Уряд доручив Укрзалізниці будівництво контрольних пунктів в’їзду/виїзду (КПВВ) на межі Херсонської області з тимчасово окупованою територією Автономної Республіки Крим. Наразі будівельники заливають фундамент, встановлюють стійки під металоконструкції будівель і прокладають дюкер у майбутній сервісній зоні. Наступного тижня планується розпочати монтаж металоконструкцій і облаштування водо- та каналізаційних мереж.

 

Рішення про передання функції замовника робіт з будівництва КПВВ «Чонгар» і «Каланчак» товариству Уряд ухвалив 18 вересня. 2 жовтня відбулася робоча нарада на будівництві КПВВ «Чонгар».

 

Не зволікаючи, залізничники розпочали роботу. На місце будівництва доставили персонал, а також техніку й засоби механізації. Обладнання та мережі, що використовують військовослужбовці, прикордонна та митна служби перенесли за межі будівельних майданчиків.

 

Усе для зручності

 

Нині на КПВВ «Чонгар» уже влаштовано монолітні бетонні фундаменти будівлі паспортного та митного контролів, котловани й щебеневу основу під фундаменти споруди поглибленого огляду автотранспорту, навісів та вольєра для службових собак. Роботи йдуть з випередженням графіка, і, за словами будівельників, вони можуть впоратися з поставленими завданнями навіть раніше запланованого терміну (15 листопада).

 

Проєкти тимчасових КПВВ розроблені спеціалізованим інститутом Служби безпеки України. Кожен контрольний пункт матиме дві зони — адміністративну та сервісну.

 

Адміністративні зони міститимуть усе необхідне для ефективного контролю транспортних засобів і пасажирів. Тут обладнають смуги в’їзду та виїзду транспортних засобів, приміщення КПП із двома навісами, будівлі паспортного й митного контролів. Також заплановано спорудження адміністративно-службових будівель, поділених на три зони приміщень, призначених для працівників Державної прикордонної служби, Служби безпеки України та Митної служби.

 

Сервісні зони міститимуть центри надання адміністративних послуг, будівлі для відпочинку водіїв, а також автостанції, що обслуговуватимуть автобусні перевезення з КПВВ до українських міст. Передбачені також зони очікування, зокрема кімнати матері та дитини. Об’єкти будуються з урахуванням потреб маломобільних груп населення й людей з інвалідністю. Будівлі обладнають пандусами, огородженнями та облаштують спеціальне покриття.

 

Для ознайомлення з ходом робіт і вирішення відповідних організаційних питань КПВВ «Чонгар» відвідали міністр інфраструктури України Владислав Криклій, голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов і голова Херсонської обласної державної адміністрації Юрій Гусєв. Оглянувши будівельний майданчик, гості дійшли висновку, що роботи проводяться у значному темпі, навіть з випередженням графіка.

 

Високопосадовці також провели нараду з керівниками будівництва та місцевих органів виконавчої влади. Тут розв’язували питання координації зусиль усіх учасників спорудження для максимально швидкого виконання запланованих робіт.

Після зустрічі керівники поділилися своїми враженнями із пресою. За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, питання побудови тимчасових споруд на КПВВ «Чонгар» і «Каланчак» дуже важливе для України. Це, передусім, турбота про наших громадян, які залишилися на окупованих територіях і з якими держава повинна підтримувати комунікацію. Саме тому вирішено провести комплексну реконструкцію КПВВ, через які кримчани потрапляють на територію материкової України, зробити їх максимально зручними для мандрівників.

 

— Аби виконати роботи у максимально стислі терміни, Уряд ухвалив єдине правильне рішення — передати функції замовника Укрзалізниці, — зазначив міністр.

 

Вартість будівництва на тендері спочатку сягала 85—90 млн грн. Проте ціна виявилася завищеною, а фірми, які брали участь у торгах, мали ознаки фіктивності. Передання об’єкта будівництва Укрзалізниці дасть змогу забезпечити високу якість виконання робіт і зекономити майже третину від початкової ціни.

 

— Упевнений, що найближчим часом зможемо зустрітися на цьому ж місці та побачити зручні споруди, які тимчасово виконуватимуть функції контрольного пункту. А пізніше, коли суверенітет України над Кримом буде відновлено, їх можна використовувати за іншим призначенням. Зазначу, що Укрзалізниця завжди відгукується на потреби суспільства. Наприклад, сьогодні на вокзалах по всій країні колишні депутатські зали переобладнують у приміщення для відпочинку військовослужбовців, — заявив Владислав Криклій.

 

Нові поїзди до Херсона

 

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов запевнив представників преси в тому, що будівництво буде виконано якісно та вчасно:

— Укрзалізниця дуже відповідально ставиться до завдання Уряду щодо побудови контрольних пунктів на межі з Кримом. Для нас це справа честі та нагода продемонструвати якість роботи компанії, її швидкість і надійність.

 

Голова Херсонської обласної державної адміністрації Юрій Гусєв повідомив, що місцева влада максимально сприяє будівництву, що дуже важливо не лише для регіону, а й усієї України. Він висловив задоволення з приводу того, що за будівництво відповідає Укрзалізниця. Адже у компанії є необхідна техніка і висококваліфіковані фахівці, які можуть виконати роботи в найкоротші терміни.

 

Журналістів цікавили й інші питання, зокрема щодо достовірності поширеної нещодавно інформації про наміри відновлення регулярних пасажирських перевезень із Кримом. Владислав Криклій заявив, що такі чутки не відповідають дійсності.

 

— Нині Крим — тимчасово окупована та анексована Росією територія. Україна не визнає цієї анексії, тому встановлення регулярного сполучення з цим регіоном сьогодні неможливе з багатьох причин. Передусім з міркувань безпеки. Такі перевезення здійснюватимуться лише після того, як Україна повністю відновить свій контроль над півостровом, — повідомив міністр.

 

Проте люди, які перетинають адміністративну межу з окупованим Кримом, матимуть змогу зручно дістатися інших регіонів України. Цій меті слугують автовокзали, передбачені проєктами будівництва КПВВ «Чонгар» і «Каланчак». З них організують регулярне сполучення із різними населеними пунктами України, насамперед з тими, де пасажири зможуть пересісти у поїзди.

 

Відповідно, Укрзалізниця працює над тим, аби задовольнити наявний попит і вдосконалити сполучення зі станціями, розташованими неподалік від Криму. Зокрема, повідомив Євген Кравцов, уже на початку наступного року почне курсувати новий поїзд Інтерсіті за маршрутом Київ—Херсон. Також Укрзалізниця розгляне питання щодо запровадження додаткових потягів до Новоолексіївки під час сезону літніх перевезень.

 

У разі потреби і за наявності завдання Уряду компанія також готова розглянути проєкти реконструкції та розбудови інфраструктури найближчих до адміністративного кордону станцій, зокрема Чонгар. Проте нині першочергове завдання Укрзалізниці в регіоні — це своєчасне завершення будівництва контрольно-пропускних пунктів.