Ялинки в поїздах: залізничникам клопоти, пасажирам незручності

29 грудня 2018, 11:23
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Дмитро Пелих, фото автора

Важко уявити Новий рік та Різдво без головного символу — ялинки. Відтак напередодні цих свят люди майже в кожній оселі встановлюють хвойні дерева. Однак масовий попит на ялинки, сосни та смереки породжує для залізничного транспорту та пасажирів проблеми та незручності. Які саме — з’ясовував кореспондент.

Пасажири-«бізнесмени» та брудний вагон

До Львова хвойні дерева везуть переважно із високогірних населених пунктів сянківського напрямку. Другий і найбільш зручний для пасажирів електропотяг із Сянок прибуває до обласного центру о 9 год 30 хв. Тож, взявши фотоапарат, прямую його зустрічати. Але для початку треба пройти «хвойним лісом», що виріс на приміській площі. Такий стихійний ринок тут виникає ось уже декілька років поспіль. Зрештою, це й не дивно, адже багатьом пасажирам-«бізнесменам» важко донести декілька дерев до організованих місць продажу.

Принагідно вирішив поцікавитися й цінами на новорічні красуні. Цьогоріч вартість дерев практично не змінилася порівняно з попереднім роком і залежить від висоти, пишності і… суб’єктивного ціноутворення кожного продавця. Втім, живе деревце заввишки 1 м менше ніж за 100 грн не придбаєте. А от лісові красуні висотою 1,3—1,5 м обійдуться уже в 350—450 грн. Ціни на ялинки висотою 2—3 м, які найкраще підходять до львівських осель із високими стелями, коливаються від 800 до 1500 грн. Щоправда, можна придбати ялиночку і за 50 грн, але це буде невеличке «настільне» деревце, зв’язане із гілочок.

Довго блукати цим стихійним хвойним базаром не доводиться, адже ось-ось має прибути й «хвойний» потяг. Електричка прийшла точно за графіком. Коли основний пасажиропотік (дивуєшся, як стільки люду може поміститися у вагонах) рушив пероном до виходу, почали вивантажувати ялинки: з кожного вагона по декілька десятків дерев. Та найбільші і найвищі були у першому вагоні: я нарахував 35 новорічно-різдвяних символів. Навіть важко уявити, як умільці помістили таку кількість дерев у вагоні, вщерть заповненому людьми?! Та це роз’яснили пасажири, які приїхали до Львова на роботу.

— Ялинки були розміщені на всіх полицях вагона та у проході, — розповідає пані Катерина. — Через це важко було виходити з поїзда. Менші дерева поскладали між сидіннями. Багатьох пасажирів це обурювало, бо їхати, стоячи у переповненому потязі, — невелике задоволення, а тут ще й стільки  ялинок. Та найбільше не пощастило тим, хто сидів біля вікон. При плюсовій температурі на деревах, що лежали на полицях, почав танути брудний сніг, і вода капала на одяг.

Слова цієї пасажирки підтвердилися, як тільки я зайшов до салону: там було надзвичайно мокро і брудно. Про особливий передноворічний вантаж нагадували й відламані хвойні гілочки. Доповнювали апокаліптичну картину й чимало порожніх пляшок з-під алкогольних і слабоалкогольних напоїв та обгортки від цукерок. Прикро усвідомлювати, що люди часто висувають високі стандарти і вимоги щодо інших, а самі перетворюють потяг на свинарник і в ньому ж їдуть. До речі, тривалість поїздки від Сянок
до Львова — 5 год.  Такий потяг без належного прибирання просто не може вирушати в наступний рейс. Ті ж самі пасажири, які їхали ним до Львова, уже зніматимуть відео та викладатимуть у соціальних мережах, дорікаючи працівникам залізниці про невиконання своїх обов’язків, та скаржитимуться на «гарячу лінію» Укрзалізниці…

Робота для поліції та прибиральниць

А допоки їдемо електричкою на технічний огляд і прибирання, у салоні спілкуюсь із провідниками пасажирського вагонного депо Львів філії «Пасажирська компанія», які дістаються на роботу. Цікаво, працівники самі  зазначили, що цьогоріч пасажири перевозять значно менше ялинок на продаж.

— У нас в селі Ясениця ліс патрулюють правоохоронці із лісниками. Попереджають незаконні вирубки новорічних дерев. Штрафують людей, — розповідають залізничники. — Але порушників легше спіймати на станціях та посадкових платформах, тому й там перед прибуттям поїзда здійснюється патрулювання. Уже декілька днів правоохоронці бувають на станції Явора.

Те, що зараз хвої і справді поменшало і легше прибирати поїзди, підтвердили й прибиральниці моторвагонного депо Львів. Адже якщо торік із одного потяга вони вимітали цілий мішок хвої із гілками, то зараз «лише» одне відро.

Одразу із прибиральницями до потяга зайшли й представники ремонтної бригади, адже після таких перевезень потрібно перевірити і полагодити внутрішньосалонне обладнання. За словами слюсарів, найчастіше доводиться прикручувати сидіння, полиці та вправляти салонні двері, які пасажири зривають. Таких поломок вистачає протягом цілого року, але у період масового перевезення ялинок їх більшає в рази. Ще не було жодного передноворічного рейсу, де в салоні не потрібно було б щось ремонтувати.

— Це добре, що керівництво депо на рейси масового перевезення ялинок не випускає капітально відремонтовані електрички, а то мали б що ремонтувати і перетягувати наново купу порваних м’яких сидінь, — зауважили мої співрозмовники.

 

Головний інженер моторвагонного депо Львів регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Сергій Пасічник:

«Раніше ми намагалися не пускати до салонів пасажирів, які десятками везли ялинки до Львова на продаж. Для цього у кожному вагоні потяга перебували провідники та працівники депо. Але це  негативний досвід, бо пасажири не зважали ні на що. Були навіть випадки побиття наших провідників, які намагалися завадити проходу таких горе-бізнесменів до салону. Тому перевезення ялинок у передноворічні свята залишається проблемою для депо і навантаженням на ремонтні бригади та прибиральниць. Адже у них роботи значно більшає, і ці люди ледь встигають, аби привести поїзд до належного санітарного стану для наступного рейсу. Але відзначу, що цьогоріч і справді перевезення ялинок не таке масове, як у попередні роки. Вочевидь, люди побоюються бути спійманими і покараними. Але все ж ялинки везуть, і в поїздах після цього дуже брудно. Тому якщо раніше повністю мили салони трьох електричок, то зараз доводиться по п’ять щодоби».

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?