Як Укрзалізниця допомагає Укравтодору під час «Великого будівництва»

13 березня 2020, 10:57
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов, «Магістраль». Інфографіка Олексія Посудієвського.

Поточного року в Україні намічені рекордні обсяги будівництва та ремонту автомобільних доріг. АТ «Укрзалізниця» залучене до цієї державної програми не лише як перевізник, а й виробник щебеню. Вже сьогодні обсяги навантаження цього будматеріалу на 25 % вищі, ніж торік.

 

Автодорожні роботи, з огляду на безпрецедентно теплу зиму, стартували ще в середині лютого. Станом на кінець минулого місяця, за інформацією Державного агентства автомобільних доріг (Укравтодор), ремонти проводилися на 68 об’єктах у 17 областях країни. Й обсяги зростають. Разом із тим збільшуються перевезення основного будівельного матеріалу для автомобільних доріг — щебеню. Як повідомили у філії «Центр управління промисловістю» АТ «Укрзалізниця», до виконання програми активно залучають виробничі підрозділи товариства. Зокрема, йдеться про шість гранітних кар’єрів: Хлистунівський, Редутський, Трудівський, Крюківський, Знам’янський і Хлібодарівський.

 

У філії «Центр управління промисловістю» Укрзалізниці розраховують на виготовлення 6,8 млн т продукції для будівництва автодоріг. Це в чотири рази більше, ніж сьогодні становлять замовлення власне Укрзалізниці.

 

Частина угод на постачання вже підписана з підрядниками будівництва. Йдеться, зокрема, про такий знаковий об’єкт, як нова траса Н-31 Дніпро—Царичанка—Кобеляки—Решетилівка. Спорудження цієї першої в незалежній Україні бетонної дороги (протяжністю понад 130 км!) планується завершити в поточному році.

 

Ремонтно-будівельні роботи проводяться по всій Україні, в усіх регіонах. Тож потрібно чимало матеріалів, забезпечити перевезення яких може лише залізничний транспорт. За словами директора Департаменту управління рухом АТ «Укрзалізниця» Олександра Ткаченка, станом на минулий тиждень уже перевозили 109 тис. т таких вантажів на добу, тоді як в аналогічний період торік — 80 тис. т. Тобто спостерігалося зростання на понад 25 %. За словами фахівця, нині відсутній дефіцит рухомого складу. Є й вільні вагони, й необхідний резерв локомотивів для нарощування обсягів робіт. Загалом же, якщо сьогодні навантаження становить 1750 вагонів на добу, то вже у квітні цей показник планується довести до 2,5 тис.

 

Маршрути — в допомогу

Для збільшення ефективності використання рухомого складу проводиться робота щодо маршрутизації перевезень. «Нам вдається переконати отримувачів щебеню приймати вантажі на станціях, що є маршрутними», — зазначає Олександр Ткаченко. Отже, будматеріал транспортують составами із 44 вагонів, що прискорює доставку та зменшує витрати порівняно з тим, якби рухомий склад поодинці необхідно було сортувати.

 

 Укрзалізниця надала партнерам перелік станцій, які пропонується розглядати як базові: 50 — для навантаження та 88 — для вивантаження.

 

За характером їхньої дислокації на залізничній мережі можна виділити п’ять великих осередків і майже 10 дрібніших, де забезпечується вивантаження переважної частини щебеню. Найбільші розташовані поблизу міст: Львів, Івано-Франківськ, Одеса, Київ і Харків. Серед другорядних — Дніпро, Запоріжжя, Кривий Ріг, Маріуполь та Миколаїв. Тут розташовано по кілька станцій на незначних відстанях.

 

Склади для додаткової ефективності

Для оптимізації логістики Укрзалізниця запропонувала одержувачам вантажів створити майданчики для складування щебеню — «дорожні хаби». Для них можна використовувати надлишкові ділянки, що є у розпорядженні залізничної компанії. Створення складів економічно виправдане, оскільки вартість перевезень змінюється в піковий період і міжсезоння. За словами директора з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева, дослідження статистики перевезень за кілька років свідчать, що обсяги транспортування щебеню коливаються в межах максимального значення у жовтні (1,8 млн т) та мінімального у січні (0,8 млн т).

«Для досягнення максимального економічного ефекту та пов-ного виконання програми ремонту доріг необхідне ретельне планування перевезень цього виду вантажу й оптимальні логістичні маршрути, а також врахування фактора сезонності», — зауважує Андрій Рязанцев.

 

Маршрутизація щебеневих вантажів дасть змогу збільшити обсяги перевезень до 30 % і водночас прискорити терміни доставки. Окрім того, зменшиться навантаження на автошляхи, які сьогодні приймають на себе додатковий удар через збільшення обсягів перевезень дорожніх матеріалів.

 

Логістику «будівельних» перевезень планується узгоджувати в координації з Укравтодором під час щотижневих нарад відповідного оперативного штабу. Перше його засідання заплановане на 17 березня.

 

У межах національної програми «Велике будівництво» планується за рік створити або відремонтувати мінімум 4 тис. км автомобільних доріг. На це у 2020-му виділена безпрецедентна в історії незалежної України сума — 85 млрд грн.

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?