В цьому році буде оздоровлено майже 32 тисячі залізничників

Оздоровчі заклади Укрзалізниці успішно розпочали літній сезон. Відтак залізничники та члени їхніх сімей уже відпочивають і поліпшують здоров’я у численних санаторіях і дитячих таборах.

Скільки співробітників планується прийняти на відпочинок, та яким чином розподіляються путівки у оздоровчі заклади? Про це — наша розмова із начальником відділу координації об’єктів соціальної сфери Управління соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Іваном Нальотовим.

 

— Скільки людей здатні оздоровити заклади Укрзалізниці?

— У нинішньому сезоні відчинили свої двері для відпочивальників 30 оздоровчих закладів. Всі разом вони здатні прийняти на оздоровлення за літній сезон майже 33 тис. осіб. Це за винятком санаторіїв у Хмільнику, Миргороді, Одесі, «Щуровському» та Трускавці, які працюють цілий рік.

Звичайно, ця кількість є невеликою, якщо порівнювати її з попередніми періодами. До 2013 р. нам вдавалося оздоровити за сезон до 85 тис. людей. Але після анексії Криму, на території якого розташовані численні оздоровчі заклади, ця цифра скоротилася майже втричі.

Втім, Укрзалізниця докладає значних зусиль, аби максимально розширити можливості з оздоровлення своїх співробітників на наявній базі. Наприклад, у нинішньому році приймає відпочивальників санаторій «Щуровський» поблизу Лимана (Донецька область), який торік не отримав ліцензію та через це не міг працювати на повну потужність.

Наше завдання на цей сезон — оздоровити не менше співробітників ПАТ «Укрзалізниця», ніж минулого року.

— А скільки це?

— У сезоні 2017 р. наші заклади оздоровили майже 32 тис. осіб, зокрема і до 11 тис. дітей. На ці цифри ми й орієнтуємося.

— Яким чином здійснюється зменшення вартості путівок для співробітників?

— У тих підрозділах, де є колективні договори, здешевлення путівок відбувається згідно з цими документами. Як правило, договори передбачають зниження вартості до 10—20 % (для дитячих таборів) або до 30—50 % (для дорослих оздоровчих закладів) від їх реальної ціни.

Якщо ж підрозділ із якихось причин не має колективного договору, то для його співробітників здешевлення путівок відбувається на підставі цьогорічної спільної постанови Укрзалізниці та профспілки залізничників і транспортних будівельників України. При цьому працівникам цих філій також доводиться сплачувати від 10 до 50 % вартості відпочинку. Тобто умови для всіх працівників, незалежно від наявності договору, однакові.

— Чи вистачить виділених на це Укрзалізницею коштів?

— Зараз наявних коштів достатньо. А в тому випадку, якщо виділених сум з якоїсь причини недостатньо, спільною постановою Укрзалізниці і профспілки передбачено механізм виділення додаткових сум.

Також наголошую, що з бюджету ПАТ виділяються лише кошти на здешевлення путівок у заклади, що належать Укрзалізниці. Якщо якась із філій бажає оздоровити своїх співробітників у сторонніх закладах, вона зробить це, покладаючись на власні ресурси. Це можуть бути профспілкові внески працівників, а також певні кошти роботодавця.

— Хто займається розподілом путівок?

— У нинішньому році всі путівки в оздоровчі заклади поширюються лише через дорпрофсожі. Переважно розподіл відбувається за територіальною ознакою: працівники регіональних філій отримують путівки в заклади, що розташовані на території цих регіональних філій. Такий розподіл стосується і представників філій. Наприклад, підрозділи «Пасажирської компанії» чи філії «БМЕС» отримують путівки на території тих регіональних філій, де вони розташовані.

— Якщо співробітник бажає відпочити у закладі, що розташований на території іншої регіональної філії (наприклад, харків’янин хоче з’їздити на море чи одесит — в Карпати), це можливо?

— Це питання перебуває у сфері відання профспілкових організацій. Кожна з них може домовитися про викуп частини путівок у іншої.

— На них поширюється звичайний порядок зменшення вартості?

— Так, оскільки йдеться про путівки, що є в системі Укрзалізниці.

— Якщо співробітник бажає отримати путівку в оздоровчий заклад, що він має зробити?

— Для цього йому потрібно звернутися до своєї первинної профспілкової організації за місцем роботи з відповідною заявою.

Всі отримані заяви первинні організації спрямовують до територіальних профспілкових комітетів чи у дорпрофсожі. А ті, розглянувши отримані запити, розподіляють наявні путівки по підприємствах пропорційно до середньооблікової чисельності працівників. І спускають ці квоти назад до первинних організацій.

Отримавши певну кількість путівок, первинні профспілкові організації розподіляють їх серед своїх працівників з урахуванням різних критеріїв (чи отримував цей співробітник путівки останнім часом, його сімейний стан, стан здоров’я тощо).

— Зараз відбувається реформування Укрзалізниці. Чи торкнуться зміни сфери організації оздоровчого процесу?

— Триває розробка нового положення про розподіл путівок. Проект, що нині перебуває на обговоренні у філіях, стане додатком до нового колективного договору Укрзалізниці. Він містить не лише порядок розподілу путівок, а й питання планування роботи оздоровчих закладів, фінансування відпочинку залізничників. Зокрема, в ньому вперше з’являється поняття корпоративного замовлення.

Гадаю, новий порядок запрацює вже з початку наступного року. Він дасть можливість ефективніше використовувати потенціал наших оздоровчих закладів. Зокрема, передбачається, що планування курортного сезону буде починатися ще в серпні—вересні попереднього року. Завдяки цьому можна уникнути, наприклад, ситуацій, коли заклади не повністю заповнені.

Подача заявок на путівки розпочинатиметься не у квітні—травні, як тепер, а з початку року. І у разі, якщо виявиться, що путівки на якісь заїзди реалізовані не повністю, то профспілкові організації матимуть час на те, щоб посилити роз’яснювальну роботу серед трудових колективів або реалізувати частину путівок стороннім організаціям.