В колійному господарстві виокремлюють дві філії

21 серпня 2019, 08:44
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов, «Магістраль». Фото Сержа Гончарова. Інфографіка Олексія Посудієвського

 

Триває процес трансформації Укрзалізниці від компанії, структурованої за територіальним принципом, до вертикально інтегрованої. Новини є, зокрема стосовно одного із базових господарств — колійного. Нині в ньому активно йде формування двох філій, одна з яких займатиметься будівництвом і ремонтом колій, інша — опікуватиметься інженерними спорудами.

 

Нещодавно призначено директора новоствореної філії «Центр з будівництва та ремонту колії». Ним став Іван Ковальський, який до цього очолював колійну машинну станцію (КМС) Цвіткове, що у регіональній філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця». Новостворене підприємство вже отримало і прописку у капітально відремонтованій будівлі у Києві, на Залізничному шосе, 5-Б. Це неподалік від станції Київ-Деміївський. Табличок із назвою філії та зазначенням посад на свіжопофарбованих стінах поки немає. Та й кабінети ще не всі зайняті. Нині триває набір кадрів.

 

Колії

 

Як повідомили в Департаменті колії і споруд АТ «Укрзалізниця», метою створення філії «Центр з будівництва та ремонту колії» є необхідність усунення низки негативних моментів у роботі та підвищення її ефективності.

Так, сьогодні колійні машинні станції та рейкозварювальні поїзди підпорядковані службам колії, що є структурними підрозділами регіональних філій АТ «Укрзалізниця». Вони здійснюють експлуатацію, поточне утримання та виступають одночасно і замовниками, і виконавцями робіт. Це суперечить принципам реформування залізничної галузі, направленої на створення вертикально інтегрованої системи за напрямами діяльності, та негативно впливає на якість робіт. Адже позначається поєднання функцій підрядника та замовника в одній службі.

Розповсюджена згубна практика, коли працівників відволікають з поточного утримання колії для виконання ремонтних робіт. Крім того, не відображаються фактичні витрати на ті чи інші види діяльності. Загалом неефективно використовуються наявні виробничі потужності.

Ключовими функціями нової філії визначено: будівництво, реконструкція, технічне переоснащення та ремонт залізничних колій, стрілочних переводів, переїздів та їхніх складових; надання інжинірингових послуг, розробка технології виконання робіт, експлуатація та обслуговування колійних машин; ефективне використання техніки та обладнання.

До складу філії «Центр з будівництва та ремонту колії» мають увійти 27 КМС та шість рейкозварювальних поїздів. Загальний штат працівників становитиме 5 тис. 990 осіб, із них в управлінні — 56. Більшість робітників залучатимуть із діючих підрозділів шляхом переводу. При цьому, як запевнили на підприємстві, не перериватиметься стаж та не втрачатимуться передбачені чинним колективним договором пільги. Завершити процес формування колективу планується вже до 1 вересня.

 

 

Разом із тим по деяких підприємствах (таких нараховується сім) у результаті укрупнення доведеться зменшити адміністративно-управлінський апарат. Натомість працівникам (майже 70 осіб) запропонують роботу в інших підрозділах Укрзалізниці, зокрема і в центральному апараті філії. Тут потрібні бухгалтери, нормувальники, економісти, працівники технічних відділів. У Києві, зважаючи на високий рівень зарплат, знайти таких фахівців непросто. «Ми готові брати співробітників по переводу. Вакансій багато, головне — бажання працювати», — говорить заступник директора філії Олександр Єрємєєв, який до призначення на нову посаду був головним інженером служби колії регіональної філії «Одеська залізниця». За його словами, свої пропозиції готують і регіональні філії, і не обов’язково у сфері колійного господарства.

Нині також проводиться інвентаризація та підготовка до передачі майна з доріг на баланс філії.

Крім того, готується проєкт фінансового плану на наступний, 2020 р. До його розробки залучаються фахівці виробничих підрозділів, зокрема КМС Цвіткове. Цей фінансовий план має стати точкою відліку для повноцінного функціонування філії.

 

Одне з головних завдань, що ставиться перед новоствореною філією, — вихід на самоокупність та прибутковість. Як розповів Олександр Єрємєєв, отримувати додаткові доходи намічено за рахунок розвитку напряму підсобно-допоміжної діяльності. Це виконання ремонтів на під’їзних коліях сторонніх промислових підприємств, інформаційно-консультативна робота, розміщення реклами на об’єктах, посередницька діяльність, передача в оренду приміщень і техніки тощо. Можливості підприємств Укрзалізниці доволі широкі. Наприклад, поряд з основною діяльністю можливо будівництво трамвайних колій. Щодо рейкозварювальних поїздів, то це послуги з наплавлення тощо.

 

Згадані напрями залучення додаткового заробітку прописані у положенні про філію. Разом із тим передбачене їхнє розширення, якщо це не суперечить законодавству та статуту товариства.

За попередніми розрахунками, підприємство має заробляти від надання сторонніх послуг хоча б 25—30 млн грн на рік. Це — для забезпечення фонду заробітної плати. Якщо вдасться отримати більше, то тут сподіваються спрямовувати кошти на заохочення робітників, зокрема компенсацію оренди житла, а також інвестувати в розвиток.

 

Мости і тунелі

 

Разом із тим до кінця поточного року має бути організована ще одна окрема філія — «Центр з будівництва та ремонту інженерних споруд». До її структури, затвердженої правлінням АТ «Укрзалізниця», входитимуть колійні машинні станції з ремонту земляного полотна та мостобудівні поїзди. Загальна кількість працівників філії запланована на рівні майже 1,2 тис., з яких 38 — у центральному апараті.

Нині є рішення правління та наказ товариства про створення філії, очікується призначення керівника. Подальші дії — набір штату, прийняття майна на баланс, формування фінплану.

Метою створення філії «Центр з будівництва та ремонту інженерних споруд» є: впровадження ефективної системи управління підрозділами, поліпшення результатів використання спеціальної техніки та устаткування, забезпечення її обслуговування. Крім того, йдеться і про виконання всіх обсягів ремонту інженерних споруд без залучення сторонніх організацій.

 

Серед ключових функцій філії — ремонт, реконструкція і будівництво мостів, тунелів, земляного полотна та його складових; надання інжинірингових та інших послуг. Як зазначають у профільному департаменті Укрзалізниці, також перед філією ставиться завдання збільшити обсяги капітального ремонту споруд у 1,5—2 раза (до 500 млн грн на рік), що необхідно для подолання негативної тенденції погіршення технічного стану споруд.

 

Детальніше про процес створення філії «Центр з будівництва та ремонту інженерних споруд» наше видання планує розповісти в одному з подальших випусків.

 

 

На черзі — обслуговування

 

Як зазначають у Департаменті колії і споруд АТ «Укрзалізниця», на наступному етапі реформування господарства передбачається також виокремлення філії з поточного обслуговування колії. Крім того, на порядку денному питання щодо можливості створення філії, до якої б увійшли шпалопросочувальні заводи, а також підприємства з діагностики та ремонту колійних машин.

Мета реорганізації — підвищення якості робіт за рахунок розділення функцій замовника і виконавця, створення ефективної системи управління та використання виробничих потужностей. Крім того, реформування дасть можливість поліпшити облік фактичних витрат на конкретні напрями діяльності, а відтак зробити ефективнішими інвестиції.

 

 

Директор філії «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця Іван Ковальський:

«Наразі ми направили листи до регіональних філій з тим, що з 1 вересня приймаємо робітників усіх підрозділів, що увійшли до складу підприємства, до себе в штат. Крім того, ведеться інвентаризація та підготовка до приймання майнових комплексів. Формуються плани на 2020 р. з основної діяльності, капітальних інвестицій, інших витрат. Для цього залучаються фахівці виробничих підрозділів, зокрема КМС Цвіткове. Тобто ми робимо все для того, аби вже з 1 січня наступного року філія функціонувала повноцінно. Ми повинні розпочати працювати і показати свою ефективність, щоб згодом покращувати стан матеріально-технічного забезпечення та рівень доходів працівників. Власними силами повинні заробляти щонайменше на утримання штату. Одна із наших прерогатив у роботі — підсобно-допоміжна діяльність, адже вона характеризується хорошою рентабельністю. Отже, пропонуватимемо широкий спектр послуг з будівництва та ремонту на замовлення приватних власників колій, братимемо участь у тендерах. Можемо виступати як субпідрядники, виходити на різні ринки. Загалом пропонуватимемо максимально можливий з дозволу АТ «Укрзалізниця» перелік послуг».

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?