Наглядова рада ПАТ «Укрзалізниця» відвідала депо Фастів

16 серпня голова Наглядової ради Шевкі Аджунер і член Наглядової ради Крістіан Кун разом з в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгеном Кравцовим проінспектували моторвагонне депо Фастів. За останні півроку тут відбулися певні зміни, зокрема встановлено систему фільтрації для води, запроваджено нову технологію фарбування вагонів двокомпонентною фарбою, розпочато посилений ремонт рухомого складу в об’ємі ПР-3 власними силами.

 

 

Огляд підприємства провів начальник моторвагонного депо Фастів Володимир Папуша. Насамперед керівництво оглянуло цехи поточного ремонту (ПР-1) і технічного обслуговування (ТО-3) рухомого складу. Тут розпочато переоблаштування канави ремонтної позиції № 2. Проведений частковий демонтаж. Працівники сподіваються, що всі питання будуть закриті до початку 2019 р.

Депо пишається, що два місяці тому тут була встановлена система фільтрації, яка дає можливість повністю забезпечити працівників питною водою. Вона обійшлася підприємству в 32,5 тис. грн, а обслуговування коштуватиме лише 2 тис. грн на рік. Слід зазначити, що до цього протягом 70 років тут була лише технічна вода.

Далі керівники відвідали малярний цех, де фарбування вагонів здійснюється новою двокомпонентною фарбою. Поруч стояли готові до експлуатації вагони.

В. о. голови правління відзначив, що у моторвагонному депо Фастів започаткували гарну ініціативу — проведення ремонтів в об’ємі ПР-3 власними силами, включаючи переобладнання внутрішньосалонного і сантехнічного обладнання. «Ціна виходить значно нижчою, ніж заводська, — сказав Є. Кравцов. — Тому слід розширювати таку практику в межах цього та інших депо Укрзалізниці».

Однак, оглянувши поїзд, що прибув на екіпірування, очільник компанії висловив незадоволення якістю прибирання вагонів. Начальник моторвагонного депо пояснив, що наразі це робиться силами працівників депо. Таким чином уже прибрано 31 електропоїзд. «На нашому підприємстві уже закуплені сучасні пилососи і парогенератори, — сказав В. Папуша. — Та, щоб налагодити цей процес, потрібно ввести у штат 16 осіб на посаду мийника-прибиральника. Це будуть дві бригади, що складатимуться з восьми осіб і працюватимуть позмінно. Таким чином вони щодня виконуватимуть посилене прибирання одного електропоїзда. Поки що це  роблять залізничники, які паралельно виконують свої прямі посадові обов’язки».

В електропоїзді, що готувався до запуску в експлуатацію після ремонту, член Наглядової ради Крістіан Кун виявив недолік у фарбуванні кришки букси. Поверхня не була очищена належним чином, тому фарба на кришці полущилася. На думку К. Куна, фарба на підшипнику відіграє особливу роль: за тим, що вона зіпсувалася, можна відстежити перегрів і попередити займання.

Потім інспекція відвідала комору, де зберігаються запчастини для ремонту. Комірник Лариса Карпенко відзначила, що за останні півроку матеріалів суттєво побільшало. В. о. голови правління Євген Кравцов поцікавився, чого бракує для роботи.

За словами начальника моторвагонного депо Фастів В. Папуші, найбільший дефіцит становлять дверні вентилі і комплектуючі до компресорів. Також існує проблема з поставкою колісних пар від ПрАТ «КЕВРЗ». Якщо раніше завод поставляв у депо в середньому 120 колісних пар на рік, то від початку 2018-го їх надійшло не більше 20. Наразі депо виходить із ситуації завдяки тому, що колісні майстерні у м. Ворожба додатково їм поставляють колісні пари, а в локомотивному депо Коростень перетягують бандаж.

 

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов:

«Моторвагонне депо Фастів є одним із ключових для Укрзалізниці. Воно забезпечує майже 20 % приміських перевезень в Україні. Востаннє я побував тут приблизно півроку тому і тоді не був задоволений якістю його роботи. Слід відзначити, що відтоді ситуація покращилася, проте є ще багато проблем, які слід вирішити. Це стосується як технічної експлуатації та стану вагонів, так і прибирання. Є багато питань, які керівництво депо разом із очільником регіональної філії «Південно-Західна залізниця» мають розв’язати найближчим часом. Літо закінчується, і час зайнятися підготовкою рухомого складу до зимового періоду. Це викликало певне занепокоєння, тому мені треба було побачити, що коїться в депо, на власні очі. Спостерігати ситуацію на місцях було не менш важливо для Наглядової ради, яка до цього отримувала інформацію переважно зі звітів у цифрах та кабінетах. У зв’язку з цим такі виїзні засідання слід впровадити на постійній основі для того, щоб я особисто та Наглядова рада були в курсі того, що відбувається на підприємстві».

 

 

Голова Наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця» Шевкі Аджунер:

«Мені дуже приємно побачити роботу компанії в дії, а також поспілкуватися із співробітниками. Це напрочуд цінний досвід. Їхня робота спрямована на досягнення нашої головної мети — підвищення якості обслуговування пасажирів. Також я помітив, що працівники моторвагонного депо Фастів пишаються своєю працею.

Відзначу дві важливі переваги, які я виніс для себе з цієї поїздки. Перша — це те, що, на мій погляд, тут зібралися дійсно висококваліфіковані фахівці, які знають свою роботу. Друга — досить великий обсяг необхідної роботи проводиться на потужностях компанії власними силами. Я не втомлююся повторювати, що найцінніший актив — це працівники, і  наша поїздка повністю це підтверджує. Ми — як Наглядова рада, так і правління компанії — будемо робити все від нас залежне, щоб вони мали усі необхідні ресурси для належного і гідного виконання своєї роботи».

 

 

 

Начальник моторвагонного депо Фастів регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Папуша:

«У ході огляду рухомого складу був виявлений недолік у фарбуванні кришки букси. Ми її знімемо, перешліфуємо й перефарбуємо. Зауваження пана Куна про те, що стан фарби має бути індикатором справності букси, слушне, але для своєчасного виявлення перегріву ми маємо спеціальне обладнання.

Найбільша проблема нині — відсутність поставок колісних пар. До прикладу: зараз у депо стоїть вісім вагонів без колісних пар. Це впливає на кількість шестивагонних складів, які перебувають в експлуатації. Зараз їх лише 19. Якби КЕВРЗ без затримок виділив 32 колісні пари, то силами нашого депо можна було б розширити діючий парк: із восьми шестивагоннних составів зробити восьмивагонні. Крім того, філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» виконала поставку запчастин до електропоїздів лише на 13,5 % від запланованого об’єму, що суттєво ускладнює нашу роботу».