У 2017 році залізничники отримали спецодяг з урахуванням специфіки професії

У 2017 р. колійники, електрики, зв’язківці, працівники пожежної та інших служб почали отримувати спецодяг з урахуванням специфіки їхньої професії, до того ж тепер кожен підрозділ має свій колір одягу. Технічні вимоги до курток, штанів, чобіт та аксесуарів розробляла спеціальна комісія, до складу якої входили фахівці з охорони праці та інших підрозділів ПАТ «Укрзалізниця», а також представники профспілок.

 

Спецодяг працівникам Укрзалізниці замінюють згідно з нормами видачі (у середньому раз на рік). У 2017 р. нові ком-плекти отримала майже третина залізничників робітничих професій. А до 2020 р. усі співробітники одягнуть нові моделі. Цього року на спецодяг було передбачено 207 млн грн.

Раніше найбільше скарг було пов’язано з тим, що спецодяг виготовлено із неякісних матеріалів: штани після прання стають меншими, линяють, а верхній одяг виглядає геть зношеним, тож у нових комплектах тканини замінили на сучасніші.

«Оскільки одяг виготовляли зі 100 % бавовни, то хоч це і натуральний матеріал, проте він недовговічний. Наразі до складу тканин входить 20 % синтетики та 80 % бавовни. Такий одяг не линяє й не сідає під час чищення та прання. Деякі працівники хотіли б, щоб моделі були сучаснішими, але ми пояснювали, що передовсім дбаємо про безпеку праці. Бо роботи переважно проводяться під контактною мережею, тому норми ДСТУ мають бути дотримані — не більше 25 % синтетики», — підкреслив Ігор Олексій.

У куртках замість вати тепер утеплювачі із сучасних якісних матеріалів. Нові чоботи — на суцільній литій підошві, щоб не промокали. Тобто такий одяг та взуття стали легші і в них зручніше рухатися. У комплектах зимового одягу шапки-вушанки замінили на стильні моделі. За зразок взяли фасон головного убору залізничників Західної Європи.

«Традиційні вушанки були досить теп-лими, але виглядали непрезентабельно. До того ж мали недолік: якщо їх зав’язати на вуха, то нічого не чути. Тепер ми замовили для співробітників стильні шапки, які мають спеціальні звукопропускаючі вставки. На кожній новій шапці — логотип Укрзалізниці. Вже отримали про них позитивні відгуки», — розповідає начальник департаменту.

А до літніх комплектів додали кашкети-бейсболки, які захищатимуть від сонячних променів. У костюмі енергетиків тепер замість штанів — комбінезони. Комбінезони зручні, коли людина працює і на вулиці, і в закритому приміщенні. Одяг досить практичний, з кишенями на животі, щоб за потреби покласти туди дрібні інструменти.

При замовленні спецодягу враховуються деталі, пов’язані з професіями. Наприклад, зв’язківці повинні мати спеціальні кишені для пристроїв, щоб їх було зручно туди класти та діставати, і це прописуємо у технічних характеристиках.

Залишився попит серед залізничників і на утеплені елементи одягу старих моделей: валянки, кирзові чоботи, рукавиці з утеплювачами. Їх продовжують замовляти. У перспективних планах — збільшити кількість комплектів одягу вдвічі, аби кожен працівник мав його і на заміну.

«Колись ми до такої практики прийдемо — кожен працівник отримуватиме два комплекти одягу. В одному працює — інший здав у хімчистку. Тоді можна буде запровадити графік чистки одягу. Зараз запасні комплекти використовуємо для заміни одягу, який у когось швидше зносився, чи сталася надзвичайна ситуація. Звичайно, якщо у пожежника підгоріла куртка, то замінюємо, не чекаючи, поки надійде черга нової», — зазначив Ігор Олексій.

 

 

 

Директор Департаменту матеріально-технічного забезпечення ПАТ «Укрзалізниця» Ігор Олексій:

«Перш ніж розробляти моделі, ми провели виставку, у якій брали участь 32 підприємства з виготовлення та постачання спецодягу як з України так із-за кордону. Ми звернули увагу на різні деталі та особливості, врахувавши побажання наших працівників. Після цього у лютому розробили технічні характеристики і порівняли їх з ДСТУ, підготували макети спецодягу та оголосили тендер. За результатами процедури закупівлі було визначено постачальників, вироби яких відповідають встановленим вимогам до спецодягу та пропозиція яких є найбільш економічно вигідною».