У навчальних закладах залізничники прочитають лекції про безпечне поводження на колії

Хотів зробити селфі, натомість зі страшними опіками опинився на лікарняному ліжку. Йдеться про 13-річного підлітка з Хмельниччини, який на початку квітня на станції Славута піднявся на дах вагона-зерновоза, щоб сфотографуватись, і був уражений електричним струмом контактної мережі. Хлопець став одним із 138 українців, травмованих з початку року на залізниці.

 

Сталеві магістралі — зона підвищеної небезпеки, де треба бути уважним, зосередженим і в жодному разі не порушувати встановлені правила. Про це вкотре нагадують залізничники. З 10 квітня до 10 травня Укрзалізниця оголосила місячник профілактично­-роз’яснювальної роботи щодо запобігання невиробничому травматизму на залізничному транспорті. Особливу увагу традиційно зосереджено на дітях та молоді — учнях шкіл, ліцеїв та коледжів, студентах вищих навчальних закладів, вихованцях дошкільних навчальних закладів, розташованих у районах, прилеглих до залізничних колій.

— Профілактично­-роз’яснювальні бесіди з наглядною агітацією будуть проведені у що найменше 3 тис. навчальних закладів, адже дітям змалечку потрібно роз’яснювати, як важливо дотримуватися правил безпеки, — зазначив директор Департаменту охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця» Валерій Сусленко. — Крім того, профілактичними заходами, спрямованими на зменшення травматизму, будуть охоплені й підприємства, розташовані поблизу залізничних колій. Станом на 6 квітня на об’єктах залізничного транспорту було травмовано 138 сторонніх осіб, семеро з них — діти. При цьому травми, не сумісні з життям, отримали 77 осіб, двоє з яких віком до 16 років. Якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року, то бачимо зростання загального невиробничого травматизму на 17 осіб. У той же час кількість смертельних випадків зменшилася на 7 осіб. Зауважу, що в 2018 р. кількість травмованих на залізниці сторонніх громадян збільшилася саме тоді, коли покращилися погодні умови.

Найчастіше травмування сторонніх осіб відбуваються у Київській, Харківській, Дніпропетровській та Львівській областях. На ці регіони припадає половина всіх нещасних випадків на залізничному транспорті, що сталися в Україні. Крім того, аналіз показав, що більшість травмувань сталася внаслідок порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України. Найпоширенішими причинами нещасних випадків залишаються перехід колій у невстановлених місцях та ходіння по залізничних коліях. До речі, минулого року Укрзалізниця спрямувала на виконання Програми з попередження нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті понад 60 млн грн.

— Зокрема йдеться і про встановлення огорожі на станціях — у місцях концентрації випадків невиробничого травматизму та стихійних переходів громадян через залізничні колії, — каже Валерій Сусленко. — Торік загалом по ПАТ «Укрзалізниця» Програма була виконана на 106 %. Передбачається, що у 2018 р. на попередження нещасних випадків на залізничному транспорті буде спрямовано 69 млн грн.

Найпоширенішими причинами невиробничого травматизму також залишаються посадка та висадка на ходу поїзда, перебування в стані алкогольного сп’яніння на території об’єктів залізничного транспорту та, як не дивно, самогубства. Останні становлять більш ніж 10 % загальної кількості травмувань. Чому люди вирішують звести рахунки з життям у такий страшний спосіб, питання риторичне, адже самогубці перебувають у тяжкому психологічному стані. Ті ж, хто планує жити довго та щасливо, повинні усвідомлювати, що хоча залізниця і вважається найбільш безпечним видом транспорту, але, порушуючи правила безпеки, вони ризикують власним здоров’ям і навіть життям.