АТ «Укрзалізниця» за дорученням Президента України збудувало сучасний контрольний пункт в’їзду/виїзду «Чонгар» на тимчасово окуповану територію України — Крим. Щоб виконати завдання у стислі терміни, у пікові періоди на будівельному майданчику працювало до 600 осіб на добу і завозилося по 100 м³ бетону (10—15 автоміксерів).  

З чого все почалося

Ескізний проєкт виконав проектний інститут Служби безпеки України. За документацію, що стосувалася технічних рішень, опалення, вентиляції, кондиціювання, електропостачання, підведення води тощо відповідала філія «Проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту» АТ «Укрзалізниця».

Споруди тимчасові, тож можуть легко змінити місцерозташування. Сподіваємося, що це відбудеться якнайшвидше

 

Роботи розпочалися 20 вересня. Як розповів головний інженер—перший заступник директора регіональної філії «Придніпровська залізниця» Сергій Гавриленко, який керував процесами на об’єкті, спочатку демонтували плити та розробили котловани бетонування фундаментів. Потім змонтували металоконструкції та забетонували котловани...

 

Що зробили залізничники

Під час будівництва з’явилися автотранспортні смуги заїзду/виїзду, споруди для детальнішого огляду автомобілів, паспортного та митного контролю, контрольно-пропускного пункту з навісами. «Загалом зведено 15 інженерних будівель та споруд. Основні — це адміністративна, два контрольно-пропускні пункти, де працюють фахівці прикордонної, митної та служби безпеки. Будівлі відповідають сучасним вимогам енергозбереження. Також споруджено вольєр для собак-охоронців із зимівником. А ще — забезпечено мобільне функціонування державного об’єкта», — зазначив керівник.

Свою роботу новозбудовані режимні зони в’їзду/виїзду розпочали 15 листопада о 12:00

 

Залізничники встановили дизельну електростанцію для безперебійного електропостачання. Територія освітлюється сучасними світлодіодними світильниками на оцинкованих опорах. Облаштовано вбиральні, у тому числі й для людей з обмеженими фізичними можливостями (власне, всю територію облаштовували з урахуванням потреб маломобільних громадян, — прим. авт.). Просвердлено артезіанську свердловину для подачі води та локальні біологічні очисні споруди стоків, пожежні резервуари та інше.

 

Про плани

Нині на «Чонгарі» створено всі умови для пропуску до 4 тис. громадян пішохідною зоною та до 800 автівок на добу.

Другий етап робіт передбачає відкриття сервісного центру. Його планується звести до кінця цього року. Зокрема, будуть споруджені автовокзал, центр надання адміністративних послуг, будинок для відпочинку водіїв, автомобільний майданчик. 

Крім цього, встановлюватимуться сканери для огляду речей та оглядової ями для автівок. Також планується обладнати спеціальні системи захисту автомобілів — висувні циліндри, які розмежовуватимуть їхнє почергове пересування.

 

 Хто будував

Генеральним підрядником виступило Дніпровське територіальне управління філії «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця». Також на майданчику працювали бригади з територіальних управлінь — Кривого Рогу, Запоріжжя, Полтави, Харкова, Лимана і Маріуполя. 

 

Свою частину завдань виконали і працівники служб електропостачання, сигналізації і зв’язку, колії, Запорізької дирекції залізничних перевезень та інших господарств регіональної філії «Придніпровська залізниця». Також залучили виробничі підрозділи філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр», Панютінського вагоноремонтного заводу. Залізничники регіональної філії «Одеська залізниця» зосередили свої зусилля на будівництві аналогічного пункту «Каланчак», який здали в експлуатацію трохи раніше.

 

Коментарі 

Член правління АТ «Укрзалізниця» Ремігіуш Пашкевич:

«Крім залізничників, збудувати сучасні тимчасові пункти у такі стислі терміни навряд чи комусь вдалося. Їх два — «Чонгар» та «Каланчак», і за них відповідали дві залізничні регіональні філії — «Придніпровська залізниця» та «Одеська залізниця». Дякую усім, хто брав у цьому активну участь і, зокрема, пану Юрію Гусєву, який сприяв у вирішенні всіх питань, аби виконати доручення Президента».

 

Голова Херсонської обласної державної адміністрації Юрій Гусєв:

«Дякую всім причетним за вчасне і якісне виконання доручення Президента України Володимира Зеленського щодо будівництва сучасних тимчасових контрольних пунктів в’їзду/виїзду на тимчасово окуповану територію України та зон сервісного обслуговування перед ними. Контрольний пункт «Каланчак» уже працює. А сьогодні для громадян також відкрита зона нового контрольного режимного пункту «Чонгар». Це перша черга відповідної інфраструктури, яка передбачає облаштування території для проходження паспортного і митного контролю». 

 

В. о. заступника начальника митниці Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополь Геннадій Іваненко:

«Залізничники свою роботу виконали на відмінно. Усе зроблено для зручності громадян. Ми навіть не вірили, що це можна виконати в такі стислі терміни і з високою якістю. КПВВ відповідає усім вимогам автомобільного пропуску».

 

Голова Чонгарської сільської ради Галина Коваль:

«Якщо чесно, ми й не здогадувалися, що залізничники вміють будувати настільки швидко і якісно. Якщо їм це під силу, значить вони зможуть змінювати Україну на краще».