УЗ укладе з власниками вантажів типовий публічний договір через інтернет

06 серпня 2019, 14:22
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Роберт ВАСИЛЬ, «Магістраль». Фото з архіву газети. Інфографіка Олексія Посудієвського

З 1 вересня запрацює новий формат договірних відносин з власниками вантажів. Усім клієнтам пропонується підписати договір приєднання про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. Про те, що потрібно зробити клієнту для укладання нової угоди та яких змін очікувати учасникам перевізного процесу з початком осені, — далі.

Маршрутом — дешевше

Текст договору міститиме низку відмінностей від нині чинного документа. Ці зміни вводяться згідно з новим порядком визначення плати за користування власними вагонами, прийнятим правлінням Укрзалізниці 26 квітня цього року.

Про основні нововведення в оплаті послуги перевезення розповів під час зустрічі з представниками бізнесу директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Андрій Вікторович зазначив, що під час розробки тексту договору були враховані зауваження вантажовласників, висловлені ними в ході попередніх обговорень. Зокрема, що стосується питання часу, відведеного на проведення здвоєних операцій. Після дискусій і оцінки впливу на діяльність підприємств прийнято рішення винести на розгляд правління пропозицію щодо збільшення часу на проведення подвійних операцій до 12 год і без стягнення плати.

Друге нововведення — запровадження коригуючих коефіцієнтів до вагонів, що приймаються до відправлення маршрутними поїздами. Цей коефіцієнт буде понижуючим, отже, відправляти вантажі регулярними маршрутами стане економічно вигідніше. Встановлюватиметься рівень цього показника рішенням правління Укрзалізниці. Наразі запропоновано коефіцієнт на рівні 0,75. Завдяки чому маршрутна відправка вантажів у частині цих платежів має стати на 25 % дешевшою, ніж повагонна. Проте остаточне рішення у цьому питанні найближчим часом прийматиме правління компанії.

Ще одна новація — економічне стимулювання раціонального використання вагонного парку. Передбачається, що вартість користування вагонами після двох діб простою різко підвищиться. Це змусить вантажовласників оперативніше проводити розвантаження та навантаження взятого в оренду рухомого складу, а не перетворювати його у склади на колесах.

«Представлений до ознайомлення текст договору не є остаточним. Прагнучи знайти найбільш прийнятний для всіх сторін порядок перевезень, Укрзалізниця готова вислухати пропозиції бізнесу і внести зміни до тексту. Саме для такого обговорення менеджери компанії і зустрічаються з керівництвом підприємств-вантажовласників», — наголосив під час зустрічі Андрій Рязанцев.

Онлайн-угода

Значні новації відбудуться і щодо порядку підписання договорів. Зокрема, відтепер вони не укладатимуться у паперовій формі. Всі клієнти компанії зможуть скористатися електронним сервісом, який надає автоматизована система «Клієнт УЗ», що працює на офіційному сайті Укрзалізниці.

«Ми проаналізували досвід минулих років, коли через зміни у законодавстві чи договірних відносинах Укрзалізниця змушена була в авральному порядку підписувати тисячі нових договорів, — розповів директор з правових питань та майнової політики АТ «Укрзалізниця» Артур Резнік. — Цей процес затягувався і викликав багато скарг з боку клієнтів і співробітників компанії.

Саме тому вирішено застосувати принципово інший порядок, якого досі не було в практиці Укрзалізниці. Договір, що впроваджується, буде публічним, аналогічним до того, які сьогодні укладають зі своїми клієнтами банки. Його особливість полягає в тому, що він є стандартним документом, до якого можуть приєднатися всі бажаючі».

Фахівець відзначив, що укладання такого договору триватиме всього кілька днів. Кожне підприємство, яке має намір користуватися послугою вантажних залізничних перевезень, може подати відповідну заявку через інтернет. Вона буде розглянута, а кожен клієнт — зареєстрований в електронній базі даних і в автоматичному режимі отримає повідомлення від Укрзалізниці, що договір укладено.

Таким чином процедура підписання нових договорів буде досить короткою і не завдасть великого клопоту клієнтам. Їм не доведеться вистоювати черги і підписувати багато паперів, а всю необхідну інформацію можна буде подати, не відходячи від комп’ютера.

Усі клієнти рівні

Завдяки переходу на публічний договір буде забезпечено справедливо рівне ставлення до всіх клієнтів. Адже особливість такого документа полягає в тому, що він є стандартним і не може бути зміненим відповідно до потреб окремого клієнта. Відповідно всі партнери Укрзалізниці отримають однакові умови обслуговування.

«Нову форму взаємодії з клієнтами прийнято для того, аби полегшити і пришвидшити укладання договорів, — зазначив заступник директора філії з правових питань «Центр транспортної логістики» Олександр Дюговський. — Завдяки цьому ми сподіваємося уникнути черг, які раніше щоразу виникали під час договірних кампаній. Крім того, АС «Клієнт УЗ» дасть можливість клієнтам легко відслідковувати будь-які зміни в порядку обслуговування і впровадження нових послуг».

Також єдиним для всіх договором буде уніфіковано плату за послуги, що надаються регіональними філіями. «Ще досі спостерігаємо таке явище, коли за одну й ту ж саму послугу, що виконується в однаковий спосіб, у різних регіонах стягується різна плата. З 1 вересня з цією практикою буде остаточно покінчено. Також ми спробували знайти золоту середину в питаннях, що раніше допускали різночитання і призводили до виникнення взаємних претензій», — пояснив нюанси Олександр Дюговський.

Найближчим часом, після розгляду останніх поправок, остаточний текст договору, затверджений правлінням Укрзалізниці, з’явиться в системі «Клієнт УЗ» і буде відкритий до підписання. З огляду на те, що все оформлення здійснюватиметься в електронній формі, часу на всі необхідні операції у власників вантажів буде достатньо.

Автоматичні зміни

Нинішні договори припинять чинність 31 серпня, а з 1 вересня запрацюють нові. Часу на їхнє переукладання цілком достатньо. Вже найближчими днями, після того, як ухвалять остаточну форму договору, він з’явиться на сайті Укрзалізниці, тож усі клієнти отримають можливість його підписати.

За словами першого заступника директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Івана Хор’якова, перехід зі старих договірних умов на нові відбуватиметься у найменш болючий спосіб. Усі вантажі, що відправлятимуться до 24 год 31 серпня, перевозитимуться за нині діючими умовами. А відправлення, що відбуватимуться після початку доби 1 вересня, вже здійснюватимуться за новими правилами.

«Клієнтам не потрібно буде самостійно кудись переказувати гроші, що знаходяться на особових рахунках, — запевнив Іван Хор’яков. — Ми самі в автоматичному режимі це зробимо. Тож усі клієнти зможуть без проблем скористатися в майбутньому залишками коштів, що будуть у них на момент припинення дії нинішніх договорів».

У подальшому зміни в умовах перевезень відбуватимуться вже без масової договірної роботи. У разі виникнення нових умов чи послуг, усі клієнти у порядку, передбаченому публічним договором, отримають відповідне повідомлення і зміни набудуть чинності у призначений час.

Після презентації нового договору та правил оплати вантажних перевезень розпочалася жвава дискусія між представниками Укрзалізниці та підприємств, які користуються послугами вантажних перевезень. Клієнти ставили питання, які, на їхню думку, залишилися невирішеними. Представники Укрзалізниці, у свою чергу, запевнили бізнес у тому, що всі пропозиції будуть ретельно розглянуті, а ті з них, що є справедливими, знайдуть відображення в остаточній редакції тексту договору.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?