Укрзалізниця запровадила новий човниковий рух електропоїздів

Без тисняви, з комфортом, а головне — без заторів — довічних супутників автошляхів. Укрзалізниця запровадила новий човниковий рух електропоїздів за маршрутом Святошин—Клавдієве—Святошин. днями за цим напрямком у графіку в годину пік з’явилися два додаткові модернізовані електропоїзди. Тож з урахуванням раніше курсуючих електричок, інтервал руху скоротився до 15 хв. При цьому дістатися до столиці залізницею із Клавдієвого та Немішаєвого можна за півгодини, а із Ворзеля, Бучі та Ірпеня — ще швидше, фактично — це приміське метро.

 

Із Києва до Немішаєвого 12 грудня о 15 год 6 хв вирушила в перший вечірній рейс одна з двох модернізованих електричок, що курсують за човниковим рухом. Помічник машиніста Володимир Самойленко не може натішитися. Каже, що у години пік вона, гарна та комфортна, дуже потрібна пасажирам, котрі їздять до столиці на роботу.

— У нас європейська держава, тож треба поїзди змінювати на кращі, комфортніші, — вважає він.

Колега Володимира — машиніст Василь Власенко, теж задоволений, хоча й хвилюється, щоб пасажири новеньке швидко не перетворили на стареньке.

— Це комфорт, все робиться для людей. Але тільки напрямок тут такий, що пасажири, скажу чесно, не дуже добросовісні. Якщо ви прийдете через місяць подивитесь: цю електричку вони знищать, — зітхає Володимир Михайлович, який за
28 років роботи чого тільки не бачив.

Відремонтований та модернізований електропоїзд виглядає зовсім як новий — замінено внутрішнє обладнання, сидіння, систему опалення, сантехнічні блоки, освітлення. За словами в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова, вартість модернізації одного такого електропоїзда сягає 40 млн грн. Хоча це й великі гроші, проте значно дешевше, ніж купувати новий.

— Ми запускаємо це сполучення у приміському русі як певний експеримент для вивчення попиту з боку пасажирів. Починаємо, звичайно, зі столичного напрямку, як найбільш завантаженого. За результатами роботи в наступні декілька місяців ми будемо бачити, чи він популярний серед пасажирів, наскільки добрими є відгуки, і після цього вже будемо приймати рішення спільно з місцевими громадами, спочатку київською, а потім інших міст, стосовно того, чи слід запускати такі види приміського сполучення в інших напрямках, в інших регіонах, — підкреслив Євген Кравцов, додавши що, на жаль, сьогодні компенсація за проїзд пільгових категорій, яку Укрзалізниця повинна отримувати від органів місцевої влади, в середньому становить менше ніж 15 %.

Поки місцева влада ще в роздумах: потрібен чи ні новий човниковий рух у приміському сполученні, пасажири вже вирішили: «Так! Потрібен!».

Наталія Антохіна належить до тих українців, котрі входять до категорії пільговиків. Жінка на пенсії, але ще працює й щоранку приїздить до Києва на роботу. Вона каже, що втомилася від штовханини.

— Мені дуже не подобається, коли їдеш в електричці, так би мовити, з загальним масажем тіла. Сподіваюся, що покращення не закінчиться дуже швидко, — резюмує Наталія Іванівна і побачивши у вагоні очільника Укрзалізниці, дістає планшет і просить сусідів сфотографувати їх разом на згадку.

Подобається новий модернізований електропоїзд і пані Стасі Певзюк. Літня жінка каже, що завжди таким би подорожувала: «Ну, а як же, тут же хоч як людина їдеш».

Павло Лучко подорожує у тому ж вагоні. Хлопець живе в Немі­шаєвому і у дорозі очей не відводить від підручника. Він студент, майбутній стоматолог-­ортопед і розповідає, що завжди їздить на заняття зі своїм стоматологічним інструментом, тож якщо вільних місць нема, йому доводиться стояти і тримати важку сумку в руках: «Раніше було, ти заходиш і всю дорогу, а це 45 хв, стоїш. А сьогодні дуже комфортно їхати».

Аня Власенко теж студентка. До столиці дівчина їздить шість днів на тиждень.

— Зручно і приємно, що тепло, чисто, без реклами на стінах, акуратно все. Сподіваюсь, що так буде довго. Оскільки мало зупинок, то й людей небагато, немає звичної штовханини, — мовить дівчина.

А ось хлопець, котрий сидить у протилежній частині вагона, як виявилося, спеціально придбав квиток, щоби покататися на
модернізованому електропоїзді.

— Довідався, що запускається новий маршрут, відремонтований поїзд, і вирішив подивитися, як все працює, — зізнався Михайло Величко. — Все подобається. Звісно, хотілося б, щоб таких поїздів було якомога більше і щоб не тільки ремонтувалися старі, але й закуповувалися нові, тому що найновішій електричці в Україні зараз вже більше дев’яти років.

Я не втримуюсь і питаю, чи, бува, не фанат він залізниці? Михайло відповідає, що просто прихильник.

Інший пасажир, Андрій Анісімов, цінить залізницю за швидкість та помірні ціни.

— Часто їжджу на електричках, це досить зручний транспорт, особливо для студентів, тому що не завжди вистачає коштів на маршрутку, — каже хлопець. — Тим більше, що це швидко. Наприклад до Ірпеня звичайна немодернізована електричка доїжджає за 15 хв, а маршрутка, якщо без пробок, то це — 30—45 хв.

Комфортно, швидко та дешево. Ці фактори обов’язково зроблять новий човниковий рух електропоїздів за маршрутом Святошин—Клавдієве—Святошин популярним у пасажирів, — впевнені залізничники.

— Звичайно, що ми будемо аналізувати і населеність цих поїздів, і їх затребуваність, можливо, будуть якісь корективи в графіку. Але зараз є впевненість, що вони будуть користуватися попитом, — зазначив в. о. директора Департаменту приміських перевезень ПАТ «Укр­залізниця» Сергій Савалюк. — Тариф у нашому електропоїзді —
8 грн, а в маршрутці — 15 грн. Якщо порівняти технічний стан поїздів  зі станом маршруток, то маршрутки програють у технічному стані. Тому я думаю, що люди зроблять вибір на користь електропоїздів.

 

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов:

«Ми розуміємо свою соціальну функцію у сфері пасажирських перевезень та шукаємо нові підходи до її реалізації як у далекому, міжнародному, так і приміському сполученнях. Натомість очікуємо на відповідну реакцію з боку місцевої влади у питаннях погодження тарифу та відшкодування за перевезення пасажирів пільгових категорій. Укрзалізниця готова за аналогією з коштами, що надходять до компанії від індексації тарифів на вантажні перевезення, відкрити спеціальний інвестиційний рахунок, на якому будуть акумулюватися кошти від компенсації за перевезення пільговиків та кошти, що мають виділятися з місцевих бюджетів на оновлення рухомого складу. Компанія їх спрямовуватиме лише на потреби приміських перевезень, зокрема на оновлення та модернізацію рухомого складу і публічно звітуватиме про їх використання».

 

 

Заступник директора Департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Красноштан:

«Ми спостерігаємо щоденну трудову міграцію з Ірпеня та Бучі. За останні два роки інтенсивність руху на ділянці від Києва до Ірпеня автодороги 007 Київ—Ковель—Ягодин збільшилася втричі. Тому саме запуск електропоїздів може забезпечити цю трудову міграцію. Ми розраховуємо на платоспроможного пасажира, який забезпечить відповідні економічні показники курсування цих поїздів. Ми вважаємо, що пасажири віддадуть перевагу комфорту та швидкості. Ви ж бачите, з Бучі поїздом — це 15 хв до метро, з Ірпеня — 9—10 хв до метро. Тобто це ті показники, які прийнятні. І це — достойні умови, це те, що ми називаємо високі стандарти громадського транспорту».