На 2018-й рік запланована реконструкція 300 км колії

2018 р. обіцяє бути гарячим для колійного господарства ПАТ «Укрзалізниця». Але важливо, щоб амбітним планам не завадили проблеми із закупівлями. Що планується відремонтувати у 2018 р., кореспонденту «Магістралі» розповів перший заступник директора Департаменту колії та споруд Олександр Навора.

 

 

 

Здобутки осені

— За минулий рік вдалося капітально відремонтувати 142 км колій. Це менше від запланованого. Найбільший тендер на 2,5 млрд грн був заблокований із червня по грудень 2017 р., — говорить Олександр Навора. — Він передбачав закупівлю рейок, підкладок і накладок. Відповідно найбільший обсяг робіт був проведений у листопаді та грудні. Нам пощастило: погода дозволяла це робити. У той же час по середньому ремонту план був перевиконаний — 954 км проти запланованих 872. Оскільки стрілочні переводи і комплектуючі надійшли вчасно, то замість запланованих 282 комплектів ми встановили 286.

Пріоритети 2018-го

За словами Олександра Навори, найбільша увага приділяється тим перевантаженим напрямкам, де курсують потяги Інтерсіті+. Це — Київ—Жмеринка—Одеса, Київ—Шепетівка—Львів, Київ—Дніпро, Київ—Запоріжжя. В ідеалі, на дільницях з прискореним рухом вантажні і пасажирські потяги мають курсувати окремо. Наразі це зробити неможливо, а відмовитися від коштів за вантажні перевезення ПАТ «Укрзалізниця» не може. Відтак такі дільниці частіше потребують ремонту.

На 2018-й рік запланована реконструкція 300 км колії. «Щорічна потреба в ремонті становить 500—
700 км, — говорить Олександр Навора. — Із загальної протяжності головного шляху (26 тис. км), 7 тис. км потребують реконструкції і капремонту: у них перевищений термін експлуатації, що становить 30 років, або пропущений тоннаж перевищує 800 млн. Із 300 км, що заплановано реконструювати, більша частина припадає саме на ті напрямки, де курсують потяги Інтерсіті+».

Види ремонтів

Оскільки реконструювати всі шляхи одразу неможливо, колійне господарство також здійснює три види ремонту залежно від потреб. При середньому ремонті замінюються всі дефектні елементи колії і очищення баласту, а при комплексно-оздоровчому — лише дефектні елементи верхнього шару, а баласт не чіпають. Посилений середній ремонт передбачає заміну всіх дефектних шпал, елементів і очищення баласту. За ціною комплексний оздоровчий ремонт найдешевший — 100 тис. грн/км, середній вартує 770 тис. грн/км, а найдорожчий — посилений середній — коштує приблизно 1 млн 100 грн/км.

Будівництво і електрифікація

У першому кварталі 2018 р. роботи вже ведуться. Перший на черзі — Бескидський тунель Львівської залізниці. Об’єкт фінансується Європейським інвестиційним банком. Термін здачі проекту — квітень.

Також популярності набирає напрямок Комиш-Зоря—Волноваха. Цьоріч тут планується нове будівництво — дільниця Хлібодарівка—Зачатівська, яка була одноколійною, а стане двоколійною.

Перспективні плани на найближчі 5—10 років — електрифікація дільниць Долинська—Миколаїв, Житомир—Коростень—Овруч—кордон Білорусі.