УЗ освоює виробництво трикомпонентних пломб

03 липня 2019, 11:23
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Роберт Василь, «Магістраль». Фото з архіву «Магістралі»

Схоронність дизельного пального є вельми нагальною проблемою для АТ «Укрзалізниця». Під час нещодавнього спеціалізованого місячника контролюючі органи виявили значну кількість порушень при зберіганні паливно-мастильних матеріалів та неодноразові випадки крадіжок, переважно із паливних баків тепловозів. Такі негативні явища змушують компанію розробляти більш ефективні методи контролю за використанням і зберіганням пального. Одним із них є вдосконалення техніки пломбування паливних баків. Наразі прийнято рішення застосовувати сучасні трикомпонентні пломби, які сьогодні Укрзалізниця закуповує. Філія «Вінницятрансприлад» АТ «Укрзалізниця» готується до запуску власного виробництва таких пристроїв. Кореспондент розпитав директора філії Сергія Замкового про перспективи освоєння нової технології.

— Чому цю справу доручили саме вашій філії?

— Наше підприємство має великий досвід випуску широкого асортименту запірно-пломбувальних пристроїв (ЗПП), які використовують при перевезенні вантажів залізницями та в багатьох інших випадках. Проте ті пристрої, які нині виготовляє філія, не можна застосовувати на паливних баках, бо вони металеві. Згідно з вимогами протипожежної безпеки, опечатувати їх можна лише пломбами з неметалевих матеріалів.

Саме тому з ініціативи і під керівництвом директора з інженерно-технічного забезпечення АТ «Укрзалізниця» Григорія Бойка вирішено освоїти виробництво недорогих і надійних пристроїв — трикомпонентних пломб, які виготовляються з пластику.

— Як працюють ці пристрої?

— Це невеличка конструкція, всередині корпусу якої є сердечник, який може обертатися лише в один бік. Третій компонент конструкції — дріт, що скріплює кришку бака. При опечатуванні його кінці протягують у спеціальні отвори на корпусі й провертають сердечник таким чином, щоб дріт на нього намотався.

Завдяки конструкції пломби повернути сердечник у зворотний бік вже не можна. Тому відкрити люк паливного бака можливо, лише зламавши пломбу, що, звичайно, зразу помітить будь-яка перевірка. Замінити пломбу такою ж неможливо, оскільки на кожному виробі є свій унікальний номер.

Таким чином, зловмисники не можуть непомітно відкрити бак, щоб злити пальне.

— На якому етапі сьогодні підготовка до виробництва трикомпонентних пломб?

— Зараз визначено перелік обладнання, яке нам необхідне, щоб розпочати роботу. Ця техніка внесена до плану капітальних інвестицій, і сьогодні ми готуємося до оголошення тендерних процедур на її закупівлю.

— Про яке саме обладнання йдеться?

— Оскільки традиційно філія працює з металовиробами, то наявне у нас обладнання не годиться для випуску виробів з пластику. Нам доведеться придбати практично все необхідне, щоб працювати з цим матеріалом: преси, термопластавтомати, ультразвуковий зварювальний апарат, лазерні установки.

Також буде закуплено спеціальний лазерний принтер, за допомогою якого на обидві частини виробу наноситимуться серійні номери. Їх неможливо буде стерти чи підробити.

Ми сподіваємося, що тендери пройдуть успішно, оскільки на ринку України представлена достатня кількість виробників відповідного обладнання. Тож гадаю, що нам не бракуватиме пропозицій.

— Конструкцію пломби, яка випускатиметься, ви розробляєте самостійно?

— Сьогодні для якнайшвидшого запуску виробництва ми взяли за основу один із представлених на ринку зразків пломб. Водночас інженери підприємства вже працюють над створенням оригінальної власної конструкції, яка за якістю і рівнем захисту буде набагато кращою. Впроваджуватимемо її лише тоді, коли будуть вирішені всі технічні та організаційні питання, пов’язані зі створенням виробничих потужностей і запуском виробництва.

Наше основне завдання — створити таку конструкцію, яка повністю б унеможливлювала будь-яке розбирання пломби. У наших інженерів є багато цікавих ідей, і ми постараємося втілити їх у майбутніх виробах.

— Якими конструктивними особливостями відрізнятиметься власна розробка заводу?

— Зараз ще рано говорити про остаточний варіант дизайну, оскільки через відсутність обладнання ми не маємо можливості виготовити дослідні зразки. Тому сьогодні всі розробки лише в кресленнях. Але щойно ми отримаємо нові верстати, відразу ж розпочнемо виготовлення і випробування експериментальних зразків. Якщо вони доведуть свою надійність, то нові пломби будуть запущені у масове виробництво.

— Що дасть Укрзалізниці створення власного виробництва трикомпонентних пломб?

— Для компанії це буде певна економія. Адже робити щось своїми силами дешевше, ніж купувати у сторонніх виробників.

Та не це головне. Важливою перевагою власного виробництва є підвищений рівень контролю. Адже ми зможемо мати повну звітність про кожну пломбу — від моменту її випуску і до використання.

А це є дуже важливим фактором безпеки і надійності. Звичайно, виробники запевняють, що зламати пломбу, а потім замінити її іншою неможливо, бо у кожного пристрою є свій унікальний номер. У нас немає вагомих підстав сумніватися в цьому. Проте бути на 100 % упевненими в тому, що виробник дійсно дотримується стандартів, ми теж не можемо, адже не маємо можливості контролювати стороннє виробництво. Тим паче що воно часто розташоване за межами України.

Водночас власне виробництво дасть можливість Укрзалізниці захистити себе від підробок. Кожен номер виробу буде занесений до нашої комп’ютерної бази. Відтак ми зможемо фіксувати, коли і якому підрозділу видано пломбу, як її взято на облік, де і коли її встановили і, нарешті, зняли після використання.

— Якою буде потужність майбутнього виробництва?

— Це буде залежати від попиту. Потреба локомотивного господарства для опломбування паливних баків тепловозів становить приблизно 250 тис. одиниць на рік. Це той мінімум, який ми маємо виробляти. Крім того, Укрзалізниця має значну кількість об’єктів, які теж потребують опломбування. Тож діапазон використання може бути значно розширений. До того ж ми можемо вийти зі своєю продукцією на ринок.

— Чи залучатимете для відкриття нового виробництва додаткових фахівців?

— Плануємо обійтися без цього. Завдяки підвищенню продуктивності основного виробництва металовиробів передбачається вивільнити достатню кількість працівників, аби забезпечити роботу нового підрозділу. Зокрема, у найближчих планах — впровадження автоматизованих процесів на дільниці свердління. Це дасть можливість задіяти частину працівників на дільниці, де планується виробляти трикомпонентні пломби.

Дуже хороші результати дають і організаційні заходи. Зокрема, ще декілька років тому підприємство несло величезні збитки через постачання неякісних комплектуючих. Це призводило до втрати не лише коштів, а й значної кількості робочого часу.

— Як ви боролися з недобросовісними постачальниками?

— Щоб захистити себе від несумлінних виробників, ми змінили умови закупівель. Тепер, укладаючи угоду, обов’язково вносимо пункт про гарантійні умови та оплату лише за результатами тестування виробів. Ті, що не пройшли випробування на виробництві, повертаються назад постачальникові. Завдяки цьому ми стали отримувати набагато менше браку, а відтак скоротилася кількість простоїв. Це дало можливість за кілька років радикально розширити виробництво. Раніше підприємство випускало 180 тис. ЗПП на місяць. Вважалося, що збільшити цю цифру неможливо. А сьогодні на тому ж обладнанні і без збільшення кількості працівників ми виготовляємо до 550 тис. одиниць. І це не межа.

Тож гадаю, опановуючи виробництво нових виробів, нам вдасться зробити його не менш ефективним.

Директор з інженерно-технічного забезпечення АТ «Укрзалізниця» Григорій Бойко:

«Власне виробництво трикомпонентних пломб дасть можливість впровадити систему жорсткого обліку кожного виробу. Вона забезпечить високий рівень контролю за витратою дизельного пального і дасть можливість попереджувати його крадіжки. Пізніше, коли вироблятимемо достатню кількість трикомпонентних пломб, зможемо використовувати їх і для пломбування інших об’єктів, що потребують високого рівня захисту. Потреба Укрзалізниці у таких виробах є дуже великою, тому ми зможемо повністю завантажувати потужності нового виробництва».

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?