Визначено першого учасника пілотного проєкту з лібералізації тяги

01 вересня 2020, 19:32
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов, «Магістраль». Фото Олега Гудзеляка та Тетяни Довгань. Інфографіка Іллі Наумова

Комісія Міністерства інфраструктури України визначила першого учасника експериментального проєкту з допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування. Ним стало ТОВ «Українська локомотивобудівна компанія». Про це йдеться у наказі транспортного відомства (№ 540 від 26 серпня 2020 р.). Однак це тільки перший із кроків до допуску приватних перевізників на колії загального користування. Яким він був і що відбуватиметься далі, читайте в матеріалі.

 

Згідно з наказом згадана компанія може здійснювати курсування приватних локомотивів на дев’яти дільницях. Вони розташовані в межах регіональних філій «Львівська залізниця» та «Південно-Західна залізниця». Це — відтинки від Стрия до Івано-Франківська, від Шепетівки до Калинівки та Тернополя, від Старокостянтинова до Гречан тощо.

Як зазначає пресслужба Мінінфраструктури, загалом комісія (розпочала роботу наприкінці травня) провела шість засідань і розглянула 23 заявки від 10 приватних компаній. При цьому схвалено 15 заявок. Інші пропозиції були відхилені, переважно через наявність на дільниці руху швидкісних пасажирських поїздів. Поодинокими підставами для відмови щодо подальшої участі у відборі стали надання неповного пакета документів, а також розташування дільниці в межах однієї станції. Отже, відомство видало наказ, відповідно до якого одним з учасників експерименту визнано ТОВ «Українська локомотивобудівна компанія».

 

Водночас, як зазначає в. о. директора із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Олександр Карначев, визначення учасником першої компанії це тільки один із кроків до допуску приватних перевізників на колії загального користування. «Інші охочі також можуть подати свої заявки, пройти процедуру й отримати відповідний допуск», — повідомив фахівець.

За словами Олександра Карначева, нині ще кілька заявок обробляються. «Ми очікуємо, що буде ще сім учасників», — говорить фахівець. Комісія з відбору учасників експериментального проєкту продовжує свою роботу.

Про ТОВ «Українська локомотивобудівна компанія» відомо, що воно має у своєму розпорядженні 14 магістральних тепловозів 2М62. Очолює компанію колишній технічний директор АТ «Укрзалізниця» та керівник регіональної філії «Львівська залізниця» Володимир Крот.

 

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій:

«Ми видали наказ про визначення першого учасника експериментального проєкту щодо допуску суб’єктів приватної тяги. Ним стало ТОВ «Українська локомотивобудівна компанія». Створення конкурентного ринку залізничних перевезень — одне із зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, у межах якої передбачається залучення перевізників на залізницю. Наша головна мета — ліквідувати дефіцит тяги та монополію Укрзалізниці, але при цьому зберегти баланс між тим, щоб захистити інтереси Укрзалізниці як перевізника й задовольнити інтереси бізнесу як вантажовідправника. Це має бути акуратний і продуманий перехід, адже, демонополізуючи ринок, ми можемо спричинити завелику конкуренцію на ньому і втратити один із найприбутковіших напрямів Укрзалізниці — вантажні перевезення. Щоб не було такого негативного сценарію, політика у цьому питанні має бути максимально зваженою. Тим не менш ми наважилися і будемо це робити. І я вдячний усім учасникам ринку, хто виявляє зацікавленість та долучається до цього відбору».

 

 

 

В. о. директора із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Олександр Карначев:

«Визначення учасником першої компанії — тільки один із кроків до допуску приватних перевізників на колії загального користування. Процедура допуску є двоетапною. На першому охочі подають свої заявки, які містять основну інформацію про них, а також перелік дільниць, де вони бажають здійснювати перевезення. Комісія при Мінінфраструктури перевіряє учасників на відповідність вимогам, а також те, чи немає обмежень на дільниці для курсування приватних локомотивів, наприклад наявність швидкісного пасажирського руху або відсутність вільних ниток графіка. На другому етапі приватний перевізник повинен надати детальнішу інформацію: опис системи безпеки, перелік локомотивів із номерами, інформацію щодо машиністів тощо. Визначення однієї з компаній учасником не обмежує інших. Вони також можуть подати свої заявки, пройти процедуру й отримати відповідний допуск до колій загального користування. Окрім ТОВ «Українська локомотивобудівна компанія», є й інші охочі взяти участь у пілотному проєкті. Їхні заявки наразі обробляються. Ми очікуємо, що буде ще сім учасників».

 

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?