На найбільш криміногенних залізничних напрямках працюватимуть спецпідрозділи особливого призначення

В рамках пілотного проекту вже створено перший спецпідрозділ особливого призначення в регіональній філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця». Чи не в перший же день роботи команда затримала зловмисника. Так 23 жовтня під час чергування на об’єктах філії по станції Одеса-Застава ІІ стрілки спецпідрозділу по гарячих слідах затримали чоловіка, який намагався вкрасти металеві кути високої пасажирської платформи. Затриманого крадія передали наряду поліції. За даним фактом відкрите кримінальне провадження та наразі триває слідство.

 

Як відбирали залізничний спецназ

35 молодиків, які приступили до роботи, (загалом у команді — майже 60 осіб) — як на підбір. Воно й не дивно, адже групу формували переважно з колишніх міліціонерів та учасників бойових дій у зоні ООС (АТО) з відповідним досвідом. Обов’язковим критерієм при прийомі було проходження служби в армії. Середній вік спецпризначенців — 30 років, хоча вікових обмежень немає.

При формуванні групи враховувалися і психоемоційні фактори. Майбутні специ пройшли низку психологічних тестів, наркологічне та медичне обстеження. Після цього протягом місяця — курс спецпідготовки з теоретичних та практичних занять із застосуванням бойової вогнепальної зброї. По тому працівники отримали свідоцтва і службові посвідчення.

За словами заступника начальника служби воєнізованої охорони регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» з оперативної роботи Максима Кириченка, група за рахунок філії буде повністю екіпірована бронежилетами, приладами нічного бачення, технікою тощо і забезпечена сучасними комплектами зимового тактичного одягу та взуття. Також їм буде виділено автомобілі: без засобів пересування забезпечити швидке реагування нереально.

Причина створення

В компетенції спецпризначенців — попередження розкрадання вантажів та майна філії, розкриття злочинів і затримання злочинців, виявлення підозрілих осіб чи предметів (у межах чинного законодавства). Також вони мають право перевіряти документи для встановлення особи. До того ж їхня робота передбачає тісну співпрацю з поліцією. Після ліквідації транспортної міліції регіональна філія «Одеська залізниця» стала першою, де створено спецпідрозділ із такими функціями.

На сьогодні найбільш криміногенними дільницями у регіональній філії з розкрадання номенклатурних вантажів (вугілля, металу) залишаються станції Рені, Колосівка, Щаслива, Зелена, Абамеликове, Кодима. Але більшої шкоди та збитків залізниці завдають втручання сторонніх осіб у роботу залізничного транспорту та розукомплектування інфраструктури.

Зовсім нещодавно крадіжка 120 м кабелю поблизу станції Одеса-Мала призвела до затримки трьох пасажирських поїздів. Організація руху проводилась через радіозв’язок машиністів із черговим по станції. Рух було відновлено лише після укладання нового кабелю. На щастя, обійшлося без трагічних наслідків.

Такі випадки не поодинокі, зокрема через безкарність правопорушників. Зі створенням нового спецпідрозділу у регіональній філії, сподіваємося, ситуація виправиться на краще.

 

Коментарі:

Начальник Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Паращук:

«На найбільш криміногенних напрямках залізниці, де постійно фіксується найбільша кількість випадків розкрадання елементів інфраструктури, п’ять місяців тому було заплановано створити два нових спеціальних підрозділи особливого призначення. Так, пілотний проект, за розпорядженням в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова, стартував у третій декаді травня. А вже сьогодні на регіональній філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» особовий склад команди взявся за виконання поставлених перед ним завдань. До обов’язків залізничних правоохоронців входять ті ж, які раніше виконували співробітники транспортної міліції.

У регіональній філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» поки що триває формування аналогічної команди. Рік тому перша подібна група (40 осіб) вже була сформована в нашій вертикалі. За цей час вона підтвердила ефективність свого існування. Тому цей досвід було вирішено запровадити у двох регіональних філіях».

 

Заступник начальника команди з оперативно-профілактичної роботи Одеського загону воєнізованої охорони регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», учасник бойових дій у зоні ООС (АТО) Віктор Димчук:

«Головним завданням нашої команди є проведення комплексу заходів щодо недопущення розкрадань вантажів і матеріальних цінностей залізниці. Для цього фахівцями складається план дій, облаштовуються засідки на найбільш «смачних» для злочинців дільницях та проводиться патрулювання у межах регіональної філії «Одеська залізниця». Для охоплення більшої частини території залізниці набір до команди проходив по чотирьох дирекціях залізничних перевезень — Знам’янському, Шевченківському, Херсонському та Одеському регіонах, на місцях. Сьогодні по кожному з них, до повного укомплектування підрозділу, працюють групи по 10 стрільців».

 

Стрілець стрілецької команди з оперативно-профілактичної роботи Одеського загону воєнізованої охорони регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», учасник бойових дій в зоні ООС (АТО) Микола Болодзюк:

«Для нас ця робота не нова, тому і не лякає. Маю на меті досягти у складі спецгрупи позитивних результатів у боротьбі зі злочинністю, адже на нас розраховують».

 

Стрілець стрілецької команди з оперативно-профілактичної роботи Одеського загону воєнізованої охорони регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», учасник бойових дій в зоні ООС (АТО) Максим Кудря:

«Наш підрозділ має серйозні завдання, при виконанні яких ми зможемо застосувати досвід дій в екстремальних ситуаціях, що маємо за плечима. Команда склалася дуже згуртована, у нас багато спільного. Всі учасники групи  серйозно налаштовані наводити порядок на залізниці».