Послаблення карантину зумовлює і відновлення роботи різних видів транспорту. Зокрема, з 15 червня поновилися міжнародні авіаційні перевезення. У столичному аеропорту «Бориспіль» з’явилися перші пасажири. Й Укрзалізниця подбала про те, щоб вони могли в дорозі до летовища скористатися улюбленим видом транспорту — поїздами Kyiv Boryspil Express. В один із перших рейсів разом з авіапасажирами вирушив і кореспондент «Медіацентру «Магістраль». Читайте репортаж про те, як працюють стюарди в особливих умовах, як здійснюється дезінфекція рухомого складу й наскільки сумлінні пасажири у дотриманні правил безпеки.

 

Уже на пероні колії № 14 вокзалу станції Київ-Пасажирський стало зрозуміло: люди скучили за повітряними мандрівками. Пасажири почали збиратися ще за півтори години до відправлення потяга. Вони нетерпляче сновигали платформою, очікуючи поки закінчить роботу клінінгова бригада, яка проводила ретельне прибирання салону.

Пасажири почали збиратися ще за півтори години до відправлення потяга. Вони нетерпляче сновигали платформою, очікуючи поки закінчить роботу клінінгова бригада, яка проводила ретельне прибирання салону.

 

Як відбувається дезінфекція

 

«Ми прибираємо поїзди експреса після кожного рейсу, — розповіла адміністраторка клінінгової компанії Оксана Литвинчук. — Наводимо не лише чистоту, а й проводимо дезінфекцію. Підлоги миються з розчином хлонрелю, а всі поверхні, яких торкаються люди, — поручні, стійки в салоні, кнопки виклику та вхідних дверей тощо — обробляються спеціальними антисептичними засобами на спиртовій основі.

 

Обробляються всі контактні поверхні 

Нічого нового в такому порядку прибирання немає. Ми завжди проводили дезінфекцію поверхонь. Проте раніше на це не звертали таку увагу. Тепер же пасажири цікавляться, наскільки захищений від мікробів салон поїзда.

Принагідно хочу подякувати пасажирам Kyiv Boryspil Express за їхню відповідальність і вихованість. Переважна більшість з них поводяться гідно, не смітять, не пишуть на стінах тощо. Тож після повернення з рейсу салон зазвичай виглядає пристойно, на відміну від деяких приміських поїздів».

 

 

Клінінгова компанія не лише наводить чистоту, а й проводить дезінфекцію

 

Персонал скучив за пасажирами

 

Тим часом поїзна бригада готувала машину до чергового рейсу. Машиністи Сергій Руденький та Сергій Кибальник не приховували своєї радості від поновлення роботи маршруту.

«За місяці вимушеної бездіяльності ми скучили за роботою, за технікою, за пасажирами. Тож тепер із задоволенням здійснюємо рейси, — розповідає Сергій Руденький. — Зараз на коліях значно менше поїздів. Тому працюємо в спокійнішій обстановці, ніж зазвичай».

Нині аеропорт приймає невелику кількість рейсів, і пасажирів поки що небагато. Відповідно, на добу здійснюється лише шість рейсів до летовища. Проте, за словами машиністів, інформація про кількість проданих квитків відслідковується, і в разі збільшення пасажиропотоку буде зростати і кількість рейсів.

 

 

«Оскільки карантин продовжується, вживаємо певних заходів безпеки, — говорить Сергій Кибальник. — Компанія забезпечила нас індивідуальними засобами захисту — гумовими рукавичками, масками, дезінфікуючими речовинами. До наших обов’язків також входить прибирання кабіни, стараємося це робити якнайретельніше. Окрім того, самі намагаємося менше контактувати з пасажирами. Усі ці заходи дають нам можливість почуватися доволі безпечно».

 

Інструкції для стюардів

 

Проте один член екіпажу все-таки зобов’язаний тісно контактувати з пасажирами. Старший стюард філії «Українська залізнична швидкісна компанія» Ігор Чміль уже не вперше обслуговує рейси Kyiv Boryspil Express. Як і всі стюарди, він нині забезпечений необхідними засобами захисту. На руках — рукавички, обличчя закрите маскою та окулярами. При собі — робочі інструменти: сканер квитків та безконтактний термометр. Окрім звичайних обов’язків (перевірки квитків та допомоги), він також вимірює температуру пасажирам.

 

Згідно з інструкціями, при виявленні осіб з підвищеною температурою стюард зобов’язаний ізолювати їх від решти пасажирів і викликати на кінцеву зупинку медичних працівників

«У поїздах Інтерсіті ізолювати людей легше: там більше вільного місця. В експресі — складніше. Проте, оскільки пасажирів зараз мало, є можливість посадити особу на безпечній відстані від інших. На щастя, впродовж перших рейсів цього робити не доводилось: у всіх пасажирів температура була в межах норми.

Укрзалізниця вжила дієвих заходів для запобігання поширенню інфекцій. У поїзді є бактерицидні засоби, якими можуть скористатись і пасажири, і співробітники. Салон після кожного рейсу ретельно миють».

Мандрівників на перших рейсах експреса небагато. Проте їхня кількість поступово збільшується. Того дня рейковий автобус Pesa здійснював третій рейс. Першим було перевезено п’ять пасажирів, другим — 11. Зворотно до Києва машини повертаються порожні. «Сподіваюся, цього разу людей буде ще більше», — каже Ігор Чміль.

 

Як почуваються пасажири

 

Поки точилися розмови з екіпажем, настав час для посадки. Люди почали заходити до салону. Тенденція до збільшення пасажиропотоку актуальна для цього рейсу. Я нарахував у салоні 16 осіб, які поспішали до аеропорту.

Що змусило їх рушити у дорогу, не дочекавшися повного закінчення карантину?

«Мене звуть Георг Петерсен, — розповів один із пасажирів. — Я громадянин Німеччини, але зараз живу в Києві. Протягом двох місяців був позбавлений можливості провідати своїх родичів у Берліні. Тож зараз поспішаю скористатися нагодою та з’їздити на батьківщину. Дуже зручно, що разом з авіасполученням запрацював і експрес до «Борисполя». Протягом останнього року я регулярно користувався його послугами. Наразі поїзд — найзручніший спосіб дістатися з Києва до аеропорту».

Протилежна ситуація склалась у жительки містечка Нетішин (Хмельницька область) Катерини Бізюк.

«Зараз я навчаюся на магістратурі в Єнському університеті ім. Фрідріха Шиллера в Німеччині. Навесні приїхала до рідного міста відвідати батьків. Розраховувала побути в Україні два тижні. Але саме в цей момент було оголошено карантин і скасовано авіасполучення, — поскаржилася Катерина. — Через це я «застрягла» в Нетішині на довгий термін і була позбавлена можливості повернутися до навчання. Декілька місяців я перебувала в стані очікування і, щойно з’явилися в продажу квитки на літак до Німеччини, відразу вирішила їхати.

До речі, я вперше скористалася Kyiv Boryspil Express і приємно здивована рівнем сервісу. Комфортна зала очікування. Квитки можна придбати в автоматі за допомогою безконтактної картки. Чистий салон, зручне крісло... Що ще треба для успішної поїздки? Ну і, звісно, швидкість. Жоден інший транспорт не довезе із залізничного вокзалу до аеропорту за 40 хв».

 

Для цього рейсу актуальна тенденція до збільшення пасажиропотоку

За цими розмовами настав час відправлення. Багато пасажирів не знають, що за час карантину було відкрито новий зупинний пункт Kyiv Boryspil Express на станції Видубичі та що завдяки наявності поблизу великого транспортного вузла (зупинки громадського транспорту, станція метро, автовокзал, станція приміських поїздів) полегшує шлях до аеропорту багатьом жителям Києва та навколишніх міст. Поки що на станції Видубичі до поїзда зайшов лише один пасажир.

«Я живу на Теремках у Києві та досить часто літаю за кордон, — розповів Ігор Кравчук. — Охоче користуюся експресом. Проте шлях на вокзал з нашого району доволі довгий і це завжди створювало незручності. А днями побачив в інтернеті інформацію про те, що поїзди тепер зупиняються і на Видубичах. Звичайно, для мене це набагато зручніше та швидше: кілька зупинок на метро — й опиняєшся біля залізничної платформи. Це радикально скорочує час і зусилля, потрібні, щоб дістатися в аеропорт».

Прибувши в «Бориспіль» точно за розкладом, задоволені мандрівники попрямували до термінала аеропорту. А поїзд невдовзі відправився у зворотний рейс до Києва, взявши на борт перших пасажирів, які прибули з-за кордону.

 

Усі стюарди забезпечені необхідними засобами захисту. На руках — рукавички, обличчя закрите маскою та окулярами