Молодіжний директорат УЗ: що це й навіщо?

Управління соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» ініціювало виділення молоді (працівників віком до 35 років) в окрему групу. Планується, що завдяки системній роботі з такими фахівцями підвищиться їхня мотивація та престиж професії залізничника.

 

Аби почути проблеми, що виникають на місцях, була створена робоча група, до якої увійшли молоді спеціалісти з різних підрозділів компанії. Із 25 до 27 червня у Козятині тривало друге її засідання, на якому доопрацьовували проект документа, що має врегулювати політику залізничної компанії в цій сфері, — Стратегію розвитку єдиної молодіжної політики ПАТ «Укрзалізниця». Планується, що до вересня цей документ буде узгоджено з іншими департаментами.

 

Менторство, адаптація та комунікація — три кити закріплення фахівців

Під час минулого засідання в учасників виникало чимало питань щодо того, який підрозділ ПАТ «Укрзалізниця» уповноважений реалізовувати ту чи іншу ідею. Відповідно на засідання запросили начальника відділу впровадження організаційних змін Департаменту організаційного розвитку ПАТ «Укрзалізниця» Костянтина Доду. Він розповів про те, в чийому підпорядкуванні перебувають ті або інші структурні підрозділи, а також про плани щодо майбутньої реорганізації.

Заступник директора з управління персоналом та соціальної політики—начальник Управління соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Ольга Безпалько презентувала присутнім проект документа, сформований на основі напрацювань робочої групи на попередньому засіданні.

Стратегія молодіжної політики має на меті втілення її бачення молодими фахівцями, а саме: прибуток ПАТ «Укрзалізниця» зростає за рахунок залучення молоді до управління бізнес-процесами, реалізації соціальних ініціатив і закріплення прогресивних молодих фахівців у товаристві.

Планується, що єдина соціальна політика реалізовуватиметься за чотирма основними напрямами: створення системи залучення молоді, її адаптація та закріплення в компанії; участь у вирішенні важливих завдань товариства та зміцнення міжнародного співробітництва; підтримка умов для підвищення професійних компетенцій і кар’єрного зростання; розвиток корпоративної культури.

Реалізація стратегічних цілей передбачається за допомогою менших — операційних. Для кожної з них члени робочої групи розробили проекти втілення.

Значна увага в документі приділяється адаптації молоді на підприємстві. Планується запровадити менторство — взаємодію досвідченішої людини з новачком для передавання знань, умінь і навичок. Передбачається розробка системи мотивації для фахівців високої кваліфікації, щоб вони прагнули стати менторами (наставниками). Закріпити молодь на підприємстві планується, зокрема, шляхом розв’язання житлових проблем.

Минулого разу багато учасників скаржилося на відсутність впливу молоді на ухвалення рішень у ПАТ «Укрзалізниця», тому вдосконалення системи комунікації стало окремою операційною метою. Планується прописати механізм, за якого участь молодих фахівців у робочих групах для вирішення важливих питань товариства буде обов’язковою.

Виникла також ідея впровадження директорату молоді як дорадчого органу правління ПАТ «Укрзалізниця». Це об’єднання активної молоді буде відібране за умовами конкурсу й діятиме за напрямами: вантажні перевезення, інфраструктура, економіка та фінанси, виробництво, пасажирські перевезення, соціальна політика. У кожному профільному комітеті буде обраний голова, який матиме безпосередній зв’язок із членом правління (відповідно до напряму). Приміром, очільник комітету із соціальної політики контактуватиме із членом правління ПАТ «Укрзалізниця» Желько Марчеком. Голова профільного комітету вирішуватиме питання, що надходитимуть знизу, а також пропонуватиме члену правління запровадити ініціативи чи звертатиметься по допомогу. Передбачається, що і керівництво товариства передаватиме йому інформацію. Таким чином буде встановлено двосторонній зв’язок між молоддю та членом правління (або директором в його вертикалі).

 

Не конкурент профспілковій діяльності

Окремо молодь опрацювала питання комунікаційної складової стратегії, щоб ефективно донести інформацію про документ до всіх соціальних категорій: працівників, ветеранів, профспілкових активістів і пенсіонерів. Адже цей акт ще на стадії розробки можуть трактувати неоднозначно. Багато наших працівників та членів профспілкових, ветеранських організацій розуміють, що молодь товариства потрібно підтримувати й налагоджувати з нею конструктивний діалог, та в окрему категорію її ніхто не виділяє.

«Важливо, щоб профспілкові організації не сприймали нас як конкурентів, а навпаки, ставали нашими партнерами, — зазначила модератор заняття, начальник відділу роботи з молоддю та ветеранами Управління соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Дарія Таран. — Ми працюємо паралельно. Також важливо правильно донести інформацію щодо стратегії розвитку єдиної молодіжної політики працівникам, ветеранам і пенсіонерам».

Для цього розроблені меседжі та слогани, які використають в інформаційній кампанії.

За активну участь у розробці стратегії директор регіональної філії «Південно-Західна залізниця» (на території якої проводився захід) Роман Веприцький вручив учасникам подяки за підписом члена правління ПАТ «Укрзалізниця» Желько Марчека. Він виступив з мотиваційною промовою щодо необхідності знайти себе в цьому світі. Роман Веприцький наголосив на тому, що саме кожен із присутніх може щось змінити у себе на місцях, і закликав діяти.

Насамкінець учасники обмінялися враженнями і планами на майбутнє. Модератор Дарія Таран зазначила, що засідання перевершило її очікування: серед членів робочої групи відчувалися дух команди і мотивація. Вона закликала присутніх залучати молодих активних залізничників до роботи в групі.

 

Заступник директора з управління персоналом та соціальної політики—начальник Управління соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Ольга Безпалько:

«Після другого засідання помітно, що сформувалася команда ініціативних людей, які хочуть працювати задля мети —
втілити бачення молодіжної соціальної політики ПАТ «Укр-залізниця». Є ядро команди. Це активні та, на мою думку, досить грамотні спеціалісти, на котрих можна покластись у подальшій роботі. Цього разу один із днів ми присвятили теорії, тож учасники розширили свої знання про процеси, які відбуваються у товаристві. Важливо зазначити: порівнюючи з попереднім засіданням, молодь перестала соромитись і почала аргументовано відстоювати свою думку, була більш вмотивованою активно працювати, адже побачила, що результатом попередньої зустрічі став конкретний, структурований документ. Одним із пріоритетних проектів є так званий директорат молоді. Нам необхідно побудувати структуру комунікації на місцях через лідерів, які будуть у ньому представлені. Важливо й те, що до робочої групи увійшли нові люди. Адже завжди потрібен погляд зі сторони. Продовжуватимемо залучати активістів і використовуватимемо нові форми роботи. Сподіваємося погодити Стратегію розвитку єдиної молодіжної політики ПАТ «Укрзалізниця» з правлінням компанії в 2018 р., аби на 2019-й закласти бюджет під реалізацію проектів. Також є певні організації, що вже зголосилися підтримати деякі наші ініціативи».