Стрільці воєнізованої охорони допомагають провідникам

31 серпня 2020, 14:17
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Роберт ВАСИЛЬ, «Магістраль». Фото Сержа ГОНЧАРОВА. Інфографіка Іллі НАУМОВА

Стартував пілотний проєкт супроводження пасажирських поїздів силами воєнізованої охорони. Мета цього проєкту — зниження кількості правопорушень у поїздах і збереження майна Укрзалізниці, яке часто страждає від дій пасажирів. Пілотний проєкт із запровадження охорони пасажирських поїздів розрахований до кінця року. На першому етапі наряди з’являться в 10 поїздах, де фіксується найбільша кількість порушень (див. інфографіку). Аби реалізувати проєкт, товариство у співпраці з Міністерством внутрішніх справ відпрацювало всі необхідні документи, що регулюють правила роботи та повноваження охоронців. Відтак сьогодні вони працюють на основі чітких регламентів.

 

Обхід що дві години

Патруль охорони складатиметься з двох осіб. Місцем їхнього перебування у поїзді буде штабний вагон. Поруч із купе начальника поїзда для цього виділяється окреме купе. Проте це не означає, що вони сидітимуть на місці. Згідно із затвердженим регламентом роботи наряд воєнізованої охорони повинен що дві години здійснювати обхід усіх вагонів і перевіряти дотримання громадського спокою.

У разі виявлення порушень (розпиття спиртних напоїв, перебування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, порушення громадського порядку тощо) охоронці зобов’язані втрутитись. Якщо пасажири дослухаються до охоронців та добровільно припинять свої протиправні дії, інцидент буде вичерпано й вони зможуть спокійно продовжувати поїздку.

 

Екіпірування та права охоронців

Щоб мати можливість втихомирювати надміру агресивних людей, охоронці споряджені низкою спецзасобів.

Власний набір екіпіровки продемонстрував журналістам стрілець воєнізованої охорони Сергій Орленко. Наразі до нього входять гумовий кийок, газовий балончик та кайданки. Крім того, кожен охоронець обладнаний камерою, яка вмикається при виході на обхід.

 

«Ми зобов’язані вмикати камеру щоразу, вирушаючи на обхід вагонів. Запис здійснюється на внутрішню пам’ять камери та транслюється онлайн. Відеофіксація стане у пригоді при з’ясуванні обставин правопорушень, що вчиняються пасажирами, та правомірності дій охоронців», — розповідає Сергій.

 

 

Охоронці наділені правом затримувати особливо буйних пасажирів на термін до трьох годин. Після зупинки поїзда на станції мають передати їх наряду поліції.

Є також процедура термінового виклику охоронців у разі нагальної потреби. Виявивши у своєму вагоні правопорушення, провідник може зв’язатися з начальником поїзда і повідомити йому про це. У разі, якщо обставини того потребують, начальник терміново направить наряд у відповідний вагон.

Начальник поїзда № 10/9 Маріуполь—Київ Андрій Осадчий розповів: «У потязі часом трапляються різні інциденти. Й досі нам доводилося справлятися з ними лише силами провідників. Це не завжди буває легко, адже деякі пасажири дуже агресивні, а більшість провідників — жінки. Тому нам доводиться викликати на найближчу станцію наряд поліції, щоб вгамувати бешкетників та зняти їх із поїзда. Але до зупинки часом минає досить багато часу. Тож поява в потязі професійних охоронців, споряджених спецзасобами, дасть нам змогу почуватися більш спокійно».

 

Тестування нововведення

Перший поїзд, у якому перебував наряд охорони, вирушив із Києва до Маріуполя 25 серпня. Протягом кількох місяців Укрзалізниця вивчатиме роботу охоронців у потягах. На цьому етапі будуть ретельно відпрацьовуватися алгоритми дій охоронців, їхньої взаємодії з поїзною бригадою та нарядами Національної поліції.

Паралельно формуються протоколи спільних дій із Нацполіцією. Головна мета цих документів — відпрацювання злагоджених, скоординованих дій охоронців при передачі порушників громадського спокою поліцейським патрулям на станціях на шляху прямування поїздів.

 

 

Також відслідковуватиметься і реакція на нововведення пасажирів. За потреби до інструкцій охоронців будуть вноситися зміни, спрямовані на покращення взаємодії з громадськістю.

У разі успіху пілотного проєкту Укрзалізниця планує поширити його на всі поїзди далекого сполучення. В компанії також не забувають і про безпеку приміських потягів, які часто стають жертвами вандалів. Можливо, незабаром охорона з’явиться і там.

 

Коли поліція супроводжуватиме потяги

Одночасно проводяться переговори з поліцією щодо розширення співпраці та залучення правоохоронців до підтримання порядку в поїздах. Проте поки що консенсусу в цьому питанні немає. Поліція дотримується тієї думки, що послуга з охорони поїздів має бути платною. Відповідно, це має вплинути й на вартість квитків. Однак Укрзалізниця вважає, що поїзди, як й інші місця масового зібрання людей, повинні охоронятися за рахунок державного бюджету. Тож, поки сторони не дійшли згоди, Укрзалізниця вирішуватиме питання самостійно, за рахунок власної охорони.

 

Додаткові інструменти для безпеки

Впровадження в поїздах охорони — не єдиний напрям, у якому працює компанія для вдосконалення пасажирських перевезень. Так, вагони обладнують засобами відеонагляду. Сам факт наявності відеокамери часто зупиняє потенційних правопорушників. А в разі, якщо порушення все ж таки сталося, запис дає змогу встановити винних. Сьогодні камерами обладнано лише третину вагонів. Проте Укрзалізниця планує з часом встановити їх у всьому пасажирському рухомому складі.

Наразі розглядається можливість обладнання поїздів спеціальними засобами зв’язку, що допоможуть більш оперативно реагувати на правопорушення. Зокрема, у штабних вагонах поїздів з’являться кнопки для оперативного виклику наряду поліції на шляху прямування.

На жаль, правопорушниками часом стають не лише пасажири, а й співробітники Укрзалізниці. Серед іншого є проблема безквиткового проїзду пасажирів. Для боротьби з цим явищем нині розробляється низка превентивних заходів. Буде активізована діяльність ревізорів внутрішньої безпеки та філії «Пасажирська компанія». Також готується проєкт «Таємний пасажир» для перевірки провідників. Ці заходи матимуть постійний характер і допоможуть позбутися негативних явищ, які відбуваються на залізниці.

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?