У локомотивному депо Основа модернізують кабіни машиніста електровозів

В локомотивному депо Основа регіональної філії «Південна залізниця» Укрзалізниці завершується модернізація кабіни машиніста електровоза ВЛ82 № 74. Це — друга машина серії, що найближчим часом вийде на лінію. Перша задіяна в перевезеннях уже з серпня. Загалом, відповідно до затвердженої в регіональній філії програми, до кінця наступного року планується вдосконалити основні ергономічні характеристики кабін майже 20 електровозів.

 

Народження ідеї

Більшість машин приписки депо Основа вже відпрацювали нормативний термін експлуатації, проте використовуються у перевізному процесі. Умови роботи в них далекі від належних. Як зазначив начальник локомотивного депо Основа Володимир Пиво, для виправлення ситуації в підрозділі спочатку окреслили коло завдань щодо поліпшення технічного стану локомотивів. Заслухали пропозиції членів локомотивних бригад і з урахуванням зауважень розробили програму модернізації кабін. Запропонований проект підтримало керівництво регіональної філії та служби локомотивного господарства, допомогли з фінансуванням. Перший електровоз надійшов до цеху в липні.

— Спочатку були визначені вузькі місця, тобто те, що спричиняє незручності в роботі машиністів, — уточнює головний інженер локомотивного депо Основа Олександр Божук. — Лише після того ми розпочали реалізацію наміченої програми.

 

Основні акценти

По-перше, замінили стандартні лобові стекла локомотива, які під час спеки сильно нагріваються. Замість них в однієї з харківських фірм замовили скло, що не пропускає інфрачервоне випромінювання, а відтак перешкоджає нагріванню повітря в кабіні. По-друге, старі пневматичні склоочисники, що приводилися в дію за допомогою повітря, замінили на нові з електроприводом. Вони краще очищають від дощу та снігу і надійніші в експлуатації. По-третє, замість звичних електричних вентиляторів впровадили динамічний обдув кабіни. Тепер у спекотну погоду машиніст і його помічник можуть спрямовувати потік повітря на себе.

— Особлива увага була приділена захисту членів локомотивної бригади від вібрації та стороннього шуму, — розповідає заступник начальника локомотивного депо Основа з ремонту Костянтин Штиленко. — Зокрема, в задній стінці кабіни створили бар’єр із гуми та каучуку. Завдяки такому захисту локомотивна бригада майже не відчуває вібрацію, що спричиняє компресор та інше устаткування, розташоване буквально за спиною машиніста.

Крім того, стіни та стелю кабіни машиніста електровозів обшили шумоізолювальними матеріалами. Пінопласт замінили на базальтову вату, що переважає за всіма технічними параметрами. Замість звичайних ламп розжарювання встановили сучасне світлодіодне освітлення. З одного боку, воно дає змогу знизити споживання енергії та подовжує термін експлуатації, з іншого, не втомлює очі.
А встановлені у кабінах для машиніста й помічника зручні ергономічні крісла, що мають плавний вертикальний хід, припали до душі всім локомотивним бригадам, які працюють на цих електровозах.

Відпустку довелося відкласти

Працівники дорожнього експериментального цеху (ДЕЦ) замінили в кабіні машиніста старі штори і вхідні двері. Останні виготовили з металу, трохи розширили та оздобили надійними замками. В одній із кабін встановили ящик для інструменту та шафу для одягу.

— Разом із фахівцями інших цехів ми брали активну участь у модернізації електровозів, — говорить старший майстер ДЕЦа Сергій Чепіга. — Слюсарі механоскладальних робіт займалися виготовленням металевих дверей, їм допомагали зварники.

Також у модернізації електровозів було задіяно і чимало працівників інших деповських підрозділів, зокрема електроцеху, інструментального відділення, цеху діагностики, будівельна група, машиністи локомотивів. Приміром, старший машиніст електровоза ВЛ82 № 082 Олександр Кучерявенко, який мав йти в чергову тарифну відпустку, переніс відпочинок на пізніший час, аби взяти участь у модернізації свого локомотива. Долучилися й інші члени локомотивних бригад — Сергій Кравченко, Олексій Першин, Олександр Черкас.

 

Перший досвід

— Особливо багато питань виникало за модернізації першого електровоза, — розповідає майстер ПТО Олександр Доля. — Довелося поморочитися зі встановленням мотор-вентиляторів і склоочисників. Кілька разів змінювали кут нахилу, швидкість їхнього обертання, підбирали довжину кронштейнів кріплення. Чимало часу довелося витратити на регулювання крісел за висотою та кріплення, підбирання лобових стекол. Однак під час роботи на другій машині ми вже знали всі підводні камені, тож працювали набагато швидше.

Як розповів заступник начальника локомотивного депо Основа з ремонту регіональної філії «Південна залізниця» Укрзалізниці Костянтин Штиленко, у кабінах локомотивів, які в подальшому модернізуватимуть, планується встановити ще й додаткове зелене освітлення. В його променях комфортно їхати в темний час доби, дивитися на профіль колії, а в разі потреби — заповнити чи прочитати документ.

 

Компетентно

Головний інженер Департаменту локомотивного господарства Укрзалізниці
Сергій Косовець:

«Поліпшення умов праці локомотивних бригад є одним з пріоритетних завдань у роботі локомотивного господарства. Під час проведення осіннього комісійного огляду тягового рухомого складу особлива увага приділяється відновленню та покращенню ергономічних показників кабін машиністів, як приклад — локомотивними депо регіональних філій при зазначеному комісійному огляді приведено до належного технічного стану майже 2,8 тис. крісел машиністів. Крім того, на базі Подільського територіального управління філії «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» спільно з локомотивним депо Подільськ регіональної філії «Одеська залізниця» виготовлено та передано в експлуатацію два комплекти крісел машиністів електровозів ВЛ80 та 2ЕЛ5. Керівництвом Укрзалізниці поставлено завдання на 2019 р. виготовити 600 таких крісел.

Варто наголосити, що при проведенні будь-яких модернізацій тягового рухомого складу та застосуванні нових матеріалів і комплектуючих необхідно дотримуватися вимог чинних нормативних документів, якими визначено порядок їх розробки, випробувань та можливості застосування на локомотивах».

 

Довідка

Інвентарний парк локомотивів служби локомотивного господарства регіональної філії «Південна залізниця» Укрзалізниці нараховує майже 580 одиниць. Із 50 електровозів ВЛ82, що тут працюють, модернізувати кабіни машиніста у 2018—2019 рр. планують на 20. Роботи здійснюються не за «переліком», а залежать від зайнятості машини в експлуатаційній роботі та наявності фінансування.