На ринок виходить нова модель вагона-платформи від «панютивців»

На ринку вітчизняного рухомого складу — поповнення. Конструктори філії «Панютинський вагоноремонтний завод» ПАТ «Укрзалізниця» (ПВРЗ) розробили нову модель вагона-платформи, яка «впорається» навіть із 45-футовими контейнерами. Також на стадії випробовування — безлюкові піввагони.

Сипучі, наливні й газоподібні

Платформа, офіційна назва якої — 13-6961, поєднує функції піввагона, критого вагона та цистерни. Також вона готова прийняти на борт більшу вагу, ніж вагони-аналоги. Якщо врахувати тенденцію до зростання перевезень вантажів у контейнерах, то розробка спеціалістів ПВРЗ поцілила в яблучко.— Розмір платформи — стандартний для такого виду рухомого складу, — коментує головний конструктор ПВРЗ Володимир Пасько. — Натомість значно посилена конструкція рами. Це й дає змогу транспортувати 45-футові контейнери. Вони на рівні з кутовими фітингами (кріпленнями) мають додаткову фітингову решітку, аналогічну тій, що є в 40-футових контейнерах. У результаті на рівні з традиційними 20- та 40-футовими контейнерами модель 13-6961 дає змогу перевозити також і 45-футові, які платформами-аналогами раніше не транспортувалися.

А різні схеми розміщення контейнерів сприяють раціональнішому використанню рухомого складу. Зазначу, що 45-футовий контейнер виступає за кінцеву балку платформи, проте це не суперечить правилам перевезення вантажів.

 

 

 

 

 

 

 

Вісім місяців

Народження новинки почалося з «простого» питання: як збільшити конкурентоспроможність філії «ПВРЗ» ПАТ «Укрзалізниця». Саме тоді керівництвом підприємства було вирішено створювати нову продукцію. За словами головного інженера заводу Ігоря Капустіна, спершу фахівці вивчили попит на ринку перевезення вантажів. По цьому — сформулювали основні вимоги до майбутньої платформи.

Від ідеї до втілення пройшло небагато часу. Розробка й узгодження проекту тривали три місяці, один місяць виготовляли дослідний зразок, а ще чотири проводили повний комплекс випробовувань. Уже в 2018 р. передбачається виготовити майже 100 платформ нової формації.

А на дні — глухо

Незабаром номенклатура продукції ПВРЗ поповниться ще однією новинкою. У ряді піввагонів з’явиться модель 9911-01.

«Її склад і призначення схожі на піввагони моделі 9911, які можуть розвантажуватися через люки у підлозі. Новинка ж буде з глухим дном кузова, тобто без люків. Відмінність полягає лише в розвантаженні, — розповідає Володимир Пасько. — Якщо це сипуча речовина, то піввагон розміщують на вагоноперекидний пристрій. Якщо ж йдеться про колоди, залізобетонні балки тощо, їх також можна вивантажити спецтехнікою. Отже, враховуючи дефіцит піввагонів для перевезення сипучих вантажів (окатиші руди, вугілля та ін.), варто сподіватися, що стан справ із забезпеченням рухомим складом поліпшиться».

Метою освоєння нової моделі є полегшення, пришвидшення та спрощення виготовлення піввагона, адже на обладнання підлоги люками витрачалося чимало часу й матеріалів. Наразі виготовлений дослідний зразок і тривають експлуатаційні випробовування. В наступному році новинка має надійти у серійне виробництво.

Директор Департаменту вагонного господарства ПАТ «Укрзалізниця» Олег Мотін:

«Це перша вагон-платформа вітчизняного виробництва, що спроможна не лише скласти конкуренцію на ринку рухомого складу, а й сприятиме притоку нових вантажовідправників. Основна її перевага — універсальність. Малими затратами вирішено велику проблему галузі, зокрема дефіцит рухомого складу для багатотоннажних контейнерів. Аналогічних розробок на залізницях зарубіжжя немає».