Осінній подарунок пасажирам

ПАТ «Укрзалізниця» 1 вересня прийняло в експлуатацію три нові купейні вагони, збудовані ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». За вимогою замовника в їх конструкцію було внесено низку новацій, які суттєво покращать комфортність поїздки для пасажирів.

Побачити новий рухомий склад до вагонної дільниці Київ-Пасажирський приїхали в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов і член правління товариства Сергій Михальчук. Оглянувши нові блискучі вагони, керівники Укрзалізниці залишилися задоволені продукцією вітчизняних виробників. Зазначимо, що ці вагони досконаліші, ніж ті, які цей завод виготовив для Укрзалізниці наприкінці минулого—на початку цього року. За вимогою залізничників було змінено дев’ять позицій у конструкції рухомого складу. Це далося нелегко, адже завод останніми роками не вдавався до кардинальних змін.

— Важливо, що вагон на 70 % складається з вітчизняних комплектуючих, — коментує Сергій Михальчук. — Причому випуск багатьох з них налагоджено останнім часом. Наприклад, якщо раніше системи кондиціонування закуповували в Росії, то цього року ми наполягли, щоб вони були українського виробництва. Також замінені вітчизняними виробами вакуумні туалети, які раніше постачалися з Польщі.

За словами топ-менеджера компанії, вироблені в Україні й вікна. Причому в нових вагонах їхню конструкцію вдосконалено. Тепер у кожному купе є кватирка. Тож якщо, наприклад, кондиціонер у вагоні вийде з ладу (таке трапляється з будь якою технікою) пасажири при бажанні зможуть забезпечити собі доступ свіжого повітря.

А серед інших новацій — у кожному купе є аварійний вихід і спеціальний молоток для розбивання шибки у випадку необхідності. А розетки розміщені таким чином, щоб ними було зручно користуватися пасажирам як на нижніх, так і на верхніх полицях.

Також внесено зміни у конструкцію гачків для одягу. У вагонах, які випускалися раніше, пасажирам доводилося вішати весь одяг на один гачок, що викликало певні незручності. Тепер з кожного боку купе є по чотири гачки. Причому вони всі різної довжини і вільно рухаються у спеціальних направляючих. Завдяки цьому пасажири зможуть набагато зручніше розміщувати свій одяг.

Зроблено і ряд змін, що вдосконалюють процес експлуатації вагона. Наприклад кип’ятильник тепер є комбінованим. Він може працювати, як від генератора, так і від акумулятора, завдяки чому провідники можуть готувати гарячі напої не лише під час руху, але й на зупинках. До того ж тепер зручніше прибирати у вагоні, адже додано розетки вздовж коридору, і пилососом можна користуватися всюди.

Але, мабуть найбільш революційною новацією в новому вагоні є кавомашина, що розташована у коридорі поблизу купе провідника. Тепер пасажири можуть самостійно, без допомоги провідника, готувати собі напої. Подібного сервісу нині немає на жодній з європейських залізниць. Зазначимо, що виробник спочатку без захвату поставився до такої ідеї. Адже під час руху вагон (а також і все, що в ньому) зазнає досить значних механічних навантажень: це і вібрація, і різкі гальмування чи розгони, і входження у криві.

— Проте ми наполягли на тому, що українські пасажири мають отримати цей принципово новий сервіс. І інженери Крюківського заводу знайшли спосіб встановити кавомашину італійського виробництва таким чином, щоб убезпечити її від зайвих механічних навантажень, — мовить Сергій Михальчук.

Зазначимо, що план на 2017 р. — 50 нових вагонів. Нині, разом із тими, що прийнято в експлуатацію, Укрзалізниця отримала вже 15 одиниць. Тож залишається до кінця року збудувати ще 35, з яких 24 будуть купейними, а 11 — спальними.

Нові вагони будуть розподілені за різними напрямками. Один курсуватиме до Дніпра та Новоолексіївки. Другий — до Мукачева, а третій — до Трускавця. Тож пасажири вже незабаром відчують усі переваги мандрівки новим сучасним рухомим складом.