Південно-Західна залізниця підбила підсумки виконання семи цільових програм

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» підбила підсумки виконання власних цільових програм. Нагадаємо, що на початку нинішнього року їх було ініційовано сім: поліпшення приміського сполучення, зниження дефіциту тяги, розвиток залізничної інфраструктури, підвищення експлуатаційних показників роботи сортувальних станцій, вдосконалення системи закупівель ТМЦ і послуг, покращення умов праці, поліпшення житлових умов працівників.

На лінії на сучасному авто

На спеціальній нараді, присвяченій підбиттю проміжних підсумків, керівники, відповідальні за виконання програм, доповіли про результати втілення передбачених заходів.

За більшістю програм робота проходить згідно з планом. Ведеться реконструкція та заміна старого обладнання, частину якого введено в експлуатацію ще у 30-х роках минулого століття. Реконструюються уповільнювачі, стрілочні переводи, технологічні проїзди. Проводиться ремонт робочих приміщень, що дає змогу створити гідні умови праці та покращити виробничі показники.

На підприємствах філії за сприяння в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова нарощуються обсяги ремонту приміських поїздів. Закупівля нового обладнання та інструментів дала змогу значно підвищити якість і глибину ремонту.

Змінилася також технологія фарбування вагонів. Завдяки використанню найкращих європейських матеріалів створюється покриття, що допомагає зберігати ошатний зовнішній вид поїздів протягом декількох років.

Подібні зміни відбуваються і в локомотивному господарстві. Відремонтовано та забезпечено новим обладнанням цех фарбування локомотивів у Козятині. Підвищується оснащеність ремонтних цехів. Покращується їх забезпечення необхідними комплектуючими та матеріалами для роботи.

Втім, це лише початок змін у виробництві, запевнив в. о. директора регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Роман Веприцький:

— Ми працюємо над запровадженням японської системи «Бережливе виробництво». Головним центром такого виробництва є склад, який відповідає за те, щоб потрібні комплектуючі та матеріали поставлялися до цеху в потрібний момент. Таким чином ані робітники, ані майстри не будуть, як це зараз часто буває, ходити на склад задля пошуку необхідних деталей. Їм буде досить зробити відповідний запит — і склад сам доставить все потрібне для поточних потреб виробництва. Звичайно, ми усвідомлюємо, що не все вдасться зробити відразу. Впровадження програми потребує глибоких реформ й у виробництві, й у системі закупівель і постачання. Проте ми наполегливо працюємо в цих напрямках та, впевнений, робота матиме позитивні результати.

Для робітників, які працюють на перегонах, регіональна філія закуповує сучасні автомобілі «Тойота». Такі машини замінять застарілі, придбані ще за радянських часів, що вже фактично не можуть виконувати свої функції. Щоб попередити спроби використання автівок не за призначенням, їх обладнають GPS-маячками і датчиками пального. Таким чином можна буде подивитися, де в цей момент перебуває машина. Також у кожному автомобілі зберігатиметься набір інструментів відповідно до виконуваних робіт. Підрозділи колійників отримають також причепи, призначені для перевезення габаритного обладнання. Для якісного утримання нових автомобілів у підрозділах реконструюються гаражні приміщення.

Переходи збережуть життя

Дві програми регіональної філії спрямовані на розвиток людського потенціалу та відповідають політиці керівництва Укрзалізниці. Перша з них — програма покращення умов праці — реалізується у тісній співпраці з дорпрофсожем. За півроку здійснено всі заплановані на цей період заходи.

Проводяться ремонти приміщень на станціях, закуповуються нові меблі. Аби забезпечити прийнятний температурний режим, приміщення обладнують кондиціонерами та жалюзі. Створюються комфортні умови для приймання їжі. Також докладаються зусилля для стійкого забезпечення персоналу станцій питною водою. Особливо цінним, на думку керівника регіональної філії, є досвід встановлення у виробничих приміщеннях обладнання для очищення води з водогону, що дає змогу зробити постачання безперебійним. Закупівля аптечок допомагає підвищити рівень захисту здоров’я співробітників.

— Покращення умов праці — принципова позиція керівництва регіональної філії. Я задоволений тим, як сьогодні йдуть роботи в цьому напрямку. Наступного року перелік заходів за програмою буде розширюватися. Наприклад, зараз ми започаткували системну роботу з покращення умов праці у кабінах машиністів. Багато заходів уже втілено. А в наступному році цей напрям стане окремою програмою, в рамках якої будуть комплексно реконструйовані кабіни машиністів на всіх наших локомотивах і приміських поїздах, — наголосив очільник регіональної філії.

Справжній прорив здійснила Південно-Західна залізниця у сфері забезпечення безпеки руху. Нещодавно запрацював перший регульований піший перехід через залізничні колії в Білій Церкві. Спеціалістам регіональної філії вдалося за короткий час створити проект і отримати всі необхідні дозволи. Тож тепер білоцерківці мають можливість безпечно та цивілізовано перетинати колії. Цю роботу буде продовжено. Роман Веприцький доручив ще до кінця нинішнього року побудувати аналогічний перехід на станції Ірпінь.

На думку керівника регіональної філії, розвиток системи подібних переходів дасть змогу різко підвищити культуру поводження людей на залізничних коліях і призведе до зниження кількості випадків травматизму та загибелі.

Один комітет замість двох

Здійснення всіх програм регіональної філії, звісно, неможливе без якісного та своєчасного забезпечення необхідними товарами і послугами. Проте стара система із сучасними завданнями категорично не справлялася. Саме тому на Південно-Західній залізниці розпочато реформу тендерних процедур.

— Раніше в регіональній філії діяли два тендерні комітети. Їхня незадовільна робота призвела до того, що протягом останніх років не вистачало вкрай необхідних для роботи залізниці речей. Водночас за деякими позиціями маємо надмір виробів, що без користі лежать на складах. Нині, за нашими підрахунками, такої непотрібної продукції маємо на суму приблизно 800 млн грн.

Тож ми дійшли висновку, що система закупівель має бути радикально змінена. Підготовлено та направлено на розгляд правління документи щодо створення у філії єдиного тендерного комітету замість двох. Причому члени нового працюватимуть не за сумісництвом, як раніше, а на постійній основі.

Підготовлено спеціальне приміщення, обладнане всім необхідним. Для забезпечення прозорості роботи комітету в приміщенні встановлено відеоспостереження.

Перші результати змін у сфері закупівель вже є. Зокрема, велику роботу зроблено в частині підвищення дисципліни серед постачальників. Адже досі вони практично не несли відповідальності в разі зриву термінів або поставки товару неналежної якості. Сьогодні ми вже застосовуємо до недобросовісних постачальників штрафні санкції. За півроку таким чином вдалося стягнути з них 509 тис. грн.

Також проводиться робота, спрямована на зниження цін на товари, що закуповуються. У нинішньому році, торгуючись із постачальниками, нам вже вдалося зекономити 15 млн грн, — підсумував Р. Веприцький.

 

В. о. директора регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Роман Веприцький:

«Практика створення річних програм розвитку виправдала себе та продовжуватиметься в подальшому. При розробці програм на наступний рік буде враховано досвід, отриманий у нинішньому. І під них буде виділено цільове фінансування, що дасть можливість успішно виконати поставлені завдання».