Пройшли перші заняття Школи керівників і фахівців з управління персоналом УЗ

Світ змінюється. Звичайне діловодство більше не в пріоритеті. Бізнес звик бачити реальні результати роботи працівників у конкретних цифрах. Аби відповідати сучасним реаліям, задовольняти потреби компанії, закріплювати й розвивати персонал, кадровик має зрости до бізнес-партнера. Як це зробити, начальники кадрових та соціальних служб, відділів кадрів регіональних філій і філій, їхні заступники та кадрові резерви розбиралися на першому занятті Школи керівників і фахівців з управління персоналом ПАТ «Укрзалізниця».

 

 

Перший спікер — експерт­-практик у галузі HR та організаційного розвитку, бізнес­-консультант, співзасновник і керуючий партнер компанії IVA MICE, магістр ділового адміністрування — Інна Косорига розповіла про роль, функції та складові HR-системи в компанії.

HR-система повинна забезпечити в компанії наявність людського капіталу: 1) потрібної якості, 2) в необхідній кількості, 3) у потрібний час, 4) за оптимальною вартістю. Простіше кажучи, HR-фахівці мають гарантувати наявність правильних людей та їхню високу ефективність. Що ж до таких процесів, як винаймання, навчання, оплата праці, розвиток корпоративної культури тощо, це лише інструменти для досягнення поставлених цілей. Таким чином кадровик­-діловод більше не потрібен.

Ким же тоді має бути ефективний HR-фахівець? Бізнес-партнером. Та для цього йому потрібно еволюціонувати, пройшовши кілька етапів розвитку від рівня адміністратора. У цьому контексті адміністратор фактично є діловодом. На другому етапі розвитку HR-фахівець має еволюціонувати до постачальника послуг. До такого фахівця звертаються керівники з різними конкретними потребами і завданнями, які він задовольняє та вирішує. Наступний рівень — внутрішній консультант. Це тоді, коли керівник приходить не з конкретно поставленим завданням, а з проблемою, що потребує розв’язання, приміром висока плинність кадрів. HR-менеджер допомагає з’ясувати причину (чи то неконкурентна заробітна плата, чи необхідні нові навички персоналу) та «підштовхує» керівника до прийняття правильного рішення. Четвертий рівень розвитку — HR-бізнес-партнер, людина, до якої прислухаються. Вона тримає руку на пульсі, а завбачивши проблему, сама йде до керівника, озвучує її та пропонує варіанти вирішення. Бізнес-партнерство в цьому контексті передбачає участь HR­-директора в ухваленні рішень на рівні топ­-менеджменту.

HR­-бізнес-­партнери — це ті люди, які допоможуть побудувати ефективну систему з управління персоналом у ПАТ «Укрзалізниця». Вона передбачатиме дев’ять напрямків: розвиток корпоративної культури, управління ефективністю персоналу, оплата праці та винагороди, оцінка роботи й розвиток кар’єри, навчання і розвиток, приймання на роботу й адаптація, пошук та підбір персоналу, планування чисельності, організаційний дизайн тощо. Учасники заняття оцінили за чотирибальною шкалою, на якому рівні організовано кожен з напрямків зараз, і спланували, чого можна досягнути вже за рік.

Щоб надати їм інструменти до дій, у школі HR передбачено вісім модулів занять протягом 2018—2019 рр. з перевіркою засвоєних знань.

Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» Людмила Василега ознайомила присутніх із HR-трендами. Зокрема, це — лідерство, емоційний інтелект, HR-аналітика, проактивність, тайм-менеджмент, синергія тощо. Вона зосередила увагу фахівців з персоналу на важливості змін самих себе, саморозвитку, читанні спеціальної літератури.

Заступник директора Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» Ольга Кулик продемонструвала присутнім карту організаційного розвитку компанії, що складається з чотирьох капіталів: культурного, інтелектуального, організаційного та працездатності. Учасники визначили, на якому рівні перебуває Укрзалізниця зараз, і намітили шляхи розвитку кожного з капіталів.

 

Директор з управління персоналом та соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Євгеній Козак:

«Знання — це не перевага, а потреба виживання. Світ змінюється, процеси пришвидшуються. Наша компанія трансформується, вибудовуються вертикалі. Як у машині після мотора й механіки найважливішим є мастило, що об’єднує всі складові, так само і HR-менеджер повинен пом’якшувати взаємодію між людьми, з’єднувати їх і допомагати ефективно реалізовувати свої функції. Я навмисно не використовую слово «кадровик». У мене воно асоціюється з прийманням на роботу, лікарняними та відрядженнями. Тому сьогодні ми починаємо першу внутрішню школу HR. Вона проходитиме з певною регулярністю, за участі успішних спікерів­-фахівців у сфері управління персоналом з різних українських компаній. З наступного року закладаємо бюджети на навчання в зовнішніх школах, що дасть змогу колишнім кадровикам, а нині HR побачити сучасні системи управління персоналом у дії. Наше завдання разом із керівниками кадрової вертикалі впроваджувати культуру HR в Укрзалізниці, змінюючи себе, систему та людей довкола».

 

Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» Людмила Василега:

«Кадровик у такому вигляді, як він є, більше не затребуваний. Кадровикам, які нині перетворюються на HR-менеджерів, доведеться змінювати компанію й модернізувати систему з нуля. Це своєрідний виклик. Але саме від таких людей залежать зміни як керівників, так і компанії загалом. Щоб пришвидшити ці зміни, ми запустимо відразу кілька шкіл і для керівників HR-cлужби, і для фахівців з Департаменту оплати праці та мотивації персоналу. На кожне заняття запрошуватимемо зовнішніх спікерів, які вже мають позитивний досвід таких змін у різних компаніях і на власному прикладі доведуть, що це можливо».