З малодіяльних у маршрутні

04 березня 2020, 08:44
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Роберт ВАСИЛЬ, «Магістраль». Інфографіка Олексія Посудієвського

Питання малодіяльних станцій у стосунках між Укрзалізницею та вантажовласниками стоїть доволі гостро. Експортери, які працюють на станціях з низьким вантажопотоком, нарікають на підвищення вартості перевезень. Перевізник, у свою чергу, також не може нести збитки, пов’язані з утриманням малодіяльних станцій. Одним зі шляхів вирішення проблеми є переведення малодіяльних станцій у розряд маршрутних.

Для цього підприємствам, які користуються такими станціями, пропонується скооперуватися й об’єднати партії вантажів, з яких можна сформувати цілий поїзд (залежно від виду вантажу подібний состав може містити від 40 до 54 вагонів). Такий підхід дає змогу вантажовласникам отримати нижчу ціну на транспортні послуги, а залізницю звільняє від додаткових операційних витрат, пов’язаних з повагонною відправкою вантажів.

 

Інвестиції в потужності

Протягом року багато станцій, які через низький вантажопотік були віднесені до малодіяльних, завдяки активній участі вантажовласників та місцевих органів влади, вдалося перевести на маршрутний порядок роботи. І сьогодні в такому режимі працює 197 станцій. Їхній перелік оприлюднено в системі «Месплан».

На селекторній нараді з питань роботи малодіяльних станцій, що відбулася нещодавно в Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за участю представників Укрзалізниці та місцевих органів влади, керівники підприємств-експортерів з ряду регіонів висловлювали зацікавленість в тому, щоб перевести станції, з яких вони відправляють вантажі, у режим маршрутних.

Для того, аби з’ясувати усі можливі напрями роботи, Українська зернова асоціація звернулася до Укрзалізниці з пропозицією надати перелік дільниць, на яких можлива організація маршрутного руху вантажних поїздів. Такий перелік компанія склала і направила відповідний лист до асоціації. За словами директора з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева, при складанні списку враховувалися такі показники, як переробна спроможність механізмів і вантажних фронтів під’їзної колії, технічна спроможність залізничної станції примикання, вагові норми і кількість вагонів, що встановлені на дільниці, наявність локомотивів тощо.

Втім, якщо станція розташована на визначених дільницях, це не завжди означає, що її автоматично можна зробити маршрутною. У ряді випадків зацікавлені підприємства повинні будуть інвестувати в розбудову інфраструктури.

«Так, якщо станції на даний момент бракує технічних можливостей, наприклад довжина під’їзної колії не дає змоги розмістити одразу необхідну кількість вагонів, то підприємства, які готові працювати і відправляти з цієї станції маршрутні поїзди, мають можливість вкласти кошти в її модернізацію. У той же час виконавцем робіт можуть бути підрозділи Укрзалізниці, що мають необхідний досвід, техніку і кваліфікованих працівників. Завдяки такій співпраці цілком реально у стислі терміни привести інфраструктуру станції до необхідних вимог», — впевнений Андрій Рязанцев.

 

Бонуси маршрутизації

За словами директора з розвитку бізнесу, перехід станцій на відправлення маршрутних поїздів дає можливість значно скоротити час обігу вагонів. Якщо до введення графікових відправок цей час для зерновоза становив 12—14 днів, то нині, завдяки вдосконаленню організації перевезень, він скоротився вдвічі. Для перевізника це означає більш економічно ефективне використання рухомого складу. Власники вантажів також отримають можливість якісніше виконувати свої експортні контракти. Крім того, скорочення часу обігу вагонів сприятиме зменшенню і вагонної складової вартості перевезень.

Сьогодні питанням переходу станцій на маршрутні відправки переважно переймаються зернотрейдери. Проте у перспективі цей порядок можна застосувати і до інших видів вантажу. Укрзалізниця активно співпрацює з вітчизняними підприємствами, які зацікавлені в поширенні набутого досвіду.

«У першу чергу відправкою маршрутів цікавляться виробники будівельних матеріалів, які генерують великі вантажопотоки. Нині ми активно співпрацюємо з виробниками цементу, щебеню, інших сипучих матеріалів», — повідомив Андрій Рязанцев.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?