Тест-драйв Kyiv Boryspil Express під час перших поїздок

Практично за дев’ять місяців компанія змогла реалізувати важливий проект залізничного сполучення столиці України з міжнародними повітряними воротами країни — аеропортом «Бориспіль». Протягом 1—2 грудня на цей маршрут було продано понад 4,6 тис. квитків. Кореспонденти «Медіацентру «Магістраль» одними з перших перевірили новий формат пасажирських перевезень.

 

Вихід до 14-ї колії з конкорсу вокзалу станції Київ-Пасажирський зовсім не той, що був раніше. Тут облаштовано окрему залу очікування з охороною, є дитячий куточок, встановлено табло з відображенням рейсів… літаків. Саме так, адже звідси віднедавна можна розпочати подорож через головні повітряні ворота України практично до будь-якої точки планети.

Термінал у допомогу

Купують квиток на експрес до аеропорту «Бориспіль» як традиційно в касі, так і самостійно. Автомати самообслуговування розташовані з обох боків біля входу до зали очікування. Тут застосовано новітні технології: бокси мають широкий кольоровий дисплей із сенсорним керуванням, до якого під’єднано касовий апарат для розрахунку платіжною карткою.

Квитки можна придбати як у стюарда, так і в терміналі самообслуговування й касах вокзалу

Суботнього дня, коли кореспонденти тестували новий сервіс залізниці, попри лише другий день роботи експреса, біля автоматів з продажу квитків вже було чимало пасажирів. Оскільки система нова, то поруч перебувала представниця компанії-розробника й консультувала бажаючих самостійно придбати квиток. Проте все виявилося доволі просто. Обираєш час і дату, кількість квитків, здійснюєш розрахунок. Вартість поїздки — 80 грн, тобто на 20 % дешевше, ніж автобусом. Із проїзним документом, який нагадує чек і діє протягом доби, можна вирушати до поїзда. До слова, є змога подбати про квиток заздалегідь.

Прибирають спеціальні бригади

До рейсобуса не довелося йти далеко. Платформа для нього облаштована напроти музею залізничної техніки, частину якого навіть можна розгледіти дорогою з платформи. У поїзді, попри мороз на вулиці, було досить тепло і затишно. Крім того, дуже чисто, адже між рейсами прибирає окрема бригада.

Тут є стелаж для багажу, де можна помістити валізи різного формату. Вакуумний туалет, чистий та оснащений необхідними гігієнічними засобами. Передбачене місце для осіб на інвалідних візках і пристрій для зручності їх посадки. Загалом наш потяг видався заповненим наполовину. Вирушав він о 13.00, тоді як години пік вильоту літаків приходяться на вечір. Проте багато пасажирів спланували поїздку заздалегідь. Адже літак — не поїзд, потрібно ще пройти процедури реєстрації, паспортного та митного контролю.

Зручна пересадка та пільгові квитки

Для багатьох людей зручно, прибувши потягом до Києва, тут же пересісти на експрес. Про це ми дізналися зі спілкування з пасажирами, які не приховували своє задоволення від поїздки новим маршрутом. Наприклад, Антон із дружиною Оленою, мешканці Львова, прямували на відпочинок до Домініканської Республіки. Для них пересадка на поїзд до «Борисполя» виявилася приємною несподіванкою. Вже по прибуттю їм порадили нову послугу працівники вокзалу, чим молоде подружжя із задоволенням і скористалося. «Дуже приємно, що Україна розвивається, незважаючи на всі труднощі. Велика подяка всім, хто організував такий маршрут. Коли будемо повертатися, також плануємо скористатися ним», — розповів Антон.

А от його землячка Любов, яка їхала з онуками до єгипетської Хургади, поїздку на експресі запланувала. Річ у тім, що напередодні вона побачила по телебаченню новину про запуск експреса й відразу ж вирішила ним скористатися. Каже, що привабливою є вартість проїзду, зокрема знижки для дітей: квитки для онуків вартували по 60 грн. «Традиційно відпочиваємо у грудні в Єгипті, наразі тут хороші ціни, поїздом їдемо вперше. Для нас це дуже зручно», — каже вона та додає, що порадить новий експрес знайомим і сподівається скористатися його послугами на зворотному шляху.

Для малечі дитячий куточок й пільговий проїзд

Легка дорога

Поки стюард поїзда перевірив квитки, ми прибули на станцію Дарниця — єдину зупинку на шляху прямування потяга. Пасажирів тут не було, якщо не вважати відеооператора «Медіацентру «Магістраль», який приєднався до нашої журналістської команди — кореспондента та фотографа. Стояв поїзд зовсім недовго — і за хвилину ми продовжили рух до аеропорту.

Урбаністичні картини за склом змінилися казковими лісовими із засніженими соснами, пропливали поля. Саме тут ми виїхали на нову дільницю колії, збудовану для експреса. До слова, перехід не відчувався. Поїзд їхав плавно та рівно, без поштовхів. Тут же можна було оцінити й масштаби будівництва: хоча колія недовга, проте насип для неї зробили чималенький, аби звести шляхопровід над автодорогою.

Як і планувалося, за півгодини ми побачили літовище та кілька повітряних суден, одне із них, судячи з приєднання критого переходу, саме приймало чи, навпаки, висаджувало пасажирів. Цей білосніжний красень стояв за кілька сотень метрів від залізничної колії.

Аеропорт під пильним оком журналістів

Платформа кінцевої точки маршруту — станції Бориспіль-аеропорт — порадувала тим, що розташована під накриттям. Отже, була доволі сухою, без снігової «каші». До того ж вона висока, тому висаджуватись із багажем було нескладно.

Завдяки критій галереї, яка з’єднує станцію та вхід у термінал аеропорту, пасажири можуть переходити із залізничного транспорту на повітряний і навпаки, не звертаючи уваги на погодні умови

Виявилося, що стояти наш потяг буде лише кілька хвилин. Річ у тім, що сталася поломка попереднього рейсобуса: він саме перебував на сусідній колії. Цей випадок набув широкого резонансу в засобах масової інформації. До речі, на пероні станції Бориспіль-аеропорт ми зустріли колегу, котра також записувала на відео репортаж, тож робота експреса — під пильним оком журналістів і громадськості.

Замість поламаного рейкового автобуса мав їхати поїзд, яким ми прибули. Звісно, в пасажирів затримка викликала негативні емоції. Нам, зокрема, розповіли, що деякі не стали чекати й вирушили до Києва автотранспортом, повернувши квитки. Інші ж, навпаки, дочекалися.

Старший стюард Сергій Козюк дещо заспокоїв. «На поїздах виробництва Hyundai, на яких ми працювали під час їх запровадження в Україні (перед чемпіонатом Європи з футболу 2012 р., — прим. авт.), також було чимало поломок. Зараз же вони ходять як годинник», — розповів він.

Однак у салоні було чимало пасажирів, які взагалі не відчули затримки в часі відправлення потяга. Зокрема, це громадяни Словаччини Мар’ян та Ірина, котрі щойно прилетіли рейсом із Відня. Вони, до речі, були дуже здивовані тим, що стали одними із перших пасажирів аероекспреса. Сподобалось іноземцям і те, що український поїзд прибуває майже в центр міста, звідки недалеко до заброньованого ними готелю. Очікувати експрес в аеропорту їм довелося лише 5 хв.

Тим часом поїзд зупинився на станції Дарниця. Цього разу була пара людей, які тут виходили. До речі, цікавий нюанс: двері, в салоні їх було двоє, відчиняються не автоматично, а за допомогою зеленої кнопки. Вона загоряється під час зупинки. Пасажири ще не звикли до цього, тож допоміг стюард. До Центрального столичного вокзалу ми дісталися разом із 40 пасажирами приблизно о 14.30. Для себе констатували, що новий потяг зручний, швидкий і комфортний. Особливо для тих, хто їде з пересадкою з інших українських поїздів.

 

Враження пасажирів

 

Громадянин Словаччини Мар’ян, 42 роки, прибув до України:

«Чудовий поїзд. Є система кліматизації, він швидкий і чистий. Подібним ми користувалися в Італії: з аеропорту «Ф’юмічіно» експресом «Леонардо» дісталися до центру Риму. Також, як і тут. Дуже зручно».

 

Мешканець Львова Антон, 30 років, прямує до Домінікани:

«Про проект експреса чули приблизно півроку тому, проте не думали, що він уже діє. По прибуттю на вокзал побачили бокси для придбання квитків і все зрозуміли. Минулого року ми їхали до аеропорту цієї ж пори року автотранспортом, то було досить складно. Наразі ж так співпало, що ми потрапили на потяг. І дуже цим задоволені».

 

Мешканка Дніпра Олена, 60 років, їде до Великої Британії:

«Ми їдемо до доньки у Лондон. Про новий залізничний експрес дізналися з новин. Це насправді дуже зручно, оскільки щойно приїхали поїздом Інтерсіті+ з Дніпра та відразу ж отримали змогу дістатися до аеропорту. Пересаджувалися на експрес цілеспрямовано, оскільки знали, що він курсує кожну годину. Все дуже подобається. Діставатися до аеропорту стало краще, раніше це було проблематично».

 

Мешканка Львова Любов, 65 років, летить до Єгипту:

«Щойно приїхали швидкісним потягом до Києва. Відразу ж придбали без черги квитки на експрес, про який дізналися напередодні з теленовин. Дуже зручно та швидко. Сервіс — чудовий. Не треба шукати, чим добиратись. І ціна нормальна. На зворотному шляху обов’язково скористаємося цим потягом».