У I кварталі ПАТ «Укрзалізниця» поповнило свій парк на 1230 нових вантажних вагонів

Це майже вдесятеро більше, ніж за відповідний період минулого року. Більшість рухомого складу, як і торік, збудовано на власних потужностях. Йдеться про піввагони, які традиційно є найзатребуванішими.

ПАТ «Укрзалізниця» намагається не збавляти темпів оновлення парку вантажних вагонів. При цьому особлива увага приділяється власному виробництву. Як повідомили в Департаменті вагонного господарства, станом на 2 квітня, з початку року три афілійовані підприємства компанії вже збудували 805 одиниць рухомого складу. Лідером є філія «Панютинський вагоноремонтний завод»: на її рахунку 435 вагонів. У масштабній програмі оновлення також беруть активну участь Дарницький ВРЗ (250 одиниць) і Стрийський ВРЗ (120).

У планах до кінця року — збудувати ще 2 тис. 795 вагонів. Якщо буде ритмічне постачання комплектуючих та матеріалів, то цього, зважаючи на результати перших місяців, можливо досягти. Практика вже довела, що заводи залізничної компанії  сьогодні здатні випускати по 300 вагонів щомісяця.

Крім того, в першому кварталі 2018 р. проводилися закупівлі рухомого складу у Крюківського вагонобудівного заводу (225 одиниць) та Попаснянського ВРЗ (200).

Завдяки будівництву й придбанню нового рухомого складу Укрзалізниці вдалося з початку року збільшити на понад 700 одиниць свій робочий парк піввагонів. Якщо на початок року він становив 31,5 тис., то зараз — 32,2 тис., що дуже важливо в плані забезпечення потреб клієнтів та в цілому економіки країни у перевезеннях.

Загалом, цього року намічено додати до наявного парку державної компанії понад 7 тис. нових піввагонів. Зокрема, придбати за залучені кредитні кошти 3 тис. одиниць.

Виконання масштабної програми оновлення дає можливість інвестувати мільярди гривень у вітчизняну економіку, адже нові вагони майже на 100 % складаються з комплектуючих українського виробництва. Їхніми постачальниками є металургійні, машинобудівні та низка інших підприємств країни.

Окрім піввагонів, залізничники також планують оновлювати парк фітингових платформ і розпочати будівництво зерновозів, які також потребують оновлення у зв’язку з завершенням встановленого виробниками терміну служби.

Зазначимо, що у 2017 р. на власних виробничих потужностях Укрзалізниці побудовано 2 тис. 604 піввагони та 2 окатишовози, крім того, придбано 50 піввагонів та 65 фітингових платформ. Такі результати стали одними з кращих за роки Незалежності.

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов:

«Продовжуємо тримати гарний темп оновлення парку вантажних вагонів. За три місяці Укрзалізниця вже побудувала та придбала 1 тис. 230 піввагонів, з яких 805 збудовано на власних потужностях, а решту — придбано у виробників. Це вшестеро більше, ніж торік: за цей же період 132 піввагони було збудовано та жодного не придбано».