Укрзалізниця впроваджує новий формат прибирання пасажирських вагонів

Укрзалізниця впроваджує нову технологію прибирання пасажирських вагонів, яка успішно пройшла випробування. Ця технологія містить низку новацій. Зокрема, робитимуть це тепер не провідники, а спеціальні бригади.

 

 

 

 

Випробування пройшли успішно

Раніше прибирання вагонів було завданням провідників. Вони наводили лад після рейсів, витрачаючи на це значну частину свого робочого часу. Проте досвід великих транспортних компаній свідчить про те, що для забезпечення якісного результату необхідно залучати фахівців.

Працюючи над розробкою нового формату, Укрзалізниця розглядала різні варіанти, зокрема передавання прибирання вагонів на аутсорсинг (клінінговим фірмам). Проте, вивчивши досвід іноземних колег, було вирішено, що найефективнішим буде створення спеціалізованих бригад.

Для того щоб відпрацювати деталі, Укрзалізниця запровадила пілотний проект у найбільших регіональних вагонних депо й дільницях — у Києві, Дніпрі, Львові, Одесі та Харкові. Після випробувань, які довели ефективність нових технологій, вирішено поширювати їх на решту підрозділів Укрзалізниці.

Нині мийні бригади вже створено в пасажирських депо та дільницях Жмеринки, Сміли, Ужгорода, Сум, Харкова, Полтави, Кривого Рогу, Маріуполя, Чернівців і Ковеля. Вони обслуговують 52 пасажирські потяги. А до кінця нинішнього року всі вагони поїздів далекого сполучення будуть обслуговувати такі бригади. Загальна кількість працівників становитиме 650 осіб.

Професійна техніка для досконалого результату

Інший напрям удосконалення процесу прибирання — зміна технології. Для цього Укрзалізниця вже закупила пробну партію потужних професійних пилососів і парогенераторів. Ці пристрої добре себе показали під час випробувальної експлуатації. Тож прийнято рішення забезпечити ними кожну бригаду. Для цього вже оголошено тендер на придбання 120 побутових пароочисників і 120 миючих пилососів. Уже найближчим часом вони надійдуть до виробничих підрозділів.

Також було вирішено перейти на професійні миючі засоби. До нинішнього часу провідників забезпечували звичайними, такими, що використовуються в домашньому господарстві. Проте інколи вони не спроможні впоратись із забрудненнями в пасажирських вагонах.

— Перш ніж прийняти рішення щодо нового засобу, ми вивчили всі наявні пропозиції на ринку. Також провели консультації з колегами з європейських залізниць та авіаційної галузі, які підтримують чистоту в салонах пасажирських літаків. За результатами досліджень і консультацій було обрано найпопулярніший варіант, — розповів журналістам в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Цей засіб використовують професіонали багатьох країн світу для підтримання чистоти й санітарного стану аеропортів, залізничних вокзалів, літаків, вагонів тощо. Він навіть офіційно рекомендований до використання в інструкціях з експлуатації літаків «Боїнг» та «Аеробус». Цим же засобом миють поїзди метро у Сполучених Штатах, низці країн Європи та Азії.

Він також добре відомий у нашій країні. Отримав усі дозвільні документи для використання в повітряному та залізничному транспорті, погоджений з Міністерством екології та Міністерством охорони здоров’я України. Крім того, є повністю безпечним для здоров’я пасажирів, що підтверджується міжнародними сертифікатами.

20 млн для комфорту

Звичайно, впровадження нових технологій потребує витрат. За словами Євгена Кравцова, Укрзалізниці в нинішньому році придбання техніки та миючих засобів коштуватиме додатково приблизно 20 млн грн. Це відносно невелика сума, порівняно із загальним оборотом залізниці. Але завдяки цим коштам компанія зможе значно поліпшити умови перевезення пасажирів.

Впровадивши до кінця року нову систему прибирання в усіх поїздах далекого сполучення, Укрзалізниця не має наміру спинятися на досягнутому. Як заявив журналістам Євген Кравцов, технологія в майбутньому поширюватиметься і на приміські потяги. Першим депо, де буде впроваджено новий порядок, стане Фастів. Втім, зважаючи на надвисоку збитковість приміських перевезень і складний технічний стан поїздів, повний перехід до сучасних технологій в електричках триватиме довше, ніж у поїздах далекого сполучення.

 

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов:

«У нинішньому році Укрзалізниця вперше за три роки збільшить вартість квитків на поїзди. Проте, поставившись із розумінням до нашої ініціативи, уряд одночасно висунув умову, що таке підвищення має супроводжуватися покращенням обслуговування пасажирів. І запровадження нової системи прибирання вагонів є одним із кроків, що мають зробити подорожі поїздом зручнішими для людей».

 

 

 

 

Мийник-прибиральник рухомого складу Катерина Обіняк:

«Нова технологія прибирання вагонів дає змогу досягти набагато кращих результатів. Професійний миючий засіб є ефективнішим, ніж ті, які ми застосовували раніше. Якщо нанести його на поверхню, то вже через 30 с з неї легко змиваються будь-які забруднення.

Полегшує прибирання також нова досконала техніка. Застосовуючи пароочисник, нам вдається діставати бруд із важкодоступних місць (кутів, вузьких щілин). Завдяки цьому вагони тепер у кращому санітарному стані, ніж раніше».