У Харкові 20 начальників дирекцій пройшли школу передового досвіду

05 листопада 2019, 14:36
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Валентин Бердута, «Магістраль». Фото автора

Уже в 2020 р. для обіймання 60 % нових посад на виробництві кандидатам будуть потрібні знання та навички, котрими володіє 20 % населення світу. Сьогодні майже половина компаній потребує кваліфікованих спеціалістів. Відтак 90 % роботодавців відчувають зростання дефіциту фахівців. А це загострює боротьбу за талановитих спеціалістів на ринку праці.

Але бути привабливим для потенційних працівників — це ще не все. На перший план виходить така проблема, як недостатньо опановані керівниками сучасні методи планування, управління персоналом та змінами. Ці та інші питання стали пріоритетними темами першої школи передового досвіду для начальників дирекцій залізничних перевезень АТ «Укрзалізниця».

Матриця в допомогу

Захід, організований Департаментом розвитку персоналу та кадрової політики АТ «Укрзалізниця», відбувся на базі регіональної філії «Південна залізниця». Упродовж двох днів 20 очільників дирекцій з усієї України вивчали, розглядали й опановували нові управлінські та комплексні знання задля покращення виробничого процесу. Організатори вирішили відмовитися від лекцій та доповідей і влаштували інтерактив — сесії, круглі столи, роботу в групах.

За сучасних умов, коли інформація оновлюється щохвилини, керівник має вміти оперативно приймати оптимальні рішення. Досягти цього за рахунок традиційних і, здавалося б, перевірених упродовж кількох десятиліть методів уже неможливо. Приміром, донедавна роботодавці цінували спеціалістів, які вміли оперативно вирішувати проблеми. Наразі ж важливіше передбачати ймовірність їхньої появи. Щоб навчити цьому, директорка Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики АТ «Укрзалізниця» Людмила Василега і головна фахівчиня цього підрозділу Наталя Обловата розповіли про сучасні інструменти управління. Зокрема, про діаграму Ісікави (графічний спосіб дослідження найсуттєвіших причинно-наслідкових взаємозв’язків між факторами та наслідками) і технологію SMART, яка сприяє плануванню виробничого процесу.

Представниця Київського освітнього хабу Наталія Сидорко продемонструвала одну із сучасних технік прийняття рішення — квадрат Декарта. Його сенс полягає в тому, що при розгляді проблемної ситуації необхідно поставити собі чотири питання та проаналізувати відповіді: «Що буде, якщо це трапиться?» (які плюси від цього отримаю); «Що буде, якщо цього не трапиться?» (які плюси від цього не отримаю); «Чого не відбудеться, якщо це трапиться?» (негативний бік отримання того, що хочеш); «Чого не відбудеться, якщо цього не трапиться?» (негативний бік неотримання того, що хочеш).

Потому фахівчиня торкнулася проблеми алгоритму прийняття рішення. Тут на допомогу прийде матриця Ейзенхауера — одного з методів тайм-менеджменту для визначення пріоритетності справ. Матриця має вигляд чотирьох квадратів, які утворюються при перетині осей «важливо/неважливо» за горизонталлю та «терміново/нетерміново» за вертикаллю.

Зміна парадигми

Людмила Василега наголосила на потребі відійти від застарілих стереотипів управління та якнайшвидше опановувати нові. На її думку, сучасна молодь не сприймає методи керування, що були дієвими 20 років тому. Управлінські навички сучасного керівника мають бути набагато вищими, адже одне недолуге рішення може призвести до значних збитків. «Є відома цитата, що 99 % проблем породжує система. А систему створюють люди. Через це ми змушені змінюватися разом зі світом», — підкреслила керівниця.

Такий захід у галузі відбувається вперше. Але на цьому робота не вичерпується, навпаки, набуває систематизованості. У планах на 2020 р. є модульна програма ефективного менеджера, вже діє навчання фахівців служб кадрової та соціальної політики, за спеціальною програмою пройшли навчання керівники цих служб минулого року. Нині впроваджені заняття для фахівців з кадрових питань філій. Функціонують школи провідника пасажирського вагона та психолога.

Звісно, упродовж двох днів передати весь обсяг важливої інформації неможливо. Відтак у роботі було задіяно анкетування, за результатами якого кожен з начальників дирекцій невдовзі отримає індивідуальну відповідь, а фахівці департаменту — важливу інформацію про те, чим переймається нинішній керівник цієї ланки, який у нього рівень системного мислення. «Ми акумулювали всі пропозиції щодо майбутньої модульної програми. Розглянули і ретельно вивчимо думки, поради, ініціативи стосовно майбутнього профілю посади керівника дирекції (прошу не плутати з посадовою інструкцією)», — зазначила Людмила Василега.

 

До речі

Кожен учасник школи отримав робочий блокнот з необхідною інформацією та управлінські бестселери: С. Кові «Сім навичок ефективного менеджера» та Є. Голдратт «Мета».

 

Бліц-інтерв’ю

Після закінчення заходу ми запропонували начальникам дирекцій відповісти на питання:

1. Чим саме збагатив вас цей захід?

2. Які з методів плануєте впровадити у повсякденній діяльності?

3. Оцініть за п’ятибальною системою коефіцієнт корисної дії проведеного інтерактиву.

 

Начальник Рівненської дирекції залізничних перевезень регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Олександр Левицький:

1. Насамперед захід допоміг систематизувати знання. Багато нової інформації, яку ми цілеспрямовано опановували. Це дуже корисно. Начальник дирекції має ефективно керувати персоналом, але люди не автомати. Молодь вливається в колектив, і нам необхідно чітко знати, що це за люди, які надії вони покладають на роботу в дирекції. Потреба перебудови управлінських методів відчувається давно.

2. Усе, з чим нас познайомили, буду застосовувати у своїй роботі та рекомендувати колегам. Насамперед це SMART, квадрат Декарта, діаграма Ісікави, візуалізація, командна робота, мозковий штурм.

3. Безумовно, що оцінка — п’ять балів. Організатори здійснили неймовірне, бо зуміли у короткий проміжок часу втиснути купу інформації та нічого не лишити поза кадром.

 

Начальник дирекції залізничних перевезень з організації взаємодії портів та припортових станцій регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Андрій Киман:

1. Я наймолодший керівник дирекції в товаристві (34 роки). Тож теми, запропоновані керівництвом Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики, мені близькі. Певен, що такі заходи варто проводити систематично. Адже повертаюся додому з чималим багажем знань. Насамперед це набуті навички командної роботи, налаштування зворотного зв’язку з колективом, постановка цілей за технологією SMART і багато іншого.

2. Буду впроваджувати усе. Власне, деякі методи та технології я уже застосовував, але не мав чіткого уявлення про систему, методику та низку суто професійних тонкощів.

3. Оцінюю в п’ять балів і висловлюю вдячність за увагу й цінні книги, наочну інформацію та лекції.

 

Начальник Куп’янської дирекції залізничних перевезень регіональної філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Анатолій Єгоров:

1. Щоб перелічити все, що мене приємно вразило, доведеться зачитати всю програму дводенної роботи школи. Ми всі самотужки дізнавалися та намагалися застосувати щось із новітніх методів управління на виробництві, але бракувало чіткої системи, рекомендацій досвідчених фахівців.

2. Роботу в команді, мозковий штурм, діаграму Ісікави, матрицю Ейзенхауера, зроблені висновки під час круглого столу з представниками молодіжної ради дитячої залізниці Мала Південна, фасилітацію, нову парадигму управлінського мислення…

3. Звісно, найвища оцінка, адже ККД заходу дуже високий.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?