Укрзалізниця провела три тендери із закупівлі пального «за формулою»

Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» наразі активно формує запас дизельного пального на своїх складах та складах регіональних філій. У передостанній день січня відбулося вісім успішних аукціонів, за результатами яких будуть укладені угоди на постачання 110 тис. т енергоресурсу. З цих електронних торгів три процедури були з формульним ціноутворенням. Завдяки цьому Укрзалізниця заощадить понад 30 млн грн.

 

Протягом двох років залізничники працювали над тим, аби застосувати цей ринковий інструмент у процесі закупівлі дизельного пального. Позаду п’ять оскаржених й відмінених формульних тендерів. Наразі мети досягнуто.

На формульний аукціон прийшли найбільші нафтотрейдери, що працюють на українському ринку. Загалом компанія має досвід співпраці з усіма ними. На противагу попередньому формульному аукціонові, який відбувся в серпні минулого року, жоден учасник не подав скаргу на іншого, точніше, не піддав сумніву пакет поданої ним тендерної документації. Торги відбулися в три раунди, під час яких учасники знизили ціну за 1 т майже на 1 тис. грн. Переможцями процедур стали компанії ТОВ «Анвітрейд» та ТОВ «Август пром», які запропонували найкращу ціну.

Укрзалізниця укладе угоди на придбання дизельного пального із застосуванням формульної зміни вартості з компаніями, які надали найкращі цінові пропозиції: ТОВ «Анвітрейд» — 20 тис. т за ціною 28 846,8 грн за тонну, 20 тис. т за ціною 28 649,95 грн за тонну та ТОВ «Август пром» — 20 тис. т за ціною 28 500 грн за тонну.

 

«Традиційно Укрзалізниця закуповуватиме пальне за цінами, які нижче ринкових. У цьому випадку вартість дизельного пального буде меншою на 1—1,5 %, а компанія заощадить понад 30 млн грн», — прокоментував результати формульних аукціонів директор філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» Віталій Цвігун.

Фахівець розповів, що переможці трьох формульних аукціонів мають розкрити складові своєї ціни на дизельне пальне: показник котирувань Platts (середній за 10 днів, що передували аукціону), валютний курс, розмір акцизу, свою дохідну маржу.

«Розмір дохідної маржі залишається сталим, а інші показники будуть нами перераховуватися на момент здійснення поставки. Тож найближчим часом плануємо офіційно купувати у агентства Platts збірник котирувань», — підкреслив В. Цвігун.

Зазначимо, що на цьому етапі відмінити формульну закупівлю пального Укрзалізниці неможливо, хіба що відтермінувати її у часі в разі оскарження учасниками аукціону. Втім, навряд чи така скарга буде мати підстави, які дадуть змогу АМКУ скасувати рішення тендерного комітету чи взагалі відмінити торги.

«Перші поставки будемо розпочинати відразу після підписання відповідних документів, обравши спочатку найдешевші контракти (стосуються поставок і за формульною ціною, і за фіксованою). Це буде перший досвід закупівлі дизельного пального за формульною ціною, який дасть змогу побачити, наскільки вигідна формула для Укрзалізниці. Втім, головне, що процес повністю прозорий та відкритий і відповідає європейській практиці», — підсумовує директор філії «ЦЗВ».

 

В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця»

Євген Кравцов:

«Нарешті Укрзалізниця, здолавши чимало перешкод на цьому шляху, починає закуповувати пальне за формульною ціною. Показово, що очікувана вартість дизельного пального за цими тендерами була 29 640 грн за тонну, а фінальна — майже на тисячу гривень менша. Переконаний, Укрзалізниця рухається в правильному напрямку, керуючись, насамперед, власними економічними інтересами».