Вагоноремонтні депо почали працювати за системою «Бережливе виробництво»

06 листопада 2019, 09:23
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов, «Магістраль» . Фото автора

Вагоноремонтні депо АТ «Укрзалізниця» цього року першими серед структурних підрозділів компанії почали впроваджувати заходи за системою «Бережливе виробництво», що вважається однією з найефективніших у світі. Вже є перші позитивні результати нововведень.

Втіленню в життя проєкту передувало проведення за ініціативою члена правління АТ «Укрзалізниця» Желько Марчека семінару-наради «Бережливе виробництво. Шляхи впровадження в АТ «Укрзалізниця» (в травні цього року на базі регіональної філії «Придніпровська залізниця», — прим. авт.). Під час заходу для залізничників провели майстер-клас, як застосовувати інструменти усунення втрат. Учасники наради наочно ознайомилися з впровадженням системи «Бережливе виробництво» на прикладі металургійного заводу АТ «Інтерпайп Сталь».

Два підрозділи

Зацікавленість у впровадженні подібних заходів висловило чимало учасників. Проте найбільших результатів, за інформацією Департаменту вагонного господарства АТ «Укрзалізниця», досягнуто у двох структурних підрозділах регіональної філії «Південно-Західна залізниця». Йдеться про ремонтне вагонне депо Козятин та експлуатаційно-ремонтне вагонне депо Конотоп. Роботи проводилися безпосередньо під контролем їхніх керівників — Сергія Василяки та Володимира Федорка. Координував напрям перший заступник начальника служби вагонного господарства регіональної філії Дмитро Муза.

В обох депо власними силами проведено низку маловитратних заходів. Завдяки їм заощаджується час, паливно-енергетичні ресурси, а відтак і кошти.

До прикладу, в Козятині застосували власні нестандартні рішення: складено погодинний графік подачі вагонів на ремонтні колії, двічі на місяць замовникам направляється перелік запасних частин та матеріалів. Це впливає на своєчасне повернення рухомого складу з ремонту. Крім цього, чимало зроблено й для підвищення енергоефективності, зокрема замінені вікна і двері, встановлений сонячний колектор для підігріву води в душових, відремонтоване компресорне обладнання.

У депо Конотоп тим часом розставили за принципом ергономіки стелажі для інструменту та обладнання на дільницях електричного та механічного устаткування. Тепер до них можна дістатися зручніше і з мінімальними затратами часу. Скоротити на 9 хв трудовитрати на кожній деталі допомагає застосування зварювального випрямляча «Патон» ВДУ-1202 П, що в результаті дає суттєву економію.

Крім того, власними силами робітників депо виготовлені п’ять нових дерев’яних віконних блоків, що допомогли скоротити витрати на опалення. Серед інших енергозберігаючих заходів — встановлення світлодіодних світильників, контроль за використанням освітлення, приладів для опалення та кондиціонування приміщень.

Перелічені заходи впроваджені за незначний період поточного року, проте вже дали економічний ефект.

І що далі?

У наступному році заплановано встановити обладнання, яке дало б можливість досягти ще більшої економії трудовитрат, енергії та покращити виробничі показники. «Суть системи «Бережливе виробництво» полягає в тому, щоб частина зекономлених коштів знову вкладалася в заходи, які дадуть ще більший ефект. Таким чином, ефективність з кожним роком зростатиме», — говорить заступник директора Департаменту вагонного господарства АТ «Укрзалізниця» Іван Ісопенко.

Зважаючи на це, Департамент вагонного господарства разом з іншими учасниками впровадження проєкту –— Департаментом розвитку персоналу та кадрової політики і Департаментом менеджменту якості продукції та послуг — під час наради наприкінці жовтня запропонували звернутися до правління АТ «Укрзалізниця» з пропозицією. Її суть полягає в тому, щоб надати право задіяним у проєкті депо використовувати до 20 % отриманих від підсобно-допоміжної діяльності коштів лише на впровадження заходів «Бережливого виробництва».

За словами директора Департаменту менеджменту якості продукції та послуг АТ «Укрзалізниця» Олександра Ваганова, проєкт планують втілювати і в підрозділах інших господарств національної залізничної компанії. Для цього, зокрема, передбачається до кінця року ввести в дію галузевий стандарт «Система управління якістю. Бережливе виробництво. Основні положення та словник термінів». Розробляти документ доручили філії «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту» АТ «Укрзалізниця».

У планах також підготовка відповідних інформаційних систем, механізму підвищення кваліфікації працівників, матеріального та морального стимулювання за результатами реалізації заходів «Бережливого виробництва».

 

Довідка

«Бережливе виробництво» було започатковане в післявоєнній Японії на концерні «Тойота». Це система виробничого менеджменту, в якій витрати ресурсів на будь-які цілі, що не передбачають створення цінностей для кінцевого споживача, вважаються втратою. Відтак головний задум — запобігти цьому. Відповідні принципи застосовуються багатьма провідними компаніями світу для забезпечення конкурентоспроможності.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?