Здолавши 9 тис. км за 15 діб, до Києва 8 червня прибув перший в історії країни прямий поїзд із КНР. В його складі — 31 фітингова платформа із 41 сорокафутовим контейнером. Термін їхньої доставки у 2,5 раза коротший, ніж морем, відтак перспективніший. Цей китайсько-український проєкт уже цього місяця матиме продовження — щонайменше два рейси.

 

Ранок 8 червня, філія «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця». Платформи з контейнерами розставляють на фронт вивантаження — під крани. Потяг привіз до України збірний вантаж — медичне обладнання, труби для бурильного устаткування, бензинові тримери і взуття.

«Сьогодні історичний момент — прийнято перший контейнерний поїзд Китай — Україна. Зважаючи на посилення торговельно-економічних відносин між нашими країнами важливо вибудувати якісну транспортну логістику. Залізничні контейнерні перевезення — це дійсно надійний, дешевий та зручний вид перевезень, який може стати конкурентним у сполученні Китай — Україна», — зазначив в. о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.

 

Три кордони без перепон

 

«Поїзд вирушив зі станції відправлення Яньтай у Китаї 24 травня і сьогодні прибув на станцію призначення — Київ-Ліски. На шляху до України він прослідував три країни — Китай, Монголію та Росію. Всі митниці пропустили потяг без запитань. На шляху прямування жодних інцидентів не трапилося, — розказав перший заступник начальника філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця» Олександр Поліщук. — До документації, що прийшла з поїздом, теж жодних актів або якихось зауважень немає. Впродовж робочого дня контейнери будуть вивантажені, завтра їхні отримувачі здійснюватимуть митне оформлення, після чого контейнери відправляться до замовників».

 

Пункт призначення частини вантажу — Київ і Київська область. Решта вирушить до Харкова та Одеси. Вивезення буде здійснюватись або автомобільним транспортом, або фітинговими платформами власності Укрзалізниці.

 

«Цей контейнерний поїзд — спільний китайсько-український проєкт, — зазначив Олександр Поліщук. — Китайська сторона в ньому дуже зацікавлена, адже, якщо вантаж доправляють морем, він перебуває у дорозі 35—40 діб. Але ж є продукція, що потребує вищої швидкості доставки. Цей перший поїзд із Піднебесної йшов до України 15 діб. У подальшому китайці сподіваються скоротити час до 12—14 діб. Отже, поїзд — перший, але не останній. У плані є ще три потяги (вже узгоджено заявки на всіх дільницях маршруту) призначенням на станцію Київ-Ліски. Два з них очікуються в червні. Укрзалізниця зробить усе можливе, аби в подальшому відправлення були регулярними, щоби це був щотижневий поїзд».

Як повідомили  кореспондентці «Медіацентру «Магістраль» у філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця», наразі вже є численні замовлення на відправлення вантажів з України до Піднебесної. Китайські партнери відпрацьовують зворотне завантаження. Скоріш за все це буде сільськогосподарська продукція — зернові вантажі. «Є певні питання щодо їхнього оформлення в митному та фітосанітарному контролях. Усе це відпрацьовується Укрзалізницею максимально швидко, тож сподіваємося, що вже за два—три тижні зможемо відправити поїзд з України зворотно до Китаю», — підсумував Олександр Поліщук.

 

Особливість маршруту

 

Потяг унікальний тим, що він перший має призначенням саме українську станцію. До цього, як повідомили кореспонденту «Медіацентру «Магістраль» у Департаменті комерційної роботи АТ «Укрзалізниця», залізничним транспортом через територію нашої держави здійснювалися лише транзитні перевезення вантажів у сполученні Китай—країни Західної Європи. Всього за цим маршрутом прослідувало 10 транзитних контейнерних поїздів.

Зокрема, на початку січня 2020 р. територією нашої держави розпочато курсування контейнерного поїзда з Піднебесної до Польщі. В його складі — переважно контейнери з вантажами народного вжитку та засобами медичного захисту. Наразі до сусідньої європейської країни прослідували вісім поїздів. Крім того, з початку року до Угорщини спрямовано три поїзди та один — до Словаччини.

 

Загалом контейнерні перевезення демонструють позитивну динаміку, попри кризу через COVID-19. За п’ять місяців через територію України залізницею перевезено понад 185 тис. ДФЕ, що на 16 % більше від обсягів аналогічного періоду минулого року. Їхня частка в загальних обсягах вантажів останнім часом також зросла і сягає 2,3 %.

 

«Укрзалізниця постійно проводить активну роботу щодо підвищення транзитного потенціалу нашої країни та розробляє значну кількість логістичних схем доставки вантажів до місця призначення. Компанія планує й надалі продовжувати роботу щодо визначення нових перспективних маршрутів контейнерних поїздів», — повідомила начальниця відділу взаємодії з перевізниками та операторами рухомого складу Департаменту комерційної роботи товариства Ірина Кірічук.

 

 

У 2019 р. територією України залізничним транспортом перевезено 384,018 тис. контейнерів у двадцятифутовому еквіваленті, що на 14,64 % більше за обсяги перевезень контейнерів у 2018 р. У січні—квітні 2020 р. територією України перевезено 150,316 тис. ДФЕ, що на 20 % більше за обсяги перевезень контейнерів за аналогічний період 2019 р. Таке зростання відбулося завдяки активній роботі АТ «Укрзалізниця» щодо укрупнення контейнерних вантажопотоків і створення регулярного сервісу шляхом організації контейнерних поїздів.