Увесь пул відправлень у хопер-зерновозах у кількості 3,3 тис. на місяць, що були виділені під довгострокові контракти, замовлено в повному обсязі. Про це 1 липня сповістила у своєму Telegram-каналі філія «Центр транспортної логістики» АТ «Укрзалізниця». Нині фахівці готують пропозицію до правління товариства із тим, аби збільшити ліміт зерновозів під такі перевезення.

 

Ініціатива залізничників щодо залучення клієнтів до нової послуги із перевезень на довгостроковій основі — від дев’яти до 12 місяців — позитивно сприйнята зерновим ринком. Як розповів кореспонденту «Медіацентру «Магістраль» директор Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков, замовлень на транспортування зерна на умовах довгострокового контракту у вагонах Укрзалізниці отримано більше, ніж очікувалося.

 

Станом на початок липня всі передбачені під програму довгострокових перевезень відправлення у вагонах-зерновозах уже законтрактовані. Йдеться про 3,3 тис. операцій на місяць, що становить 10 % від навантажувальної спроможності АТ «Укрзалізниця» у такому рухомому складі.

З огляду на високий попит фахівці нині розглядають можливість збільшення кількості перевезень за проєктом. Адже такі умови організації перевізної роботи стають запорукою стабільного попиту на рухомий склад, незважаючи на сезонні коливання.

 

Піввагони перші, але не найзатребуваніші

 

Що ж до другого масового типу рухомого складу, який також передбачений під довгі контракти, то ситуація дещо інша. Лише приблизно 10 % від запропонованої кількості відправлень у піввагонах на момент підготовки цього номера газети було законтрактовано. Нагадаємо, що загалом передбачено 8,8 тис. таких операцій на місяць.

Проте саме в рухомому складі цього типу відбулися перші відправлення в межах виконання програми довгострокових перевезень. Вагони із щебенем вирушили 1 липня по регіональній філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця»: зі станції Редути в напрямку станції Харків-Вантажний. Замовник — ПАТ «Рижівський гранітний кар’єр», що базується у місті Горішні Плавні Полтавської області.

Приймання замовлень на піввагони триває. Очікується, що новий етап розгляду заявок уже на відправлення починаючи із серпня буде оголошено за тиждень.

 

Про послугу

 

Навесні поточного року Укрзалізниця запропонувала клієнтам новий продукт щодо здійснення перевезень на довгостроковій основі. Він передбачає організацію перевезень у вагонах АТ «Укрзалізниця» на період від дев’яти до 12 місяців за зниженою фіксованою платою за використання. Так, користування зерновозом коштуватиме 584 грн на добу при укладанні угоди на максимальний термін, піввагоном — 546 грн.

Мінімальний обсяг визначено на рівні замовлення 200 відправлень у вагонах на місяць. Угоди поки що укладаються тільки за двома типами рухомого складу: загалом передбачені щомісяця 3,3 тис. відправлень у зерновозах та 8,8 тис. — у піввагонах. Прийом замовлень щодо отримання послуги розпочався 5 червня 2020 р.

 

Пряма мова

 

Директор Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков:

«Приймання замовлень щодо довгострокових перевезень у зерновозах нині успішно завершено. Ми отримали від клієнтів більше пропозицій, ніж очікувалося. З огляду на таку ситуацію плануємо запропонувати правлінню АТ «Укрзалізниця» розглянути можливість збільшення ліміту на перевезення у зерновозах. Проаналізувати результати експерименту передбачалося через два місяці, проте, думаю, із пропозицією ми вийдемо раніше, вже у липні. Тим часом триватиме робота щодо піввагонів. За тиждень буде оголошено черговий етап приймання замовлень на перевезення починаючи із серпня».