зразок тепловоза ТЕ33А вже у серпні прибуде до Одеси, а по тому й до Кременчука, де розпочнуть роботу».