На аукціон буде виставлятись 5 % власного порожнього парку вагонів Укрзалізниці

5 жовтня ПАТ «Укрзалізниця» підписано пакет документів, що дають старт пілотному проекту з реалізації послуг і майна ПАТ «Укрзалізниця» через електронну систему державних закупівель ProZorro. Підписанти — в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, член правління Ремігіуш Пашкевич та в. о. директора ДП «Прозорро.Продажі» Олексій Соболев. Зокрема, це — Декларація про приєднання до Меморандуму щодо співпраці у побудові в Україні прозорої та ефективної системи реалізації об’єктів державної власності, майна державних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 %, та об’єктів малої приватизації. Його було підписано у 2017 р. Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, громадською організацією «Трансперенсі Інтернешнл Україна» та ДП «Прозорро.Продажі». Також укладено угоду про взаємодію під час реалізації пілотного проекту щодо реалізації послуг із використанням власних вантажних вагонів через електронну систему ProZorro.Продажі.

«Рік тому Українська залізниця продавала свої послуги з вантажних перевезень у 5—7 разів дешевше. Компанія недоотримувала мільйони, різниця між фіксованою ціною та ринковою вартістю йшла до кишень посередників і провокувала корупцію в залізниці. У рамках дерегуляції, в лютому, ми зробили перший крок, аби скоротити розрив між цінами, та спрямували зароблені гроші на відновлення рухомого складу, — написав на своїй сторінці у Facebook в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. — Сьогодні другий реальний та історичний етап — підписуємо договір з ProZorro.Продажі. З листопада наша компанія починає надавати в оренду власні вагони через електронний майданчик. Таким чином ми забезпечуємо транспарентний і реально діючий механізм отримання Укрзалізницею ринкової вартості за використання вагонів нашими клієнтами. Чітка позиція в ціні ліквідує можливість для корупційних маніпуляцій. Ми розраховуємо, що приблизно рік триватиме пілотний проект».

У рамках пілотного проекту на аукціони буде виставлятись 5 % власного порожнього парку вагонів Укрзалізниці. За їхніми результатами визначатиметься ціна для всього парку вагонів за видами та на певну дату. На електронних аукціонах будуть виставлені не лише затребувані піввагони, а й інший вантажний рухомий склад, цистерни, рефрижератори тощо.

За словами в. о. директора ДП «Прозорро.Продажі» Олексія Соболева, цьому кроку передувала довга робота: «Ринок чекає прозорих аукціонів з оренди вагонів. Вони дадуть змогу виявити справжню вартість рухомого складу. Будь-які суперечки з цього приводу припиняться, адже ціну встановлюватиме ринок».

Як наголосив Євген Кравцов, такий підхід, співпраця із лідером продажу активів державних компаній, — найбільш справедливий і прозорий механізм розподілу порожніх вагонів між учасниками ринку, рівні умови та можливості, відкрита конкуренція.

Зі свого боку Олексій Соболев розповів, що аукціони з оренди вагонів проводитимуться регулярно й стартовою буде ціна оренди вагона на добу. Будь-який перевізник, який підпише відповідний договір з Укрзалізницею, зможе взяти у них участь. Реєстрація на аукціони проводитиметься, як завжди, через акредитовані електронні майданчики. «Успіх прозорих аукціонів базується на рівному доступі до торгів, простих умовах і повній відкритості даних. Я впевнений, що оренда вагонів стане мегауспішним проектом, і згодом більша частина парку надаватиметься в оренду саме через ProZorro.Продажі», — підкреслив Олексій Соболев.

 

Перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов:

«...Навіщо підписують договір про розподіл вантажних вагонів Укрзалізниці на онлайн-аукціонах?.. Бо бізнес постійно скаржиться на нестачу вагонів, дивне виконання заявок тощо. Гроші держкомпанії йдуть на збагачення якихось начальників станцій та місцевого менеджменту. Вагони ПАТ «Укрзалізниця» виставлятимуться на онлайн-аукціони в ProZorro.Продажі. Виграв — отримав. Спочатку планується надавати 5 % порожнього парку вагонів, і за їх результатами визначатиметься ціна для всього парку вагонів за видами та на певну дату. Потім навчимося робити більш збалансовані лоти (маленькі та великі, короткі й довгострокові). Пілотний проект триватиме рік, після чого може бути подовжений».