Kyiv Boryspil Express: фінальні приготування до запуску

Сьогодні, як і обіцяла Укрзалізниця, у свій перший рейс вирушає Kyiv Boryspil Express. Практично за дев’ять місяців компанія змогла реалізувати важливий проект залізничного сполучення столиці України з міжнародними повітряними воротами країни — аеропортом «Бориспіль». Журналіст «Медіацентру «Магістраль» спостерігав за останніми приготуваннями до запуску нового маршруту.

 

В останні дні листопада на пасажирській платформі нової залізничної станції, побудованої біля пасажирського терміналу D аеропорту «Бориспіль», майже безлюдно. Всі необхідні роботи завершені, але пасажири ще не з’явилися, хоча відремонтовані і яскраво пофарбовані рейкові автобуси за маршрутом уже регулярно курсують в експериментальному режимі. Випробовуються всі новозбудовані елементи колії та рухомий склад, відпрацьовується  розклад. Випробування показали, що тривалість поїздки з вокзалу Київ-Пасажирський до аеропорту становить 35—40 хв.

Добігло кінця й будівництво критої галереї від виходу зі станції до входу в термінал аеропорту, тепер пасажири зможуть переходити із залізничного транспорту на повітряний і навпаки, не звертаючи уваги на погодні умови.

 

Тут буде дах із полікарбонатних панелей, сучасні світлодіодні світильники вздовж усієї галереї, підлога з гранітної плитки, котра має естетичний вигляд і тривалий термін служби.

Подбали будівельники й про людей із вадами зору. Для них при виході з платформи встановлені спеціальні стенди, які містять опуклий план станції й пояснення до нього шрифтом Брайля. А вздовж основних напрямків руху на платформі та в галереї прокладені смуги зі спеціальної рельєфної плитки, які допоможуть незрячим людям самостійно орієнтуватись у просторі.

На новій станції рухомий склад здається дещо замалим. Платформа набагато довша за рейкові автобуси, які нині виводяться на маршрут. Залізничники навмисне збудували станцію «на виріст». Адже останніми роками кількість пасажирів, що користується авіацією, стрімко зростає.

Отож незабаром може виникнути необхідність збільшити розмір рухомого складу, що курсує з Києва до аеропорту «Бориспіль». І така можливість є: платформа, що має довжину 114 м, здатна приймати електропоїзди у складі до шести вагонів.

Попіклувалися й про те, аби подорожуючі мали можливість зберегти яскраві спогади про свою поїздку потягом Укрзалізниці. На станції встановлено  вказівний знак, на стрілках якого позначені відстані від столиці до всіх обласних центрів України, а біля підніжжя знаку — справжній ручний стрілочний перевід. Зараз таких на залізницях лишилося вже небагато: нелегку працю стрілочників здебільшого тепер виконує автоматика.

Технічна старожитність, поза сумнівом, приверне увагу пасажирів. Кожен бажаючий (а таких, ми впевнені, знайдеться чимало) зможе власноруч спробувати себе у ролі залізничника і повправлятися зі старовинним механізмом, і  після відкриття нового маршруту сотні фотографій «стрілочників» поширяться у соціальних мережах.

Уже сьогодні рейкові автобуси помчать новими коліями, і поїздка від столиці України до її повітряних воріт і назад стане швидкою і зручною. А тоді,  26 листопада, кореспонденту «Магістралі» для того, щоб дістатися від будівельного майданчика до Києва, довелося скористатися автобусом, що курсує  тим самим маршрутом, що і майбутній поїзд, — вокзал—аеропорт. З урахуванням часу на очікування транспорту (пізніше з’ясувалося, що він затримався у заторі через ДТП) і «тягнучки» на Південному мосту, поїздка тривала майже 90 хв. Тож для пасажирів поява альтернативи, не пов’язаної з випадковостями вуличного руху, поза сумнівом, стане перевагою.