Понад 90 % сміття у приміських поїздах — побічний ефект несанкціонованої поїзної торгівлі

18 січня 2018, 16:00
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Дмитро Пелих, Фото автора

 Принаймні, у цьому переконані прибиральники моторвагонного депо Львів регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця».

ТОП НАЙБРУДНІШИХ

Чим довший маршрут — тим краще для «бізнесменів», які продають по вагонах насіння, воду, цукерки тощо. Зваблюються на їхній товар не лише діти, а й дорослі. Однак це відразу збільшує обсяг роботи для залізничників, адже їм тоді з­під сидінь доводиться вигрібати лушпиння, обгортки, пусті пляшки…

У регіональній філії «Львівська залізниця» найбруднішими вважаються приміські поїзди, що курсують на дільницях Львів—Сянки—Львів, Львів—Мукачеве—Львів та Львів—Мостиська ІІ—Львів. Адже на цих напрямках приміські електрички перебувають у дорозі від 2 до
4,5 год. А щоденний приміський потяг сполученням Чоп—Львів — понад 8 год.

Тож щоб подивитись, скільки і яке сміття залишають після себе пасажири, я вирішив зустріти потяг Сянки—Львів, що прибуває до Львова
о 9 год 30 хв. Обрав для цього середину тижня, коли, здавалося б, не так багато людей. Утім, потяг прибув до Львова заповнений на 100 %. Одними з перших вийшли з головного вагона електрички чоловік і жінка з майже порожніми великими торбами. Хто часто користується послугами приміського залізничного транспорту, то одразу впізнає — це поїзні продавці. Для них потяг вже щонайменше 10 років — місце
бізнесу.

«Море пасажирів — гори сміття», — одразу промайнула думка, яка підтвердилась у першому ж вагоні. Вочевидь, комусь із пасажирів було не під силу винести 2­літровий тетрапакет на перон, де є чимало смітників, а тому викинули його у тамбурі.

ПЛЯШКИ ТА ЛУШПИННЯ

Під час прямування поїзда у депо обстежив усі вагони. На моє превелике здивування найбільше тут було тари з­під слабоалкогольних напоїв. Була й одна пляшка з­під оковитої. У кожному вагоні валялося на підлозі від трьох до 10 порожніх пляшок.
І це у ранковий час (потяг вирушає із Сянок о 4 год 48 хв). На другому місці «рейтингу» — тара з­під мінеральної води, а на третьому — обгортки від славнозвісних поїзних «гуліверів». Причому яскраві папірці позалишали не тільки пасажири, що смакували ними під час поїздки, а й самі продавці, які «забули» на полиці порожню коробку від цих цукерок. Також у кожному міжвагонному просторі можна було знайти недопалки та порожні пачки з­під цигарок. До речі, недопалок помітив
і в салоні.

В одному з вагонів пасажири не просто пошкодили його обшивку, але й вже встигли туди напхати сміття. А ще у двох вони зняли розсувні салонні двері з направляючих. Водночас усі лавки були цілими і міцно прикрученими: втім тут дивуватись нічому, адже дерев’яні сидіння, на щастя, мало їх цікавлять.

Одразу по приїзду в депо у потяг зайшли прибиральники. Поцікавився скільки відер сміття виносять.

«Відер? — здивувались ті. — Може ви мали на увазі мішків! Тільки порожньої тари доводиться виносити майже цілий мішок, а ще є обгортки з­під солодощів, стаканчики з­під кави і купа лушпиння. Його стільки, що на одному місці можна і півгодини вигрібати. А нещодавно, у сезон перевезень ялинок, стільки сміття було, що ледь встигали прибирати до відправлення поїзда в наступний рейс».

ВИНА ТОРГАШІВ

Втім, усі прибиральниці в один голос стверджують: у створенні такої ситуації найбільше винні поїзні торгівці, адже ті продають насіння, а кульок на лушпиння не дають.

Правду кажучи, пасажирам, котрі самі не смітять, байдуже до того, що робить їхній сусід чи сусідка, і вони не хочуть присоромити за негідний вчинок. Натомість, за бруд у потягах часто нарікають на залізничників. Тому, переконані прибиральниці депо, якби заборонили таку комерційну діяльність у потягах, то бруду практично не було б.

— З досвіду можу сказати, що поїзди повертаються у депо із Краснянського, Моршинського та Трускавецького напрямків майже чистими, — каже головний інженер моторвагонного депо Львів Сергій Пасічник. — Там наче зовсім інші люди живуть, з іншою ментальністю. А всі інші поводяться як хулігани: забігли, зняли двері з направляючих, лавку відірвали, розбили шибу, після себе залишили купу сміття… От як можна зрозуміти людей, які нещодавно під час першого ж рейсу пошкодили сидіння в оновленій електричці сполученням Львів—Здолбунів?! Вимагають від нас комфорту перевезень, а самі ж нищать чудовий салон.

За словами Сергія Пасічника, забрудненість у салонах залежить ще й від днів тижня і годин курсування. Відтак найбільшими «нечепурами» є поїзди, що курсують у п’ятницю неділю та понеділок, у яких, окрім інших пасажирів, їде багато студентів додому чи до міста навчання.
А в інші робочі дні — це всі поїзди, що у ранковий час везуть робітників до Львова, а після 17 год у зворотному напрямку.

До відома. Цьогоріч зловмисники розмалювали два вагони оновленого поїзда, що курсує на дільниці Львів—Трускавець—Львів. Ще у двох поїздах прописки моторвагонного депо Львів розбили лобове та бокове скло кабіни машиніста, та шибу у вагоні.

Заступник начальника Департаменту приміських пасажирських перевезень ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Храпатий:

«Так вже склалося, що поїздка у потязі супроводжується у пасажирів споживанням різноманітної їжі та вживанням напоїв, у тому числі алкогольних та слабоалкогольних. Це вже цілий ритуал. Хоча в маршрутках вони собі такого не дозволять, адже водії можуть і висадити.

Частину продуктів харчування, напоїв та солодощів пасажири купують безпосередньо у приміських поїздах. І їх можна зрозуміти, адже під час довготривалої поїздки хочеться поїсти. Але культура поведінки у таких пасажирів, на жаль, ще кульгає на дві ноги одразу. Адже замість того, щоб сміття покласти у пакетик і на станції викинути в урну, все це вони залишають у поїзді. Вплинути на них, як і на продаж товарів у поїздах, провідники не можуть. Раніше це могли зробити працівники транспортної міліції, але цей правоохоронний орган розформували.

Новостворена поліція за супровід поїздів не хоче братися, посилаючись на те, що у їхньому статуті це не прописано. Один із варіантів — збільшення виручки від надання послуги пасажирських перевезень у приміському сполученні і, водночас, покращення культури поведінки пасажирів — це залучення до супроводу поїздів співробітників приватних охоронних компаній. Хоча вони й не мають таких повноважень як поліція, проте їхня присутність у поїздах все ж дисциплінує. Але для запровадження такої практики у всіх філіях ПАТ «Укрзалізниця», потрібно вивести економічну складову, адже необхідно, щоб виручка від продажу квитків зросла настільки, аби можна було оплачувати послуги охоронних фірм. Зараз приватні фірми працюють у поїздах регіональної філії «Придніпровська залізниця». За результатами їхньої роботи будуть проаналізовані усі фінансові показники».

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?