ПАТ «Укрзалізниця», MAERSK LINE та ТОВ «ТІС» відкрили маршрут контейнерного поїзда

В урочистому відправленні поїзда взяли участь в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак, співвласник – генеральний директор компанії «ТІС» Андрій Ставніцер, генеральний директор ТОВ «Маєрск Україна ЛТД» Роман Колоянов, директор філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» ПАТ «Укрзалізниця» Руслан Гусак та заступник начальника Київської міської митниці ДФС Іраклій Катамадзе.

За словами Євгена Кравцова, цей проект – зразок співпраці Укрзалізниці, приватного сектору та міжнародної компанії. Співпраця з одним із найбільших операторів контейнерних перевезень у світі – компанією Maersk – дозволяє не лише вдосконалити логістику та покращити сервіс для клієнтів, а й розширює можливості ПАТ «Укрзалізниця».

«Проект має великий потенціал, оскільки дозволяє забезпечити швидкість, надійність доставки вантажів та регулярність рейсів. Такі прямі перевезення за графіком дозволять залучити більше вантажопотоку», - зазначив керівник Укрзалізниці.

Євген Кравцов також розповів, що Укрзалізниця реалізує наступні проекти для розвитку контейнерних перевезень, зокрема, планує побудувати контейнерні термінали у Вінниці та на кордоні України з європейськими країнами. «Наше завдання – забезпечити швидку доставку вантажів, створити логістичні центри в регіонах України. Це європейський досвід, який ми будемо впроваджувати», - сказав Євген Кравцов.

Він також наголосив, що сьогодні уряд приймає рішення щодо вступу ПАТ «Укрзалізниця» як постійного члена до об’єднання юридичних осіб «Міжнародна асоціація «Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут».

У свою чергу Андрій Галущак також підкреслив важливість запуску контейнерного поїзда та наголосив на перспективах розвитку транзитного потенціалу України, чому сприяють рішення уряду щодо зменшення портових зборів та розвитку портової інфраструктури.

За словами Андрія Ставніцера, аналогічний проект планується реалізувати влітку – запустити контейнерний поїзд до Дніпра, адже на відміну від автотранспорту перевезення вантажів у контейнерному поїзді не має вагових обмежень, це швидко й зручно для клієнтів.

Роман Колоянов назвав цей проект знаковою подією й висловив упевненість, що він буде успішним.

Поїзд відправлятиметься щотижня для забезпечення комплексного сервісу з доставки вантажів у контейнерах безпосередньо до одержувача за схемою «від дверей до дверей» у межах глобальної системи доставки вантажів компанії MAERSK.

За проектом ТОВ «ТІС», як головний агент MAERSK LINE в Україні, здійснюватиме доставку контейнерів з усього світу морськими суднами до порту Южний (термінал ТІС) та комплекс операцій з обробки контейнерів у порту (зняття з борту судна, документальне оформлення контейнерів, навантаження на фітингові платформи). Наступні операції транспортного ланцюга здійснюватиме філія ЦТС «Ліски» ПАТ «Укрзалізниця»: перевезення в складі контейнерного поїзда за маршрутом ст. Чорноморська (ТІС) порт «Южний» – ст. Київ-Ліски – ст. Чорноморська (ТІС) порт «Южний» та термінальну обробку контейнерів на терміналі станції Київ-Ліски.

Проект сприяє розвитку партнерських відносин, забезпечує схоронність вантажів, зменшує термін їх доставки. Час курсування контейнерного поїзда – 19 годин. У його складі під час першого рейсу – 56 контейнерів.

Раніше контейнери доставляли з порту «Южний» різні експедитори, тепер курсуватиме контейнерний поїзд з регулярними рейсами, а вантажі доставлятимуться клієнтам у зручний для них час доби зі станції Київ-Ліски.

Обсяги перевезених залізничним транспортом контейнерів територією України у 2017 році, порівняно з попереднім періодом, зросли на 10% –перевезено 291,9 тис. ДФЕ. Наразі це лише 1% від загальних обсягів перевезених вантажів залізничним транспортом.

На постійній основі курсують контейнерні поїзди, у тому числі 3 транзитних, у яких за 2017 рік територією України перевезено 73,7 тис. ДФЕ –  25% від загального обсягу перевезених контейнерів.

Поїзд комбінованого транспорту «Вікінг» (+89%), «ZUBR» (+6%), Румунія – Тольятті – Румунія (+20%), Хрещатик (Одеса – Київ-Ліски) (+19%), Дніпровець (Одеса – Дніпро-Ліски) (+6%), Поділля (Одеса – Хмельницький) (+7%), Нікополь – Іллічівськ – Нікополь, Одеса – Харків-Ліски курсує з липня 2016 року (збільшення у 2,1 разу), Нижньодніпровськ – Одеса/Чорноморська (+61% до 2016 року).

ПАТ «Укрзалізниця» проводить активну роботу для реалізації транзитного потенціалу та удосконалення логістичних ланцюгів. Триває робота над проектами Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут та Міжнародний транспортний маршрут Південь – Захід.

ТМТМ спрямований на реалізацію ініціативи «Економічний пояс Шовкового шляху», за маршрутом країни Європи – Україна (Чоп/ Батьово/ Ізов – Поромна – Грузія (Поті/ Батумі – Гардабані) – Азербайджан (Беюк-Кясик – Алят) – Казахстан (Актау-Порт – Достик) – Китай з використанням поромних переправ Чорного (Іллічівськ – Поті/ Батумі) і Каспійського (Алят – Актау-Порт) морів.

Міжнародний транспортний маршрут Південь – Захід проходить в напрямку країн Європи (Польща (ширококолійна залізниця (ЛХС) – Україна (Ізов – Поромна) – Грузія (Поті/ Батумі – Гардабані) – Азербайджан (Беюк-Кясик – Астара) – Іран (Астара) і далі в напрямку Індії з використанням поромних переправ Чорного моря (Іллічівськ – Поті/ Батумі).

Організація контейнерних поїздів на мережі залізниць України в сполученні: інтермодальні термінали філії ЦТС «Ліски» ПАТ «Укрзалізниця» – порти Чорноморського регіону – є потужним стимулом для української економіки. Така робота є свідченням сучасності та дієвості реформ, які проходять в ПАТ «Укрзалізниця».