УЗ дійсно збільшила обсяги перевезень продукції гірничо-металургійного комплексу

У 2018 р. обсяги перевезень продукції гірничо-металургійного комплексу залізничним транспортом виросли на 1,5 %. Про це під час зустрічі в Державній регуляторній службі України повідомив президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков. 

Подібне зростання, на його думку, є гарним показником, хоча й не таким, який міг би повністю задовольнити вантажовласників. Так, за словами Олександра Каленкова, підприємства ГМК наростили обсяги виробництва залізорудної сировини на 6—7 % і об’єктивно зацікавлені в стабільній та ефективній роботі Укрзалізниці. З огляду на це президент «Укрметалургпрому» зауважив, що зростання тарифу на залізничні перевезення для підприємств ГМК є менш болючим, ніж неефективна робота перевізника.

У свою чергу директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев звернув увагу присутніх, що порівняно з минулим роком Укрзалізниця збільшила перевезення основних номенклатур металургійної продукції в межах від 1,5 до понад 14 %. Зокрема, за сім місяців цього року порівняно з аналогічним періодом минулого року Укрзалізниця збільшила перевезення залізної руди на 1,7 %, кольорової руди — на 6,2 %, чорних металів — на 14,8 %, кольорових металів та виробів з них — на 11 %, брухту чорних металів — на 2,1 %.

За інформацією Андрія Рязанцева, Укрзалізниця через низьку маржинальність перевезень основних номенклатур металургійної продукції вантажів зазнає збитків і недоотримує доходи, аналогічні тим, які отримує від перевезень вантажів всередині країни. «Через недосконалість тарифної політики державний перевізник фактично змушений дотувати приватний бізнес у цьому сегменті не менш ніж на 5 млрд грн на рік. Тому ми підготували свої пропозиції щодо уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів та чекаємо на ґрунтовну відповідь бізнесу», — повідомив Андрій Рязанцев.

Директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» зазначив, що всім учасникам перевізного процесу вже надано детальні розрахунки уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів. «Ми очікуємо фідбеку від наших партнерів, але замість ґрунтовних зауважень, підтверджених конкретними цифрами, отримуємо голослівний галас у ЗМІ», — зауважив він.

Окрім того, за словами Андрія Рязанцева, Укрзалізниця, вдосконалюючи свою тарифну політику, готова поступально рухатися до довгострокової моделі встановлення тарифу на залізничні перевезення, передусім враховуючи міркування окупності та оновлення основних засобів компанії. За інших умов у найближчі роки станеться банальне «проїдання» активів головного перевізника країни.

Під час засідання в ДРС постійно діюча робоча група, до складу якої входять представники Державної регуляторної служби, МЕРТ, Міністерства інфраструктури та Укрзалізниці, розглянула проект наказу Міністерства інфраструктури України від 13 липня 2018 р. щодо уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів. У ході дискусії голова ДРС Ксенія Ляпіна закликала до пошуку компромісного варіанту, за якого Укрзалізниця могла б, з одного боку, спростити адміністрування чинних ставок і платежів, з іншого боку, щоб це не призвело до значного фінансового навантаження на вантажовідправників.