Як вберегти залізничників?

На Харківщині помічник машиніста помер унаслідок нанесених сторонніми особами тяжких тілесних ушкоджень. Ще один залізничник, але вже на Львівщині, отримав травму голови через напад невідомих, який було здійснено прямо в приміщенні вокзалу.

Виробничі травми, що сталися внаслідок протиправних дій інших осіб, наразі становлять 14 % загальної кількості в ПАТ «Укрзалізниця» і входять до трійки найпоширеніших причин нещасних випадків. Більше потерпілих маємо хіба що через невиконання вимог інструкції з охорони праці.

— Станом на 17 квітня в регіональних філіях та філіях Укрзалізниці було допущено 13 нещасних випадків, травмовано 14 працівників, четверо з яких — зі смертельним наслідком. За аналогічний період минулого року сталося 25 нещасних випадків на виробництві, травми отримали 27 залізничників, із них п’ятеро — несумісні з життям, — розповідає директор Департаменту охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця» Валерій Сусленко. — При цьому найпоширенішою причиною виробничого травматизму залишається невиконання вимог інструкції з охорони праці — 36% загальної кількості потерпілих, або 5 працівників. Крім того, до трійки лідерів цього антирейтингу увійшло невикористання засобів індивідуального захисту, а також протиправні дії інших осіб — по 14 %, або по два травмованих відповідно.

Уночі 2 квітня біля станції Куп’янськ-­Сортувальний був жорстоко побитий сторонніми особами 31-­річний помічник машиніста виробничого підрозділу «Електровозне депо Харків-­Головне» регіональної філії «Південна залізниця». Події розвивалися так: о 00 год 50 хв локомотивна бригада прибула до станції й за кілька хвилин по тому здала маршрутний лист. Машиніст електровоза залишився в депо чекати на автобус, що розвозить локомотивні бригади в нічний час, а помічник машиніста пішов у напрямку будинку відпочинку локомотивних бригад, що розташований за 1230 м. Приблизно за годину чергова будинку відпочинку побачила, як до будівлі заходив помічник машиніста. Його обличчя було закривавлене, а одежа в багнюці. На запитання, що сталося, чоловік відповів, що його побили невідомі та викрали особисті речі. Чергова викликала поліцію та швидку допомогу. О 2 год 45 хв медики констатували смерть потерпілого.

— На жаль, дедалі частіше залізничники стають жертвами нападу сторонніх осіб, — наголосив Валерій Сусленко. — У квітні маємо смертельний нещасний випадок, у березні на вокзалі станції Трускавець під час здійснення обходу невідомими був побитий слюсар-­ремонтник виробничого структурного підрозділу регіональної філії «Львівська залізниця». Нагадаю, що минулого року виїзний касир ледь не залишився без ока, через те, що його викруткою вдарив в обличчя пасажир… Тож з метою дотримання особистої безпеки залізничників керівництво компанії поставило завдання при проведенні передзмінних нарад з працівниками станцій, вокзалів та з іншими робітниками, які працюють у місцях загального користування, здійснювати обов’язкову роз’яснювальну роботу щодо заборони вступати в суперечки та сварки зі сторонніми особами та необхідності уникнення міжособистісних конфліктів. Підвезення ж локомотивних бригад автотранс­портом до будинків відпочинку, розташованих на відстані більш ніж 1000 м від приміщення чергового по депо або контрольного пункту явки, слід забезпечувати постійно.

Крім того, керівників структурних підрозділів та регіональних філій зобов’язали переглянути та поновити «Схеми маршрутів службових проходів локомотивних бригад до місць прийому (здачі) локомотивів» та «Схеми маршрутів службових проходів до будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад» і повторно опрацювати ці схеми з працівниками локомотивних бригад та черговими по депо.

Найпоширенішою причиною виробничого травматизму залишається невиконання вимог інструкції з охорони праці.